دانلود و خرید کتاب ریگ روان استیو تولتز ترجمه پیمان خاکسار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ریگ روان اثر استیو تولتز

کتاب ریگ روان

نویسنده:استیو تولتز
انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۱از ۴۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ریگ روان

کتاب ریگ روان رمانی از استیو تولتز نویسنده‌ی استرالیایی است. ریگ روان داستان دو دوست است که سال‌هاست با بداقبالی و شکست‌های کمرشکن مواجه شده‌اند. لیام نویسنده‌ای است که در کارش به جایی نرسیده و آلدو کارآفرینی که مدام به در بسته خورده است. لیام تصمیم می‌گیرد از شکست‌های آلدو الهام بگیرد و درباره‌ی او بنویسد. ماجراهای بسیار تلخی در راه است، اما تولتز با زبان طنز خود موقعیت‌هایی یگانه خلق کرده که از کمتر نویسنده‌ای برمی‌آید.

نشر چشمه رمان ریگ روان را با ترجمه پیمان خاکسار منتشر کرده است. نسخه الکترونیکی کتاب را می‌توانید از طاقچه خرید و دانلود کنید.

درباره کتاب ریگ روان اثر استیو تولتز

کتاب ریگ روان رمانی نوشته‌ی استیو تولتز رمان‌نویس محبوب استرالیایی است. پس از انتشار کتاب جزء از کلِ تولتز، طرفدارانش که حالا در گستره‌ی جهان پرشمار بودند، انتظار انتشار کتاب بعدی‌اش را می‌کشیدند. ایام انتظار در روز پنجم سپتامبر سال ۲۰۱۵ به سر آمد و کتاب «ریگ روان» از استیو تولتز منتشر شد.

رمان ریگ روان نیز با اقبالی قابل‌توجه روبه‌رو شده است. داستان دو دوست به‌نام‌های لیام و آلدو که هرکدام در شغل خود یک شکست‌خورده‌ی مطلق هستند. آلدو شخصیت اصلی داستان دست به هر کاری زده، زمین خورده است. شکست‌هایی که باورش نیز سخت می‌‌آید. لیام هم وضعی آن‌چنان بهتر ندارد. کلنجار این‌دو با شکست‌ها و ناکامی‌ها، امید و ناامیدیِ مدامِ پس از آن، موقعیت‌های ویژه‌ای در رمان به وجود آورده است. موقعیت‌هایی که با نگاه و قلم طناز استیو تولتز، فرمی منحصربه‌فرد یافته است.

رمان ریگ روان از همان ابتدای انتشار به آمار درخشانی در فروش رسید. به فاصله‌ی کمی به بیش از بیست زبان ترجمه شد. بسیاری از نشریات مهم، از اثر استقبال کرده و نبوغ تولتز را در نگارش آن ستوده‌اند. این کتاب را در ایران، پیمان خاکسار، مترجم نآم‌آشنا به فارسی برگردانده و نشر چشمه به انتشارش رسانده است.

خلاصه داستان ریگ روان

لیام یکی از دو شخصیت اصلی داستان، سودای نویسندگی در سر دارد. او در نویسندگی به جایی نرسیده و حالا در کسوت یک پلیس مشغول به کار است. داستان ریگ روان بیشتر حول شخصیت دیگر یعنی آلدو می‌چرخد. آلدو در هر کسب‌وکاری که به راه انداخته، شکست خورده و بلا و مصیبتی نبوده که به سرش نیامده باشد. زندگی شخصی و عاطفی، کار و حتی سلامت او از گزند سرنوشت شومش در امان نبوده است. این حجم از بلا لیام را بر آن می‌دارد که زندگی دوست مفلوکش را دست‌مایه‌ی نوشتن یک کتاب کند. روزگار برای هردوی آن‌ها آبستن ماجراهای عجیب‌وغریبی است...

پایان داستان

هشدار: پاراگراف زیر پایان داستان را فاش می‌کند.

رمان ریگ روان پایان‌بندی مشخص داستان‌های کلاسیک را ندارد. آلدو و لیام تا انتها درگیر کلنجار رفتن با ناملایمات و بدشانسی‌های خود هستند. اما شخصیت دو کاراکتر در پایان بسیار تغییر کرده است. تغییری که احتمالا در نگاه خوانند‌گان کتاب به زندگی و مفاهیمی همچون بدشانسی و امید نیز به وجود می‌آید.

خرید و دانلود کتاب ریگ روان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن کتاب ریگ روان را به مخاطبان ژانر کمدی، کمدی سیاه و رمان‌های عمیق و فلسفی پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید ریگ روان با ترجمه پیمان خاکسار را بخوانیم؟

کتاب ریگ روان همانند اولین رمان استیو تولتز، کتاب جزء از کل، خوانندگان را با چالش‌ها و پرسش‌هایی هستی‌شناسانه مواجه می‌کند. با خواندن این کتاب می‌توان گامی روبه‌ عمیق‌تر شدن پیش رفت. روایت پخته‌ی تولتز از دست‌وپنجه نرم کردن شخصیت‌های داستان ریگ روان با مشکلات کشنده، ناامیدی‌های بزرگ و شکست‌ها، موقعیت‌های کم‌نظیری برای تأمل و اندیشه‌ورزی به‌ وجود آورده است. چاشنی طنز نیز بر جذابیت آن افزوده است. رمان ریگ روان در عین کشش داستانی و جذابیت‌هایش، کتابی عمیق است. اگر خواندن نسخه‌ی متنی رمان‌هایی ازاین‌دست را ترجیح می‌دهید، نسخه‌ی الکترونیکی آن مناسب شماست. اما گفتنی است کتاب صوتی ریگ روان نیز با گویندگی اشکان عقیلی‌پور توسط رادیو گوشه به انتشار رسیده و شنیدن آن نیز خالی از لطف نیست.

درباره استیو تولتز

استیو تولتز رمان‌نویس برجسته‌ی استرالیایی است. او متولد سال ۱۹۷۲ در سیدنی است. تولتز در سال ۱۹۹۴ از دانشگاه نیوکاسل فارغ‌التحصیل شد. او در طول زندگی پنج‌دهه‌ای خود مشاغل مختلفی را آزموده است. در سال ۲۰۰۸ بود که با انتشار رمان جزء از کل، به‌عنوان نویسنده‌ای مهم در جهان پذیرفته شد. استقبال از این کتاب بسیار گسترده بود. دو کتاب بعدی او که با عنوان‌های ریگ روان و هرچه‌ باداباد در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۲۲ به انتشار رسید، جایگاه ادبی او را تثبیت کرد. تولتز برای دو کتاب جزء از کل و ریگ روان جوایز بسیاری کسب کرده و نامزد جوایز ادبی مهمی نیز شده است.

افتخارات تولتز و ریگ روان

استیو تولتز تاکنون نامزد دریافت جوایز متعددی شده و جوایز قابل‌توجه‌ای را نیز به خود اختصاص داده است. جایزه‌ی کتاب ملی استرالیا، اچ. جی. ولز و جایزه‌ی نیویورک‌تایمز و گاردین برای بهترین کتاب از آن‌جمله است. او بسیاری از جوایز خود را برای نوشتن کتاب ریگ روان دریافت کرده است. ریگ روان نامزد دریافت جایزه‌ی بوکر نیز شده است.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره کتاب ریگ روان

با وجود تلخی رمان ریگ روان‌، بسیاری آن را یک کتاب امید‌بخش خوانده‌اند. مارتین ایمیس نویسنده‌ی فقید بریتانیایی ازآن‌جمله است. او ریگ روان را داستانی توصیف کرد که نشان می‌دهد حتی در بدترین شرایط می‌توان امید داشت. در یادداشتی که گاردین درباره‌ی ریگ روان منتشر کرده، این کتاب معجونی از قدرت ارتباط انسانی، شوخی‌، سازش و اساطیر خوانده شده است. ریگ روان در این مقاله، رمانی توصیف شده که به‌طرز نبوغ‌آمیزی تلخ است. لس‌‌آنجلس ریویو کتاب را یک تراژدی دیوانه‌وار توصیف کرده و استیو تولتز را یکی از معدود نویسندگان زنده‌‌ی استرالیایی خوانده که شایسته‌ی تحسین هستند.

نقد کوتاهی بر رمان ریگ روان

کتاب ریگ روان، طنز تلخ تولتز را که امضای اوست به‌حد اعلا دارد. خواننده همان‌قدر که با داستان‌های تلخ زندگی شخصیت‌های رمان تلخ‌کام می‌شود با طنز تولتز به وجد می‌آید. پرسش‌های بنیادینی که نویسنده در اثرش طرح کرده، خواننده را به چالش می‌کشد اما پیچیدگی رمان و شخصیت‌ها به‌گونه‌ای نیست که مخاطبان عام داستان را بیازارد. برای هر کسی که کمی حوصله داشته باشد و به رمان فرصت بدهد تا ظرفیت‌هایش را نشان دهد و تا پایان داستان این فرصت را تمدید کند، ریگ روان تجربه‌ای خوش و به‌یادماندنی خواهد بود.

ورود به بازار کتاب ایران

کتاب ریگ روان را اولین‌بار پیمان خاکسار به فارسی ترجمه کرد. این ترجمه به‌همت نشر چشمه منتشر شده است. نشر آتیسا کتاب را با همین عنوان و با برگردان فارسی زهره قلی‌پور راهی بازار کتاب کرده است. این کتاب با عنوان شن روان نیز به چاپ رسیده است. مترجم این نسخه عبدالله جمنی و ناشر آن انتشارات نوای مکتوب است.

کدام ترجمه از کتاب را بخوانیم؟

پیمان خاکسار مهم‌ترین مترجمی است که آثار تولتز را به فارسی ترجمه کرده و مخاطبان فارسی‌زبان را با این نویسنده‌ی مهم انگلیسی‌زبان آشنا کرده است. زبان منحصربه فرد و طنز تلخ تولتز، به‌خوبی به ترجمه‌ی خاکسار منتقل شده و می‌توان لحن نویسنده را در این ترجمه‌ها احساس کرد.

شخصیت‌های اصلی کتاب

آلدو شخصیت اصلی داستان، یک کارآفرین شکست‌خورده است. لیام دوست آلدو دیگر شخصیت اصلی رمان است. استلا معشوق جداشده‌ی آلدوست. تس و سونیا نیز همسر و دختر لیام و از شخصیت‌های دیگر کتاب ریگ روان هستند.

وجه تسمیه کتاب

عنوان «ریگ روان» به زندگی قهرمان داستان برمی‌گردد. دلیلش زندگی ناپایدار آلدو و چرخه‌های ناامیدی و ناکامی، گرفتاری و به‌دام افتادن و رهایی و حرکت دوباره‌‌ی اوست که در طول داستان به چشم می‌آید. با نام ریگ روان بیش از همه‌چیز عدم‌ثبات و ناپایداری، در ذهن تداعی می‌شود.

ژانر کتاب

کتاب ریگ روان از دسته‌ی ادبیات داستانی است و می‌توان آن را در ژانر کمدی تلخ یا سیاه جای داد.

کتاب ریگ روان مناسب کدام رده سنی است؟

این کتاب مناسب رده‌ی سنی بزرگسال است.

عنوان کتاب در زبان انگلیسی

عنوان انگلیسی کتاب ریگ روان، Quicksand است.

بخشی از متن کتاب ریگ روان

آلدو لب پایینش را گاز می‌گیرد. احتمالاً باید موضوع را به‌کل عوض کنم. با این‌حال از قول مورل می‌گویم «هیچ‌کس بیشتر از یک آدم غیراصیل، با تمسخر اصیل بودن رو رد نمی‌کنه.» و کف صندلی‌ام را کمی بالاتر می‌برم. این جمله رو به عنوان لیچار استفاده کرده. بدم هم میاد اقرار کنم که حرف درستی زده. به‌خصوص بعد از اون اتفاقی که خودت می‌دونی. ولی این یکی هنوز به‌نظر درست میاد و هر چه‌قدر زور می‌زنم هیچ‌چیز جدیدی هم به‌نظرم نمی‌رسه. برای همینه که تصمیم گرفتم دربارهٔ چیزهایی که می‌دونم ننویسم، راجع‌به کسی بنویسم که باهاش آشنام. اگه بتونم تو رو به عنوان مشاور داستانیم به بازی بگیرم، اگه بشه این‌جور گفت...

معرفی نویسنده
عکس استیو تولتز
استیو تولتز
استرالیایی

استیو تولتز نویسنده‌ی استرالیایی است که اغلب مخاطب‌های فارسی‌زبان کتاب جز از کل را از او خوانده‌اند و این کتاب در ایران آنقدر از طرف کتاب‌خوان‌ها ارج و قرب پیدا کرد و قدر دید که این کتاب هفتصد صفحه‌ای در سال ۱۴۰۰ به چاپ هفتادم خود رسید!

نظرات کاربران

faeze_
۱۴۰۰/۰۷/۲۲

لطفا این کتاب رو در کتابخانه بی نهایت قرار بدید، باتشکر

Finickyir
۱۴۰۰/۰۷/۱۷

کاش لین کتاب رو هم صوتی کنید ... لطفااااا🙂🙂

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۱۰/۰۲

این کتاب مثل اثر قبلی تولتز فقط نوشته و عقاید تولتز نیست بلکه سرشار از نوشته های دیگر نویسندگان بزرگی می باشد که خود تولتز تحت تاثیر آن ها بوده. در این کتاب هم از فلسفه اشخاصی مثل بودلر، کامو، فروید،

- بیشتر
کاربر ۳۷۱۳۴۷۶
۱۴۰۰/۰۸/۲۱

چرا اینقد گرونه 😱😱😱😱😒😒😒

mojtaba
۱۴۰۰/۱۱/۲۹

یک رمان فلسفی با فراز و نشیب‌های زیاد که گاهی خسته کننده، افسرده و حتی نامفهوم (شاید این نامفهومی از ترجمه باشه) میشه و گاهی هم جالب. اگر این کتاب رو با تصوری که از جزء از کل دارید (اگر خوانده

- بیشتر
کافه کتاب
۱۴۰۲/۰۳/۱۴

اگر جزو از کل این نویسنده رو دوست داشتید این کتاب را بگذارید کنار و هرچه باداباد رو شروع کنید. حتی از جز از کل هم قشنگتر بود ( هر چه بادا باد ) ...... ولی این کتاب خستتون می

- بیشتر
zahra
۱۴۰۱/۰۴/۱۳

کتاب خوبیه ولی اگر جز از کل رو خوندید انتظار نداشته باشید به اندازه جز از کل خوب باشه!! ولی باز هم با این وجود کتاب خوبیه 🙃

رویا
۱۴۰۰/۰۷/۱۵

من و زیاد جذب نکرد

کاربر ۱۷۹۵۲۷۹
۱۴۰۱/۰۳/۲۶

لطفا این کتاب رو هم صوتی کنید

دختر کتاب دوست
۱۴۰۲/۰۸/۳۰

کسی کد تخفیف نداره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱۱)
بدترین چیز دنیا به‌هیچ‌عنوان رنج کشیدن یا تنهایی نیست. یک ترکیب است: تنهایی رنج کشیدن.
پویا
این‌که بقیهٔ آدم‌ها هم درد می‌کشند بی‌رحمانه‌ترین تسلایی است که می‌شود به کسی داد.
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
این یکی از عادات قدیمی و مسخرهٔ انسان است: وقتی راهش را گم می‌کند تندتر می‌دود
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
ما بی‌خطا نبودیم، بله، ولی حق‌مان هم نبود که این‌طور ریشه‌کن شویم.
az_kh
«اگه نمی‌تونی خارق‌العاده باشی، مبهم باش. اگه ندونن به چی می‌خوای برسی، متوجه نمی‌شن در رسیدن بهش شکست خوردی.»
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
اعصابش خُرد بود از این‌که مردم فوری یک خودکشی را تراژیک می‌دانند ولی ده‌ها سال درد و رنج روحی غیرقابل‌تحمل را که منجر به خودکشی شده در نظر نمی‌گیرند،
az_kh
فقط وقتی به هدفت می‌رسی که فراموش می‌کنی توانایی‌اش را نداری.
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
«با این وضع که نرخ پیشرفت علم پزشکی تقریباً برابره با نرخ نابود شدن محیط‌زیست، محتمل‌ترین سناریو اینه که درست در لحظهٔ نامیرا شدن گونهٔ انسان، دنیا غیرقابل‌سکونت می‌شه.»
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
آه، چه‌قدر امید، دریا دریا امید ــ ولی نه برای ما.
Raya
«استعداد به‌کارگرفته‌نشده به روح فشار می‌آره.»
MediaAsvad

حجم

۴۹۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

حجم

۴۹۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان