دانلود کتاب صوتی مکبث با صدای گروه گویندگان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مکبث اثر ویلیام شکسپیر

دانلود و خرید کتاب صوتی مکبث

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۳۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مکبث

کتاب صوتی مکبث تراژدی جذابی نوشته‌ی ویلیام شکسپیر است. مکبث داستان سردار شجاعی به همین نام است که بر اثر وسوسه‌های همسر جاه‌طلبش پادشاه را به قتل می‌رساند.

نسخه صوتی نمایشنامه‌ی جذاب مکبث را با ترجمه‌ی عبدالرحیم احمدی و صدای جمعی از گویندگان توانای کشور بشنوید و از یکی از زیباترین تراژدی‌های دنیا لذت ببرید. 

درباره کتاب صوتی مکبث

کتاب صوتی مکبث نمایشنامه‌ای تراژیک و اثری از ویلیام شکسپیر است. مکبث را از کوتاه‌ترین آثار تراژیک و یکی از محبوب‌ترین‌ها نامیده‌اند. این تراژدی داستان زندگی پرحادثه و پرخطر سرداری دلیر و لایق به نام مکبث است. مکبث به خاطر نشان‌دادن لیاقت و شجاعتش به پادشاه اسکاتلند جایگاه و منصبی بالا دریافت می‌کند. در این داستان وسوسه جادوگران و همچنین همسر جاه‌طلب و سرکش مکبث مسبب اصلی سرنگونی و ویرانی مکبث می‌شوند و زندگی‌اش را به تباهی می‌کشند.

روایت داستان نمایشنامه صوتی مکبث در زمان پادشاهی دانکن پادشاه مهربان و دلسوز اسکاتلند شکل گرفته است. دو سردار سپاه، مکبث و بانکو در راه بازگشت از جنگ با سپاهیان نروژی با جادوگران روبرو می‌شوند و مکبث را سالار می‌خوانند و آینده وی را پادشاهی اسکاتلند می‌بینند. در ادامه مسیر پیک پادشاهی خبر می‌آورد که سالار اصلی کشور به جرم خیانت به اعدام محکوم شده و مکبث به سالاری رسیده است. با رخ‌دادن این پیشگویی، مکبث سخت ساحران را باور کرده و از جادوی آنها شگفت‌زده می‌شود. پادشاه اسکاتلند برای تقدیر و تشکر از این سردار سپاه به کاخ وی وارد شده و با نقشه‌چینی‌ها و فریب بانو مکبث، همسر جاه‌طلب مکبث، این سردار لایق دستش را به خون پادشاه آلوده کرده و او را می‌کشد.

در قسمتی از نمایشنامه ساحران و جادوگران به بانکو از سرداران دیگر پادشاه که امین وی است وعده پادشاهی یکی از فرزندانش را می‌دهند. مکبث برای اینکه این پیشگویی به حقیقت نپیوندد قاتلانی را به کشتن پسران بانکو می‌گمارد. با کشته شدن پسران بانکو وی نیز به جمع مخالفان مکبث پیوسته و در صدد کشتنش بر‌می‌آیند. مکبث که دستش به خون افراد زیادی آلوده شده است برای ماندن در مقام پادشاهی هرکسی را که صد راهش شود از میان بر‌می‌دارد اما همسرش از احساس عذاب وجدان شدید رنج برده و دائم در حال شستن دست‌هایش است و در نهایت بر اثر جنون دست به خودکشی می‌زند و مکبث برای مقابله با مخالفان تنها می‌ماند. توسل‌جویی از سحر و جادو برای بقا در کتاب صوتی مکبث یک نکته اساسی است که شکسپیر به آن توجه نشان داده است.

درباره تراژدی

تراژدی یا غم‌نامه یکی از شکل‌های نمایش است که ریشه در مناسک مذهبی یونان باستان دارد. در تراژدی کشمکش میان خدا و شاهان یا شاهزادگان برقرار است. در تمامی این نوع نمایش‌ها ناتوانی انسان در مقابل خواست و اراده خداوند قرار می‌گیرد و داستان با پایان غم‌انگیزی که معمولا مرگ قهرمان داستان یا حادثه‌ای هولناک است پایان می‌پذیرد.

در نمایش تراژدی نظم و قانون حاکم است و قهرمان با کارکرد خود این دو را مشوش کرده و بر هم می‌زند و با برقراری توازن دوباره این نظم و قانون باز‌می‌گردد. یکی از مفاهیم اصلی در تراژدی عظمت روح آدمی است. نمایش‌های تراژیک دوران رنسانس معمولا به صورت منظوم هستند و با حالتی روایی و شعر‌گونه شکل گرفته شده است. کتاب صوتی مکبث نیز به‌عنوان یک تراژدی از این قاعده مستثنی نیست. ورود عنصر نثر به عرصه تراژدی یک ویژگی به همراه دارد، ورود صحنه‌های کمدی و ایجاد نوع ادبی تازه‌ای به نام تراژدی-کمدی در نمایش‌هاست. دلیل ایجاد این صحنه‌ها در نمایش‌های تراژیک فرونشاندن التهاب حاصل از صحنه‌های قبلی و آماده کردن تماشاگر برای تجربه کردن التهاب بیشتر است. در نمایشنامه مکبث نیز متن‌های منثور اندک اما مشهود هستند و شکسپیر با استفاده از تخیل تیزپروازش و آمیختن صور خیال در بطن شعرش اثری شگرف و هنرمندانه آفریده است. صحنه‌های بارز و مشخص کمدی-تراژدی در مکبث گفتار دربان خواب‌آلود و همچنین سخنان بانو مکبث در زمان خوابگردی است.

شنیدن این کتاب صوتی مکبث را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

تراژدی مکبث در اصل یک نمایشنامه‌ی منظوم است و با ترجمه‌های متفاوتی به صورت نثر روان تبدیل شده است و برای اجرا در صحنه تئاتر عالی است. علاقه‌مندان به شنیدن نمایشنامه‌های صوتی و رادیویی می‌‌توانند از شنیدن کتاب صوتی مکبث لذت ببرند. عظمت و بزرگی این نمایشنامه به قدری است که برای شناخت سبک کلاسیسیم مناسب بوده و راهگشاست و در نهایت اگر به مطالعه آثار بزرگان جهان علاقه‌مند هستید این کتاب پیشنهاد مناسبی است.

درباره ویلیام شکسپیر

ویلیام شکسپیر را پدر نمایشنامه‌نویسی انگلستان می‌دانند. وی نمایشنامه‌های خویش را با تاثیر از رم باستان برگزیده و با ایده‌های خلاقانه‌اش به صورت تراژدی زیبایی درآورده است. سبک نوشتاری ویلیام شکسپیر به مکتب کلاسیسیم تعلق دارد. (کلاسیسیم جنبشی مبتنی بر الهام از هنر رم و یونان باستان است و اصول و ارزش‌های آن دوران را مورد توجه قرار می‌دهد). ویلیام شکسپیر علاوه بر نمایشنامهنویسی با اشعار و بازی در تئاتر نیز شناخته می‌شود. شکسپیر در چند نمایشنامه خود به ایفای نقش پرداخته است و چند مجموعه شعر از او باقی است.

شکسپیر در شهر آون انگلیس به دنیا آمده و در دوران رنسانس می‌زیست. لقب سخنسرای آون نیز به خاطر شهر محل سکونتش برای او انتخاب شده است. پدرش جزء صاحب‌منصبان و مادرش فرزند یک زمین‌دار محلی ثروتمند بود، اما خانواده‌ی ویلیام شکسپیر بعد‌ها دچار مشکلات مالی شدند. شکسپیر به لندن مهاجرت کرده و این نقطه آغازین شروع نویسندگی او بود. فقر بسیار شکسپیر را به کار نگهبانی اسب افرادی که برای دیدن نمایش به تماشاخانه‌ای می‌آمدند واداشت. در این زمان گاه به نوشتن نمایشنامه مشغول می‌شد و به خاطر علاقه‌اش به نمایشنامه‌نویسی به دربار پادشاه راه یافت و نمایشنامه‌ها را ویرایش می‌کرد. استقبال کم‌نظیر از نمایشنامه‌اش در این زمان و توسط پادشاه بود. شکسپیر به جمع‌آوری آثارش علاقه‌ای نداشت و پس از مرگش بود که مجموعه‌ای از آثارش به چاپ رسید. از برجسته‌ترین آثار ویلیام شکسپیر می‌توان اتللو، هملت، رومئو و ژولیت، هنری ششم، دو نجیب زاده ورونایی، تاجر ونیزی، شاه لیر، ژولیوس سزار و خوش است آنچه پایانش خوش است را نام برد.

اقتباس از مکبث

نمایشنامه مکبث به دفعات مورد استقبال فیلم‌سازان قرار گرفته است. اولین فیلمی که با اقتباس از این نمایشنامه ساخته شده است مربوط به سال ۱۹۴۸ و به کارگردانی اورسن ولز بود. آخرین فیلم نیز مربوط به سال ۲۰۲۱ و به کارگردانی یکی از برادران کوئن به نام جوئل ساخته شد. در این بین نیز بارها و بارها از این نمایشنامه اقتباس شده است. در ایران نیز سریالی با نام زخم کاری تولید سال ۱۴۰۰ با اقتباسی آزاد از این نمایشنامه و کتاب بیست زخم کاری اثر محمد حسینی‌زاده ساخته شده است.

نظرات کاربران

Benjamin
۱۴۰۱/۱۲/۲۰

بزرگترین نمایشنامه نویس تاریخ...

کاربر 4343057
۱۴۰۱/۰۶/۲۶

عااالی خیلی جذاب صوتی شده

hamedasgh
۱۴۰۲/۰۵/۲۴

انتخاب گوینده نقش مکبث بسیار درست و به جا بود.ترجمه آقای احمدی به نظرم نسبت به ترجمه آقای آشوری روان تر و خواندنی تر است.

غزلی
۱۴۰۲/۰۲/۳۰

محتوای کتاب را کمی توضیح دهیم

زاهد برزگر
۱۴۰۲/۱۰/۰۴

با توجه به پیچیدگی و تراژدیک بودن متن های شکسپیر اجرای این نوع متون بشدت دشوار است ولی خوانشگران این اثر واقعا از پسش بر اومده بودن و اثر خوب و قابل قبولی ارائه کردن. خسته نباشید

کاربر 7041804
۱۴۰۲/۰۶/۱۲

سلام وقت بخیر این کتاب دیگه متن نداره؟

زمان

۲ ساعت و ۳۹ دقیقه

حجم

۱۴۸٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۳۹ دقیقه

حجم

۱۴۸٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۱,۰۰۰
تومان