دانلود و خرید کتاب خلاقیت میهای چیکسنت میهای ترجمه عباسعلی کتیرایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خلاقیت اثر میهای چیکسنت میهای

کتاب خلاقیت

معرفی کتاب خلاقیت

کتاب خلاقیت نوشتهٔ میهای چیکسنت میهای با ترجمهٔ عباسعلی کتیرایی در انتشارات مازیار چاپ شده است. میهای چیکسنت میهای با استفاده از حدود صد مصاحبه با افراد استثنائی، از زیست‌شناس و فیزیکدان و سیاستمدار و پیشگامان کسب‌و‌کار گرفته تا شاعران و هنرمندان و نیز سی سال پژوهش خود در این موضوع، از نظریه مشهور «جریان» خود در مورد کشف فرایند خلاق استفاده می‌کند.

درباره کتاب خلاقیت

خلاقیت درباره ثبت لحظه‌هائی است که به زندگی ارزش زیستن می‌دهد. میهای چیکسنت‌میهای روانشناس نامدار از آنچه به این لحظه‌ها می‌انجامد پرده برمی‌دارد – که رویداد هیجان‌انگیزی برای هنرمند در تابلو یا دانشمند در آزمایشگاه است – آنچنان که این شناخت می‌تواند زندگی انسان‌ها را بارور سازد. 

او اندیشه‌هائی را مانند این‌که چرا افراد خلاق اغلب خود‌خواه و خود‌پسند به نظر می‌رسند، و چرا «نابغه زجرکشیده» بیشتر یک افسانه است، مورد بحث قرار می‌دهد. از همه مهم‌تر، او توضیح می‌دهد چرا خلاقیت نیازمند آن است که پرورش پیدا کند و برای آینده کشور، اگر نگوئیم جهان ضرورت دارد.

کتاب خلاقیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعه دربارهٔ موضوعاتی مانند نبوغ و خلاقیت پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب خلاقیت

منظورم این است که به ویژگی‌های هریک از آنها بیشتر علاقه‌مند شدم، زیرا این کهکشان‌ها به ما نزدیک‌اند - البته در مقیاسی کیهانی. این نخستین‌بار بود که نمونه‌ای از کهکشان‌ها آن‌قدر نزدیک داشتم که می‌توانستم جزئیات زیادی را ببینم و دریابم که چیزهای عجیبی در مرکز این کهکشان‌ها روی می‌دهد – دوران‌های بسیار سریع، دیسک‌های کوچک و انواع چیزهای جالب - دردسرهای زیادی با این چیزهای کوچک داشته‌ام.

با بررسی و اندازه‌گیری آنها و تلاش برای اینکه در مورد آنها چه تصمیمی بگیرم - به دلیل حجم بسیار زیاد این داده‌های جالب - متوجه شدم تعدادی از آنها به دلایل گوناگونی که وارد بحث در موردشان نمی‌شوم، جالب‌تر از بقیه‌اند؛ بنابراین تصمیم گرفتم که ابتدا آنهایی را یادداشت کنم که جالب‌ترین ویژگی‌های اصلی را داشتند البته هیچ ارتباطی با دلیل آغاز کردن این برنامه نداشتند و پی بردم حدود بیست تا سی تای آن‌ها بسیار جالب‌اند.

از میان آن‌ها چهارده تا را انتخاب کردم. تصمیم گرفتم مقاله‌ای دربارۀ این چهارده کهکشان جالب بنویسم. همگی آن‌ها دارای هسته‌هایی با سرعت دورانی زیاد و گازهای بسیار و چیزهای دیگر بودند.

نظرات کاربران

آ سید مهدی
۱۴۰۰/۱۱/۲۵

مترجم به خودش زحمت نداده که بره ببینه اسم درست نظریه چیه، بعد کتاب ترجمه فرمودن ! :))

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان