دانلود و خرید کتاب تفکر استراتژیک دانشکده کسب و کار هاروارد ترجمه مسعود سلطانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تفکر استراتژیک

کتاب الکترونیکی «تفکر استراتژیک» اثری از دانشکده کسب و کار هاروارد و دیوید کالیس است که با ترجمهٔ مسعود سلطانی در انتشارات آریانا قلم به چاپ رسیده است. این کتاب حاوی الگوها و روندها، استراتژی، هدف‌گذاری و اولویت بندی (راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه) است.

درباره کتاب تفکر استراتژیک

برای تصمیم‌گیری عاقلانه‌تر، باید تفکری استراتژیک داشته باشید. مخصوصا اگر به عنوان مدیر، در واحدی از سازمان کار می‌کنید و این سازمان واحدهای مختلفی دارد. داشتن تفکر استراتژیک یک فرایند است و باید مهارت‌های آن را یاد بگیرید و به طور درستی به کار ببندید. با تسلط بر فرایند تفکر استراتژیک و تمرین مهارت‌های آن، به یک متفکر استراتژیک در سازمان تبدیل خواهید شد.

 این کتاب به شما کمک می‌کند تا این مهارت‌های ضروری را بیاموزید و در آن خبره شوید. ابتدا با کشف نحوه شناخت محیط کسب‌وکاری که در آن فعالیت می‌کنید و تصریح اهدافی که باید به آن دست بیابید، آغاز می‌کنید. با این کار، زمینه تصمیم‌گیری استراتژیک فراهم می‌شود. سپس یاد می‌گیرید چگونه پنج مهارت مهم تفکر استراتژیک را به کار بگیرید؛ تعیین روابط، الگوها و روندها در محیط کسب‌وکار، تفکر خلاق، تحلیل اطلاعات، اولویت‌بندی کارها و انتخاب اقدام‌ها.

کتاب تفکر استراتژیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های مدیریت و کسب‌وکار و بازاریابی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تفکر استراتژیک

«توجه کنید که ایده‌ها و انتخاب‌های شما چه تأثیری بر روی افراد پیرامون شما در سازمان ـ مدیر ارشد، مدیران سایر واحدها و تیم‌ها و زیردستان ـ دارند. تمام این افراد ذی‌نفعان درونی تصمیم‌های مهمی هستند که شما می‌گیرید. برخی در نتایج تصمیم‌های شما منافعی دارند. برخی از نتایج کار شما به شدت متأثر می‌شوند. گروهی نیز برنامه‌های شما را تحریم می‌کنند یا حتی به صورت علنی با آن مخالفت می‌کنند. به هر حال، شما برای اجرای تصمیم‌هایتان به حمایت آنها نیاز دارید.

برای تحلیل انتظارهای ذی‌نفعان داخلی موارد زیر را انجام بدهید.

ذی‌نفعان خود و انتظارهای ایشان را شناسایی کنید. وقتی می‌خواهید کاری بکنید یا تصمیمی بگیرید، همه افرادی را که از آن متأثر می‌شوند یا منافعی در تصمیم‌های شما دارند، فهرست کنید. به فرایندی که از تصمیم شما متأثر می‌شود، فکر کنید. از خود بپرسید، «چه کسانی در این فرایند درگیر هستند؟ نقش و مسئولیت‌های آنان چیست؟ ماهیت روابط آنها چگونه است؟ چه اهدافی را دنبال می‌کنند؟»

از ذی‌نفعان اطلاعات جمع کنید. ایده‌های خود را برای ذی‌نفعانی که شناسایی کرده‌اید، طرح کنید و از آنان بخواهید ایده‌ها و نظراتشان را با شما در میان بگذارند. درباره ایده‌هایتان از آنان پرسش کنید. برای مثال، بپرسید «چه مشکلاتی را در پیش رو می‌بینند؟ چه ایده‌هایی برای بهبود طرح دارند؟ چه انتظارهایی از این ایده دارند؟ چه موانعی بر سر راه این ایده می‌بینند؟»

به مسایل پنهان با دقت گوش بدهید. مشکلات را از منظر ذی‌نفعان تعریف کنید. با دقت به مسایل آنها گوش بدهید. در جستجوی راهی برای تأمین مواردی باشید که ذی‌نفعان متعددی انتظارش را دارند.

برای مثال، فرض کنید می‌خواهید برای مدیریت بهتر روابط با مشتری، پایگاه داده‌های مشتری جدیدی راه بیندازید. این ایده مسایلی را برای برخی سهام‌داران ایجاد می‌کند. فناوری اطلاعات زمان بیشتری را باید صرف بررسی و نصب پایگاه داده بکند. کارکنان شما ناگزیرند نحوه کار با سیستم جدید را فرا بگیرند. گروه مالی باید هزینه‌اش را بپردازد. مدیران سایر واحدها نمی‌خواهند برای ورود اطلاعات مشتری وقت بگذارند. به نظر می‌رسد که زمان موضوع مشترک همه است. شاید به این نتیجه برسید که نمونه پروژه کوچکی را اجرا کنید تا افراد بتوانند پیش از تصمیم‌گیری درباره اختصاص منابع به اقدامی بزرگ، آن را بررسی کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۶۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۸۶۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان