دانلود و خرید کتاب آدم ها را دوست داشته باشید، از اشیا استفاده کنید، چون برعکسش اصلا جواب نمی دهد جاشوا فیلدز ملبورن ترجمه زینب شاهدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آدم ها را دوست داشته باشید، از اشیا استفاده کنید، چون برعکسش اصلا جواب نمی دهد اثر جاشوا فیلدز ملبورن

کتاب آدم ها را دوست داشته باشید، از اشیا استفاده کنید، چون برعکسش اصلا جواب نمی دهد

معرفی کتاب آدم ها را دوست داشته باشید، از اشیا استفاده کنید، چون برعکسش اصلا جواب نمی دهد

کتاب «آدم‌ها را دوست داشته باشید، از اشیا استفاده کنید، چون برعکسش اصلاً جواب نمی‌دهد» نوشتهٔ جاشوا فیلدز ملبورن و رایان نیکدیمس با ترجمهٔ زینب شاهدی در نشر نون چاپ شده است. این کتاب اثری است از نویسندگان کتاب «مینیمالیسم» و پادکست پرمخاطب «مینیمالیست‌ها»

«راهنمای لذت بردن از زندگی با کمترین‌ها.»

بی‌بی‌سی

«راهنمای زندگیِ سنجیده.»

اس‌اف ویکلی

«کتابی که نشان می‌دهد با کمتر داشتن بیشتر خوشحال خواهید بود.»

واشینگتن پست

درباره کتاب آدم‌ها را دوست داشته باشید، از اشیا استفاده کنید، چون برعکسش اصلاً جواب نمی‌دهد

جاشوا فیلدز ملبورن و رایان نیکدیمس، دو دوست صمیمی که به «مینیمالیست‌ها» شهره‌اند، با آثارشان تا کنون به بیش از بیست میلیون نفر کمک کرده‌اند با داشته‌های کمتر زندگی معنادارتری داشته باشند. نوشته‌های آن‌ها در نشریات معتبری همچون نیویورک تایمز، وال‌استریت ژورنال، نیویورکر و تایم منتشر شده و خودشان در هاروارد، اپل و گوگل سخنرانی کرده‌اند.

«آدم‌ها را دوست داشته باشید، از اشیا استفاده کنید، چون برعکسش اصلاً جواب نمی‌دهد» نشان می‌دهد چطور با ارزیابی مجدد و بهبود هفت رابطۀ اساسی که زندگی ما را می‌سازند می‌توانیم زیست آگاهانه‌تر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشیم؛ این هفت رابطه عبارت‌اند از رابطه با وسایل، حقیقت، خود، ارزش‌ها، پول، خلاقیت و آدم‌ها.

طرفه اینکه کتاب در روزهای شیوع پاندمی کووید ۱۹ منتشر شده که موجی از دلهره‌های مالی و جانی همۀ ما را در بر گرفته و نکات آن می‌تواند راهی برای آرامش یافتن و رشد و شکوفایی در قلب این آشوب باشد.

کتاب آدم‌ها را دوست داشته باشید، از اشیا استفاده کنید، چون برعکسش اصلاً جواب نمی‌دهد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب آدم‌ها را دوست داشته باشید، از اشیا استفاده کنید، چون برعکسش اصلاً جواب نمی‌دهد

خرت‌وپرت‌های وجودی

خیلی چیزها هستند که زمانی به زندگی‌مان شادمانی می‌آوردند، اما در دنیای امروز دیگر به درد نمی‌خورند: تلفن‌های چرخشی، فلاپی‌دیسک، دوربین‌های یک‌بارمصرف، نوار کاست، دستگاه فکس، سی‌دی‌پلیر، پیجر، کامپیوترهای قدیمی و خیلی چیزهای دیگر. بسیاری از ما از وسایل قدیمی به‌دردنخورمان دل نمی‌کنیم، چون حس نوستالژی به ما می‌دهند.

این است که یک مشت وسایل قدیمی بیخود را با چنگ‌ودندان نگه می‌داریم. حتی تعمیرشان هم نمی‌کنیم؛ فقط انبارشان می‌کنیم. و همین‌طور که کلکسیونمان بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود، زیرشیروانی، انباری، زیرزمین، کمدها و پارکینگ به برزخی برای خرت‌وپرت‌ها تبدیل می‌شود.

خیلی از وسایل ما دیگر استفاده نمی‌شوند و همین استفاده نشدن نشانهٔ این است که باید رهایشان کنیم. می‌دانید، وقتی نیازها، آرزوها و فناوری‌های ما تغییر می‌کند، جهان اطرافمان هم عوض می‌شود. چیزهایی که امروز ارزش زندگی‌مان را می‌افزایند شاید فرداروز دیگر به دردمان نخورند؛ یعنی باید بتوانیم از همه‌چیز دست بشوییم، حتی چیزهایی که امروز برایمان مفیدند. چون اگر بتوانیم از آن‌ها دل بکنیم، می‌توانیم برای متعلقات فراموش‌شده‌مان خانه‌های جدیدی پیدا کنیم که در آن به جای خاک خوردن، به زندگی کس دیگری خدمت می‌کنند.

هر چیزی روزی منسوخ می‌شود. صد سال بعد، این دنیا پر می‌شود از آدم‌هایی جدید که مدت‌ها پیش کابل یواس‌بی، آیفون و تلویزیون تخت [ال‌سی‌دی] را کنار گذاشته‌اند و گذشته را رها کرده‌اند تا برای آینده جا باز کنند. این یعنی باید حواسمان به چیزهای جدیدی که امروز وارد زندگی‌مان می‌کنیم باشد. و به همان اندازه هم حواسمان به زمان منسوخ شدن آن‌ها باشد؛ چون تمایل به دل کندن از دارایی‌ها یکی از بالغانه‌ترین فضیلت‌های زندگی است.

نظرات کاربران

syna raha
۱۴۰۱/۰۱/۰۱

عالی بود این کتاب به نظرم خیلی به روز و منطقی و کاربردیه محتوای کتاب

Aliteywb
۱۴۰۱/۰۲/۲۹

واقعا کتابی بود که همه‌ی جنبه های مختلف زندگی رو بررسی کرد و واقعا آدم از خواندنش لذت میبره

maah
۱۴۰۰/۱۲/۲۰

مینیمالیسم که خیلی کتاب خوبی بود👍😍

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۹)
«اگر قرار بود پولمان را مثل وقتمان هدر بدهیم، همه‌مان ورشکست می‌شدیم».
adabjoo
اگر چیزی خلق می‌کنید که مسئله‌ای را حل می‌کند یا ارزشی به زندگی دیگران می‌افزاید، شما خلاق هستید. پیچیده‌تر از این نیست.
adabjoo
ما به چیزی می‌چسبیم که برایمان آشناست، چون تغییر گران تمام می‌شود.
adabjoo
انجام دادن یک کار واقعی بهتر از اسیر کردن ایده‌ای تمام‌وکمال در ذهن است.
adabjoo
پاندمی این واقعیت را به رخ ما کشید و درس مهمی یادمان داد: وسایل ما مانعی در برابر چیزهایی شده‌اند که واقعاً ضروری‌اند: روابطمان. روابط انسانی چیزی است که از زندگی ما کم شده و نمی‌شود آن را خرید. روابط فقط ساختنی است. برای این کار، باید زندگی را ساده‌سازی کنیم و ساده‌سازی از وسایل شروع می‌شود و کم‌کم به جنبه‌های دیگر زندگی راه می‌یابد.
sbabayan
اگر می‌خواهید رها شوید، باید دنبال تجربه کردن چیزهای جدید بروید ــ خیلی چیزها که اغلب هم ناموفق از آب درمی‌آید. سکندری خواهید خورد، بر زمین خواهید افتاد و در راه پیشرفت ناکام خواهید ماند. یا به توصیهٔ ساموئل بکت، نویسندهٔ ایرلندی، «دوباره سعی کنید. دوباره شکست بخورید. بهتر شکست بخورید.»
adabjoo
وقتی مردم در خانه اسیر شدند، با این حقیقت روبه‌رو شدند که دارایی‌های مادی‌شان آن‌قدرها هم که فکر می‌کردند مهم نبوده است. حقیقت دوره‌شان کرده بود.
عباس
در بیست و سه‌سالگی یک لکسوس خریدم. دومین لکسوس را در بیست و چهارسالگی. یک لندروور در بیست و پنج‌سالگی. هر بار فکر می‌کردم رضایت از زندگی درست پشت این در پنهان شده است. اما در را که باز می‌کردم، آدرنالین فرومی‌خوابید و تنها چیزی که پشت آن می‌دیدم حسرت و تمنای بیشتر بود. تمنا برای چیزی بهتر، چیزی متفاوت، چیزی برای پر کردن خلأ. داشتم ذره‌ذره گودالی بزرگ می‌کندم. و فقط من این‌طور نبودم.
adabjoo
فارغ از اینکه چقدر دلتان می‌خواهد کسی را تغییر دهید، این کار بیهوده است. در نتیجه، دو گزینه برای روابط متزلزل پیشِ رویمان می‌ماند: پذیرفتن یا رها کردن.
adabjoo
شما نمی‌توانید آدم‌های دوروبرتان را تغییر دهید، اما می‌توانید آن‌ها را عوض کنید.
adabjoo

حجم

۳۴۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۳۴۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان