دانلود و خرید کتاب گابو و مرسده! خداحافظ رودریگو گارسیا ترجمه مهدی نمازیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گابو و مرسده!  خداحافظ اثر رودریگو گارسیا

کتاب گابو و مرسده! خداحافظ

ویراستار:سارا بحری
امتیاز:
۲.۹از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گابو و مرسده! خداحافظ

کتاب گابو و مرسده! خداحافظ نوشتۀ رودریگو گارسیا و ترجمۀ مهدی نمازیان و سارا بحری است. کتاب کوله‌پشتی در سال ۱۴۰۰ این کتاب را منتشر کرده است. کتاب گابو و مرسده! خداحافظ روایتی از واپسین روزهای عمر گابریل گارسیا مارکز و مرسده بارچا است.

درباره کتاب گابو و مرسده! خداحافظ

کتاب گابو و مرسده، خداحافظ! ترکیبی از خاطرات درخشان و گزارش‌های دلخراشی است که جزئیات زندگیِ گابریل گارسیا مارکز را روایت می‌کند و تصویری از خانواده‌ای را نشان می‌دهد که با رنج فقدان عزیزشان روبه‌رو هستند. در مرکز این روایت مردی قرار دارد که حتی در آسیب‌پذیرترین وضع جسمانی و زوال عقلش، شوخ‌طبعی خود را حفظ کرده است. گابو هم‌زمان با آنکه غرق در محبت و توجه اطرافیانش است، با معضل حافظه‌ای که از دست خواهد داد درگیر است. او در این مسیر از همراهیِ همیشگی و صمیمانۀ همسرش مرسده که همواره تأثیر شگرفی بر زندگی و کار او داشت بهره می‌برد.

گابو و مرسده، خداحافظ! روایتی تلخ‌وشیرین، زیرکانه و تکان‌دهنده است که میراث باشکوه والدین رودریگو را ستایش می‌کند و هم‌زمان دریچه‌ای بی‌سابقه به زندگی خصوصی یکی از غول‌های ادبی جهان می‌گشاید. این کتاب هدیه‌ای جذاب به مخاطبان گابریل گارسیا مارکز در سراسر جهان است و یادبودی ارزشمند به قلم نویسنده‌ای که او را خیلی خوب می‌شناخت

خواندن کتاب گابو و مرسده! خداحافظ را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به آثار و زندگی گابریل گارسیا مارکز می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

درباره رودریگو گارسیا

رودریگو گارسیا زاده کلمبیاست و در مکزیکوسیتی بزرگ شده است. او دانش‌آموخته هاروارد است. فیلم‌های مهمش «ته زندگی»، «البرت نابز» و «چهار روز خوب» نام دارند. گارسیا کارگردانی و نویسندگی مجموعه‌های تلویزیونی «شش فوت زیرزمین»، «خانواده سوپرانو» و «عشق بزرگ» را در کارنامه دارد که برای آخری نامزد دریافت جایزه إمی شده است. گارسیا در حال حاضر همراه خانواده‌اش در لس‌آنجلس زندگی می‌کند.

بخش‌هایی از کتاب گابو و مرسده! خداحافظ

می‌توان به‌جرئت مدعی شد از اواخر دهه هشتاد و نود قرن بیستم و اوایل هزاره سوم، مدلی از اسلام‌گرایی و احزاب اسلامی آغاز شد. پیدایش نظم نوین جهانی در پایان دهه هشتاد و آغاز دهه نود قرن گذشته، با همه ابهام مفهومی که با خود به میان آورد، اشاره به آغاز مرحله‌ای جدید از روابط بین‌الملل و سرآغاز فصلی نوین بود. گرچه مطرح‌شدن موضوع نظم نوین جهانی از سوی غرب به‌ویژه ایالات متحده امریکا در اساس با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و انحطاط امپراتوری‌اش، پیمان ورشو و ازمیان‌رفتن بلوک سوسیالیستی شرق به‌عنوان رقیب ایدئولوژیک سیاسی و نظامی و اقتصادی نظام سرمایه‌داری و لیبرالیسم و بطور عام الگوی سیاسی، اقتصادی و تمدنی‌اش مرتبط بود، ولی طلیعة فصلی مهم در خاورمیانه شد که این مهم، در جنگ دوم خلیج‌فارس برجسته شد. فروپاشی بلوک سوسیالیستی شرق، ایجاد تحولات به سود گسترش بیشتر لیبرالیسم و پیامدهای سیاسی آن یعنی دموکراسی را به دنبال خود آورد؛ اما در خاورمیانه بنا به علت‌هایی این تحولات تا دهه دوم قرن جدید به تأخیر افتاد؛ با وجود این، جنگ و آثار فکری و صف‌بندی سیاسی و مشروعیت رژیم‌های سیاسی، آغاز ایجاد تکانه‌های جدی در وضعیت ایستا و مولد سیستمی بود که منطقه پس از جنگ جهانی اول با آن دست‌به‌گریبان بود و راه هر نوع تحول زیربنایی سیاسی را به سود گشودگی یافته‌های انسانی در زمینه توسعه سیاسی شروع کرده بود.

استبداد داخلی با حمایت خارجی، ریشه نیرومندی در دل این خاک مستعد، داشت. نیمه دوم دهه هشتاد بر اثر سیاست آزادسازی و بازسازی اصلاح‌طلبانه میخائیل گورباچف و هویدا شدن بیشتر سیمای راستین کمونیسم بود که بیش از یک‌صد سال برای میلیون‌ها انسان بیزار از بی‌عدالتی و نابرابری و تشنه پایان یافتن بهره‌کشی از انسان به دست خود، دریچه‌ای نو و درعین‌حال آغازین، بر روی اندیشه و اندیشه‌ورزی بسیاری از افراد و گروه‌ها، از جمله اسلام‌گرایان گشود؛ چرا که فضای بسته و خفقان موجود ناشی از کشمکش‌های ایدئولوژیک و سیاسی و بلوک‌بندی‌های نظامی و سیاسی و پیامدهای آن‌ها، نوعی انسداد اندیشگی، به‌ویژه در اندیشه سیاسی را به وجود آورده بود.

تاریخ دانشگاه تهران (جلد اول؛ بخش دوم)
غلامحسین زرگری نژاد
زندگیتان را جذب کنید
میجا برادفورد
پیاده مداری و گردشگری شهری
علی اسعدی
زبان و آگاهی
جرالد م. ادلمن
مبانی مالی
نرگس شفیعی
دعای جوشن کبیر
مقصود نعیمی‌ذاکر
ملاحظاتی درباره مارکس
میشل فوکو
بیومکانیک حرکت انسان
امریک آریس
درمان شناسی در بیماری های قلبی (جلد اول)
حسین فیضی
با این کتاب به خودت بیشتر برس
موسی زمان‌زاده‌دربان
برگزیده‌ اشعار مومن قناعت؛ فرهنگ و تمدن کشورهای همسایه (جلد ششم)
مومن قناعت
دگرگونی شهرها
دیوید سی. تورنز
آمادگی آزمون دکتری تاکسونومی مدرن
گروه مولفان سنجش امیرکبیر
شاهنامه فردوسی (کتاب هشتم)
ابوالقاسم فردوسی
معروفات در رابطه با خود
غلامحسین حیدری تفرشی
آزمایشگاه لوسی ۲
میشل هاوتس
چگونه یاری اش کنیم!؟
غلامرضا لایقی
فصل چهارم
فرامرز نجدی
پهنه عشق
رسول چهارمحالی
کتابخانه نیمه شب
مت هیگ
مغازه خودکشی
ژان تولی
شازده کوچولو
آنتوان دوسنت اگزوپری
پسرک، موش کور، روباه و اسب
چارلی مکسی
دختری که رهایش کردی
جوجو مویز
پنج قدم فاصله
ریچل لیپینکات
مغازه خودکشی
ژان تولی
ملت عشق (اجرای جدید)
الیف شافاک
بیمار خاموش
الکس مایکلیدیس
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
کیمیاگر
پائولو کوئیلو
مردی به نام اوه
فردریک بکمن
جزء از کل
استیو تولتز
پاستیل‌های بنفش
کاترین اپل‌گیت
بانو
زونا گیل
یک روز انتظار
ارنست همینگوی
هری پاتر و سنگ جادو
جی.کی. رولینگ
سایه باد
کارلوس روئیت ثافون
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
وقتی نیچه گریست
اروین د. یالوم

نظرات کاربران

مهدی
۱۴۰۲/۱۲/۱۶

در این کتاب، پسر گابریل گارسیا مارکز، روزهای آخر عمر پدر خود و روز های پس از مرگ وی را روایت می‌کند. کتاب چیز خاصی ندارد.

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۱۱/۱۸

کتاب «گابو و مرسده، خداحافظ!» ترکیبی از خاطرات درخشان و گزارش‌های دلخراشی است که جزئیات زندگیِ یکی از نوابغ دنیای ادبیات را روایت می‌کند و تصویری افشاگرانه از خانواده‌ای را به دست می‌دهد که با رنج فقدان عزیزشان روبه‌رو هستند.

- بیشتر
سپیده
۱۴۰۰/۱۱/۰۴

چرا وقتی چیزی که ارائه میدین ۷۸ صفحه‌ست توی توضیحات مینویسین ۱۱۲ صفحه ؟؟؟ این کار درستی نیست...

Anahita
۱۴۰۲/۰۴/۲۶

کتابی کوتاه که برخلاف کوتاهی اش خواننده و مخاطب را درگیر میکند چه از لحاظ احساسی چه از لحاظ فلسفی متاسفانه اگر تجربه ی تلخ نزدیکان با بیماری های گابو رو داشته باشید با اینکه شمارو به اون حال و

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
یکی از دوستانم پرسید پدرت چگونه با مشکل فراموشی مشغول به کار است؟ به او گفتم پدرم به‌شدت در زمان حال زندگی می‌کند، بدون تحمل بار دغدغه‌ای از گذشته و بی‌هیچ انتظاری از آینده.
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷
وقتی هشتادساله بود از حال‌وهوایش پرسیدم. جواب داد: «پایان زندگی نزدیک است و بینشی که در هشتادسالگی به دست می‌آوری واقعاً شگفت‌آور.» پرسیدم: «می‌ترسی؟» جواب داد: «فکر کردن به آن مرا بسیار ناراحت می‌کند.» وقتی به آن لحظات فکر می‌کنم، واقعاً از صمیمیت و راستگویی‌اش متأثر می‌شوم، به‌ویژه با سؤالات بی‌رحمانه‌ای که از او می‌پرسیدم.
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷
پدرم مانند مادرم بر این باور بود که زندگی خانوادگی ما کاملاً خصوصی است. در کودکی همواره به آن معیار پایبند بودیم، اما دیگر بچه نیستیم. شاید بچه‌هایی مسن اما نه دیگر بچه‌های کم‌سن‌وسال.
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷
این اولین و تنها سبیل اوست، همان سبیلی که در هفده‌سالگی رشد کرد و هرگز تراشیده نشد. در فرایند شیمی‌درمانی در اوایل هفتادسالگی سبیلش را از دست داد، اما مانند دم مارمولک دوباره رشد کرد. سعی می‌کنم میان پدر زنده، پدر مرده، پدر مشهور و این پدری که مقابلم دراز کشیده است ارتباط برقرار کنم، اما نمی‌توانم. از روی غریزه دوست دارم چیزی بگویم، و به آن فکر می‌کنم، اما از ترس اینکه جدی یا احساسی به‌نظر برسم آن را با صدای بلند نمی‌گویم. دوست دارم از او عکس بگیرم و این کار را با تلفن همراهم انجام می‌دهم. بلافاصله به‌خاطر نقض حریم خصوصی‌اش احساس شرمساری می‌کنم. عکس را حذف می‌کنم
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷
گونه‌اش را لمس می‌کنم، سرد است، اما حس ناخوشایندی ندارد. در این حال، آسوده و آرام خوابیده است و از وجناتش هیچ نشانه‌ای از زوال عقل پیدا نیست. دوباره می‌توانم در چهره‌اش، معنویت، کنجکاویِ بی‌انتها و قدرت تمرکز فوق‌العاده‌ای را ببینم که بیش از تمام خصلت‌هایش برایم رشک‌برانگیز بوده است.
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷
وقتی هشتادساله بود از حال‌وهوایش پرسیدم. جواب داد: «پایان زندگی نزدیک است و بینشی که در هشتادسالگی به دست می‌آوری واقعاً شگفت‌آور.» پرسیدم: «می‌ترسی؟» جواب داد: «فکر کردن به آن مرا بسیار ناراحت می‌کند.» وقتی به آن لحظات فکر می‌کنم، واقعاً از صمیمیت و راستگویی‌اش متأثر می‌شوم،
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷

حجم

۴۰۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۴۰۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۹,۵۰۰
تومان