دانلود و خرید کتاب داستان های رو به رو مظفر سالاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان های رو به رو اثر مظفر  سالاری

کتاب داستان های رو به رو

معرفی کتاب داستان های رو به رو

کتاب الکترونیکی «داستان های رو به رو» نوشتهٔ مظفر سالاری در انتشارات کتابستان معرفت چاپ شده است. در این مجموعه، در قالب حکایت‌های کوتاه و داستانک، با سیره (اخلاق عملی و روش برخورد) پیشوایان دینی آشنا می‌شویم.

درباره کتاب داستان های رو به رو

یک سر ماجراهای کتاب در تاریخ اسلام است و سر دیگر در زندگی همین روزها. داستان‌های روبه‌رو ماجراهایی جذاب از مقاطع تاریخی مختلف است. این کتاب تکرار تاریخ را با زبانی جذاب و گیرا و در دل داستان به تصویر می‌کشد. مظفر سالاری متولد سال ۱۳۴۱ در یزد است. خودش می‌‌گوید از دوم دبستان که با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنا شد عشق به ادبیات هم دروجودش روشن شد و باعث شد دوست داشته باشد روزی بنویسد اما بعد از این‌که دیپلم گرفت و وارد حوزه­‌ٔ علمیه شد همکاری‌اش با نشریات کودک و نوجوان جدی‌تر شد. مولف در این کتاب به کمک داستان نشان می دهد که این خود انسان است که با انتخاب‌هایش سعادت یا شقاوت را برای زندگی‌اش رقم می زند. اتفاقاتی از یک جنس و آدم‌هایی در موقعیت‌های یکسان، گاهی شبیه هم انتخاب می‌کنند و گاهی کاملا برعکس و مخالف.

کتاب داستان های رو به رو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به داستان‌های مذهبی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب داستان های رو به رو

از میان مسافرانی که از قطار پیاده می‌شدند، راهی گشودم و خود را به سواری‌هایی که در انتظار مسافر بودند، رساندم. پیرمرد لاغری که حتی ابروهایش هم سفید شده بود، لبخند زنان از من پرسید: «کجا آقا به سلامتی؟» از او خوشم آمد. مقصدم را گفتم. گفت: «ده هزار تومان.»

با آن که زیاد بود قبول کردم. به پراید نوک مدادی‌اش اشاره کرد: «ساک را بگذار عقب و سوار شو. یک مسافر دیگر پیدا کنم، رفته‌ایم.»

روی پاهای دردناکش لنگید و به سوی مسافران رفت. هوای سحری، نشاط‌انگیز بود. ترجیح دادم ساک در دست، کنار پراید بایستم و منتظر بمانم.

سرانجام پس از چند دقیقه، پیرمرد با مردی آراسته از راه رسید. هردو سوار شدند. پیرمرد ماشین را روشن کرد تا راه بیفتد. از کنار شیشه آرام به شانه‌اش زدم: «کجا عمو؟ مثل این‌که مرا یادتان رفت!» جوری نگاهم کرد که انگار به جا نمی‌آورد.

- با شما که طی نکردیم. آقا دربست گرفتند. مسیرمان فرق دارد.

گفتم: «طی کردیم. گفتید ده تومان. گفتید سوار شو. چون هوا خوب بود، سوار نشدم و تا حالا منتظر شما بودم.»

گاز ماشین را گرفت و در حین رفتن گفت: «می‌خواستی سوار شوی.»

معرفی نویسنده
مظفر سالاری

مظفر سالاری متولد ۱۳۴۱ شهر یزد، شهر قنات، قنوت و قناعت، شهر بادگیرها، کار و کاریز و کاهگل‌ها است. نویسند‌ه‌ی روحانی‌ای که از کودکی در حوز‌ه‌ی ادبیات کودک و نوجوان فعالیت داشته است. از دوران دبستان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده و از سال ۶۷ اداره‌ی دفتر تبلیغات و کتابخانه‌ی ادبی را بر عهده داشته است. از سال ۷۱ به مجله‌ی «سلام بچه‌ها» که یکی از نشریات مهم انقلاب اسلامی در حوزه‌ی ادبیات کودک بود پیوست و از سال ۷۳ در مجله‌ی «پوپک» فعالیت داشت. در تمام این مدت به نوشتن داستان، فیلمنامه و نمایش نیز می‌پرداخت.

نظرات کاربران

نورا:)
۱۴۰۱/۰۴/۲۰

کتاب روپدرم برایم خریده بود پارسال ولی رزق امسال بود که ان را بخوانم کتابی که رفتار امروز مارا با رفتار ومنش ائمه مقایسه میکرد تلنگر بزرگی بود برای اینکه بفهمیم چقدر با کسانی که خداوند انها را الگوی زندگی

- بیشتر
۳۱۳
۱۴۰۱/۰۵/۱۳

من نسخه چاپی رو خوندم. در این کتاب صفحات روبه رو باهم در ارتباطند و هرکدام داستان های کوتاهیست که باهمدیگر یک پیام رو می سازند سمت راست داستانی از زمانه خودمان و سمت چپ داستانی از سبک زندگی پنج تن

- بیشتر
سیما
۱۴۰۱/۱۱/۱۶

خیلی کتاب خوبیه ،به روز کردن سیره اهل بیت و بکار بردن احادیث و آموزه های دینی در زندگی روزمره ،کوتاه و شیرین ...

شب رو
۱۴۰۲/۰۳/۲۹

این کتاب داستان هایی از رفتارهای امروزی آدم ها رو میگه و در برابرش داستانی از زندگی پیامبر و اهل بیت رو. برای مخاطب کودک و نوجوان جالبه و داستان های ساده و کوتاهی داره

mahdis
۱۴۰۲/۰۱/۱۸

کتاب خیلی با ارزشی بود و بسیار منو به فکر فرو برد

kooch
۱۴۰۱/۰۷/۲۶

ایده کتاب و بیان داستانها در سیر زمانهای متفاوت اما بطور متقارن ایده جالبی بود اما فکر میکنم میشد خیلی عمقی تر به مسائل پرداخت و ساز و برگ بیشتری را وارد متن کتاب کرد تا درک بهتری برای مخاطب

- بیشتر
مریم🌱
۱۴۰۲/۰۵/۱۶

کتابیه که مثل، های شیرینی داره که اطلاعات مفیدی از راهکار ها و شیوه های اهل بیت علیهم السلام در موقعیت های متفاوت رو بما میده و درکنارش راهکار های درست و غلط ما را هم نشون میده در کل

- بیشتر
hedayat Homa
۱۴۰۲/۰۵/۱۳

کتاب با داستان های کوتاه خوبی داره بعضی ماجراهای زندگی علما واهل بیت رو که دراین کتاب دیدم جای دیگه نخونده بودم ونشنیده بودم .

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۸)
امام فرمود: «راست می‌گویی! مردم، بردگان ثروت‌اند و دین، بازیچه زبانشان است. تا جایی که زندگی‌شان با دین بچرخد، بر گِرد آن می‌چرخند و چون با سختی‌ها آزموده شوند، دینداران راستین، اندک خواهند بود!»
صدف
حسن‌بن‌علی (ع) گوسفندی داشت که به آن علاقه‌مند بود. روزی دید پای گوسفند شکسته است. از غلامش پرسید: «چه کسی پایش را شکسته؟» غلام گفت: «من.» فرمود: «چرا؟» گفت: «تا تو را غمگین کنم.» فرمود: «من نیز در مقابل، شیطان را اندوهگین خواهم کرد! تو را برای خشنودی خدا آزاد کردم.»
ریحانه
پیامبر (ص) از جایی عبور می‌کرد که زباله‌هایی روی هم تلنبار شده بود، ایستاد و به همراهانش گفت: «بیایید و دنیا را ببینید.»
shariaty
فرمود: «در کارهای شخصیتان از دیگران کمک نخواهید؛ هرچند تقاضای چوبی برای خلال باشد.»
shariaty
باید جان انسان از هرگونه قید و بندی رها باشد تا بتواند انسانیت و آزادگی‌اش را حفظ کند.»
shariaty
گفتم: «ای فرزند رسول‌خدا (ص)! اندرزم ده.» فرمود: «خود را برای سفر آخرت آماده کن و پیش از آن که اجلت فرا رسد، توشه برگیر. بدان که تو، دنیا را می‌جویی و مرگ، تو را. بدان که داراییِ بیش از نیازت را به دست نمی‌آوری، مگر آن‌که نگهبانش خواهی بود برای دیگران و بدان که در حلال از مال، حساب است و در حرامش عقاب...»
shariaty
در جمع یارانش نشسته بود که از مرگ سخن به میان آمد. یکی از آن حضرت پرسید: «ای فرزند رسول‌خدا (ص) چه رازی است که ما مرگ را ناخوش داریم و دوست نداریم؟» فرمود: «زیرا شما آخرت خود را ویران، و دنیای خود را آباد کرده‌اید. برای همین، انتقال از آبادانی به ویرانی را ناگوار می‌دانید.»
shariaty
معاویه کسی را فرستاد تا دختر امام‌حسن (ع) را برای یزید خواستگاری کند. حضرت فرمود: «ما کسانی هستیم که دخترانمان ازدواج نمی‌کنند مگر آن‌که با ایشان مشورت کنیم و خودشان راضی باشند.»
shariaty
در روزی که در جمع یاران سخن از انسان‌های زاهد بود، حضرت فرمود: - خدای متعال، معنای زهد را در دو کلمه از قرآن آورده است که اگر کسی به آن عمل کند زاهد روزگار است و آن دو کلمه این است: «لکیلا تأسوا علی ما فاتکم و لاتفرحوا علی ما آتاکم؛ برای آن‌چه از دست داده‌اید، تأسف نخورید و برای چیزی که به شما داده شده، خوشحال نشوید.» (حدید، ۲۳).
shariaty
شهید سیدحسن مدرس می‌گفت: «اگر من به خلاف بسیاری دیگر، آزادانه اظهار عقیده می‌کنم و هر حرف حقی را بی‌پروا می‌زنم، برای آن است که چیزی ندارم تا از دست بدهم. از کسی هم توقعی ندارم که چیزی به من بدهد.
shariaty

حجم

۱۹۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

حجم

۱۹۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان