دانلود و خرید کتاب شنای شبانه مگان گلدین ترجمه مریم فتحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شنای شبانه اثر مگان گلدین

کتاب شنای شبانه

نویسنده:مگان گلدین
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۶۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شنای شبانه

کتاب الکترونیکی «شنای شبانه» نوشتهٔ مگان گلدین با ترجمهٔ مریم فتحی در کتاب کوله پشتی چاپ شده است. مجری پادکستی با موضوع داستان‌های جنایی واقعی، در حین گزارش محاکمه‌ای جنجالی با گذشتۀ تاریک شهری کوچک و جنایت وحشیانه‌ای که سال‌ها قبل در آنجا رخ داده است، درگیر می‌شود.

درباره کتاب شنای شبانه

فصل جدید پادکستْ ریچل را به شهری کوچک کشانده، شهری که دادگاهِ رسیدگی به پروندۀ تجاوزی ویرانگر میان مردمش تفرقه ایجاد کرده است. پسر بومی پرآوازه، شناگری که قرار است در بازی‌های المپیک مایۀ سرافرازی باشد، متهم به تجاوز به نوۀ عزیز رئیس‌پلیس شهر شده است. ریچل در تلاش برای موفقیت فصل سوم پادکست، خودش را وقف تحقیقات می‌کند ـ اما نامه‌های مرموز پی‌درپی از راه می‌رسند. شخصی او را تعقیب می‌کند و دست‌بردار نخواهد بود تا ریچل کشف کند بیست‌وپنج سال پیش برای خواهر او چه اتفاقی افتاده است. با کشف ارتباطات حیرت‌انگیز بین دو پرونده، گذشته و حال با هم تلاقی می‌کنند و این افشاگری‌ روند دادرسی و زندگی همۀ افراد درگیر در ماجرا را تغییر می‌دهد.

این کتاب تحسین‌های زیادی را دریافت کرده است: 

بوک‌لیست: «نثر گلدین در مقابله با موضوعات داغِ جذاب، گاه برقی و همیشه حساس است … آفرین»

پابلیشرز ویکلی: «فوق‌العاده، رمان گلدین سیاست های شهرهای کوچک را روشن می کند.»

نیویورک تایمز: «صفحات به خودی خود ورق می‌خورند … سواری برنامه ریزی شده و خوش نقشه به یک نتیجه شگفت آور پیچیده.»

درباره مگان گلدین

مِگان گُلدین خبرنگار شبکهٔ رویترز است. او در گذشته با دیگر رسانه‌های خبری از قبیل آسوشیتدپرس و اِی. بی. سی استرالیا همکاری داشته است. در گزارش‌هایش به موضوعاتی از قبیل جنگ، صلح، تروریسم بین‌المللی و بحران‌های مالی در خاورمیانه و آسیا می‌پردازد. مگان هم‌اکنون در ملبورن استرالیا ساکن است. پیش از رمان حاضر، دو اثر دیگر با نام‌های دختر در کلِرز وِی (۲۰۱۸) و اتاق فرار (۲۰۱۹) نیز به قلم گلدین به چاپ رسیده است. در حال حاضر اتاق فرار و شنای شبانه (۲۰۲۰) با تجدید چاپ‌های فراوان به ترتیب در زمرهٔ پرفروش‌ترین آثار این نویسنده قرار دارند.

کتاب شنای شبانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به رمان‌های جنایی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب شنای شبانه

پیش از آنکه لیوان بیفتد، آن را برداشتم و سردرگم به‌سمت آشپزخانه رفتم. در میانهٔ راه، یادم آمد که افسر پلیس هنوز پشت در منتظر است. به زمین زل زده بود. رد نگاهش را دنبال کردم. خطی از جای پایی خون‌آلود که به پاهای کوچک من شبیه بود کف‌پوش پلاستیکی را به گَند کشیده بود.

او منتظرانه نگاهم کرد. وقتش بود که به بیمارستان بروم. گویا همان موقع که التماسش کرده بودم اول مرا به خانه ببرد تا وقتی مامان ماجرای جِنی را می‌شنید کنارش باشم، قول داده بودم. با حالتی تدافعی، به او زل زدم. در چنین شبی مادرم را تنها نمی‌گذاشتم. حتی برای درمان بریدگی‌های کف پایم هم این کار را نمی‌کردم. تا خواست بحثش را پیش بکشد، صدایی مبهم حاوی پیامی از رادیوی ماشین گَشت‌زَنی‌اش به گوش رسید. طوری چُمباتمه زد که هم‌قد من شود. گفت ترتیبی داده تا در اسرع وقت یک پرستار برای رسیدگی به پای آسیب‌دیده‌ام به خانه بیاید. از پشت توریِ مُشبکِ دَر، دیدم که با شتاب رفت. تا مدت زیادی بعد از محو شدن ماشینش در تاریکی، همچنان صدای بَـــــــــــ بووووویِ آژیر در فضا پیچیده بود.

صبح فردا پرستار آمد. روپوش بیمارستان بر تَنش بود و کیف پزشکی بزرگی هم بر دوشش. به‌خاطر تأخیرش عذرخواهی کرد و گفت که شب گذشته نیروهای بخش فوریت‌های پزشکی۲۵ بیمارستان درگیر موردی اورژانسی شده بودند و هیچ‌کدام نتوانسته بودند برای رسیدگی به من بیمارستان را ترک کنند. پرستار پاهایم را با نخ سیاه بخیه زد و دورشان هم باند ضخیمی پیچاند. او پیش از رفتن به من اخطار داد که راه نروم چون بخیه‌هایم پاره می‌شوند. راست هم گفت، چون شدند.

نظرات کاربران

M.TORABI
۱۴۰۱/۰۱/۱۴

خب من این کتابو چاپیشو خوندم و دوست داشتمش اسپویل داره پیامم📣⛔ کتاب در مورد دو تا دختری هست ک مورد تجاوز قرار میگیرن ولی یکیش منجر به قتل میشه و اون یکی شجاعت به خرج میده و تا دادگاه میره دو تا

- بیشتر
Sajad Gharache
۱۴۰۱/۰۳/۰۶

اگه روحیه حساس دارین اصلا سراغش نرید، بسیار دردناک هست، با این وجود رمان خیلی خوبیه

Naghmeh
۱۴۰۱/۰۲/۳۰

داستان جنایی معماییه. برای من که به این ژانر علاقه‌مندم، بسیار پرکشش و هیجان‌انگیز بود. ترجمه بسیار خوب و روانی داشت.

نــے‌آیش🐋
۱۴۰۳/۰۱/۱۱

[🎙شنوندگان عزیز، شما صدای "ریچل کرال" از پادکست محبوب و جنجالیِ "مجرم یا بی‌گناه" رو می‌شنوید. پادکستی که شما رو بر مسندِ قضاوت می‌نشاند.] این کتاب داستان دو روایت موازی، از "ریچل" خبرنگار و پادکسترِ مشهوریه که به بررسی پرونده‌های جنایی

- بیشتر
Mono⁷
۱۴۰۲/۰۷/۰۱

«تجاوز» برای خیلی‌ها فقط یه کلمه است؛ یه تصور تلخ. اما این کلمه، این جنایت، دردهایی در خودش داره که ما فقط وصفش رو شنیدیم و زوایای پنهانی هم داره که حتا روح‌مون هم ازش خبر نداره. امیدوارم برای همه‌مون

- بیشتر
n re
۱۴۰۱/۱۲/۰۳

هم زیبا و هیجان انگیز بود هم غم انگیز بود هم غافلگیری داشت هم دردناک و برای ما زنها کاملاً قابل لمس بود

کاربر ۱۴۲۰۶۰۹
۱۴۰۲/۰۱/۲۷

هر کی از داستانهای جنایی معمایی خوشش میاد این کتاب دقیقا مورد پسندشه ، داستان روان وجذابه با ترجمه خوب و بدون غلط املایی ، توصیف نویسنده باعث میشه خودتونو کنار راوی داستان که مدیر یک پادکست خبری هست حس

- بیشتر
وحیده
۱۴۰۱/۱۲/۰۱

بسیار کتاب خوبی است متن روان و یکدستی دارد و داستانی مفید و جذاب دارد

nazanin^__^
۱۴۰۱/۰۶/۱۳

شنای شبانه کتابی هست که نه تنها مفهموم تجاوز بلکه درد و رنج روحی و جسمی رو هم با کلمات به بهترین شکل ممکن توضیح میده. این کتاب تصور ذهنی منو از تجاوز و دادگاه به کلی تغییر داد.

نیتا
۱۴۰۲/۰۵/۰۲

دو داستان تجاوز که به صورت موازی روایت می شوند. یکی در دوران حال و دیگری در سالیان کذشته. روایت داستان بسیار گیرا بود و خواننده را تا پایان داستان با خود همراه می کند. ترجمه کتاب خوب بود، هرچند که

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۰)
توی این شهر کُلی آدم هست که خیلی از من خطرناک‌ترن. کت‌وشلوار تنشونه و محترم به نظر می‌رسن، اما واسه رسیدن به خواسته‌شون کارهایی می‌کنن که اصلاً محترمانه نیست.»
𝕰𝖆𝖘𝖙𝖊𝖗𝖓 𝖌𝖎𝖗𝖑
آیا باید پیاده به خانه برمی‌گشت یا با تاکسی؟ آیا باید از مسیر طولانی‌تر می‌رفت یا میانبر می‌زد؟ آیا وقتی حس کرد کسی تعقیبش می‌کند باید به ۹۱۱ زنگ می‌زد؟ آیا باید... و تا بی‌نهایت... ما زن‌ها و دخترها همواره در حال انتخاب یک گزینه از میان دو گزینهٔ راحتی یا امنیت هستیم.
n re
در مقایسه با تجاوز، پرداختن به موضوع قتل، مثل آبِ خوردن است. همهٔ مردم اتفاق نظر دارند که قتل شنیع است. نه بحثی بر سرش وجود دارد و نه مردم عقاید متفاوتی درباره‌اش دارند. انجیل هم به‌روشنی می‌گوید: «قتل مکن.» نوبت به تجاوز که می‌رسد، کمی از صراحت مسئله کم می‌شود. هزاران سال است که وضعیت همین‌طور است.
Zeinab Sajadi
این عقیده که گناه باید فراتر از یک تردید منطقی ثابت شود، به حقوقدان انگلیسی قرن هجدهم، سر ویلیام بلک استون، برمی‌گردد؛ او در آثار مهم خود، که زیربنای سیستم حقوقی ماست، نوشت: «اگر ده نفر مجرم فرار کنند، بهتر از این است که یک بی‌گناه رنج ببرد.» مطالعات نشان می‌دهد که متجاوزان بیش از سایر جنایتکاران متمایل به تکرار جرم هستند. آنها به این کار ادامه می‌دهند و برآورد شده که حدود پنج بار در طول زندگی تجاوز را تکرار می‌کنند. به این معنی که احتمالاً ده متجاوزی که طبق گفتهٔ بلک استون، قِسِر در می‌روند به چهل زن بی‌گناه دیگر تعدی می‌کنند. دوست دارم بدانم آقای ویلیام بلک استون دراین‌باره چه نظری دارد.
Yasaman
اگر بچه‌مدرسه‌ای‌ها به‌طور اتفاقی مورد اصابت گلوله قرار بگیرند، هیچ‌کس جدی‌گرفتن هشدارها را از این قربانی‌ها مطالبه نمی‌کند. هیچ‌کس نمی‌گوید که قربانی‌ها باید آن روز بی‌خیال مدرسه رفتن می‌شدند. اصلاً کسی قربانی را سرزنش نمی‌کند. پس چرا وقتی زن‌ها مورد حمله قرار می‌گیرند، انگشت اتهام به‌سمت خودشان است؟ «اگه تنهایی نرفته بود خونه.» «اگه از وسط پارک میانبر نزده بود.» «اگه سوار تاکسی شده بود.» به نظرم، نوبت تجاوز که می‌رسد این «اگرها» همیشه گفته می‌شوند. درباره مردها که هرگز. هیچ‌کس نمی‌گوید «اگه» به دختر تجاوز نکرده بود. همیشه برای زن‌هاست. اگر...
n re
اگر بخواهم راستش را بگویم، نمی‌فهمم که چطور همگی تقریباً به‌اتفاق آرا قبول داریم که قتل اشتباه است، اما نوبت به تجاوزِ به عنف که می‌رسد، برخی هنوز هم درست و غلط بودنش را تشخیص نمی‌دهند.
معصوم
زن‌های ما تمام عمرشان را با ترس زندگی می‌کنند.
نیتا
زن‌ها و دخترها همواره در حال انتخاب یک گزینه از میان دو گزینهٔ راحتی یا امنیت هستیم. بیشتر اوقات همه‌چیز خوب پیش می‌رود. هر از چند گاهی هم اتفاق وحشتناکی می‌افتد.
کاربر ۳۷۸۲۶۳۸
آدم باید بتونه پیاده بره خونه‌ش و سالم هم بره، حتی اگه تو تاریکی و حتی اگه از تو یه مزرعهٔ برهوت.»
n re
«به نظرت چرا هیچ‌کس پیگیری نکرد؟» «چون اگه مرگ دختره رو یه حادثه جلوه می‌دادن دردسرش کمتر بود.»
𝕰𝖆𝖘𝖙𝖊𝖗𝖓 𝖌𝖎𝖗𝖑

حجم

۳۵۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

حجم

۳۵۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

قیمت:
۵۹,۵۰۰
تومان