دانلود کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید اثر جفری ای. یانگ

دانلود و خرید کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید

معرفی کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید

کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید اثری از جفری یانگ روانشناس صاحب‌نام و مبدع روش طرحواره‌درمانی و همکارش جنت کلوسکو است. او در این کتاب صوتی از یازده تله می‌گوید که زندگی را مختل می‌کنند و در کنار مشکلات مختلف، نارضایتی عمیقی برای فرد ایجاد می‌کنند. تله‌هایی که ریشه در دوران کودکی و تجربیات آن دوره از زندگی دارند. نسخه‌ی صوتی کتاب با ترجمه‌ی ساره حسینی عطار توسط نشر شمشاد منتشر و برای دانلود و خرید در طاقچه ارائه شده است.

درباره کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید

کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید اثری مشترک از جفری یانگ روانشناس آمریکایی و همکارش جنت کلوسکو است. یانگ که بیشتر برای تدوین روش طرحواره درمانی شناخته می‌شود و آثار تخصصی مهمی در حوزه‌ی روانشناسی منتشر کرده است، این کتاب را در زمینه‌ی خودیاری و با زبانی قابل‌درک برای عموم نوشته است. هسته‌ی اصلی کتاب بحث روی «تله‌های رفتاری» است. تله‌ی رفتاری الگویی مخرب است که از کودکی در روان انسان شکل گرفته و ریشه می‌دواند؛ وقتی فرد از والدین یا افراد دیگر، ضربه می‌خورد و اثر آن ضربه که اعم از رفتار، حرف یا حادثه‌ی ناگوار دیگری‌ست، تا پایان زندگی در روان او باقی می‌ماند. بدیهی است که در این میان نقش خانواده‌ها و آن‌چه دانسته و ندانسته با کودکانشان می‌کنند، گسترده‌تر و مهم‌تر است. یانگ و کلوسکو کوشیده‌اند ابتدا این تله‌ها را به مخاطبانشان معرفی و بعد به آن‌ها کمک کنند با درک این تله‌ها یا الگوهای مضر، از تاثیر مخرب‌شان در زندگی خود بکاهند.

یانگ و گلوسکو کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید را در سال ۱۹۹۳ به انتشار رساندند. یکی از منابع مهم آن‌ها در این کتاب تجارب عملی و درمانگاهی آن‌هاست و نتایجی که از پس سال‌ها کار روان‌درمانی برآمده و اعتبار و ارزش کتاب را افزوده است.

خلاصه کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید

در پیشگفتار کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید، یانگ از روش کار خود و همکارش در تالیف کتاب سخن گفته است. او مدعی شده درمانی جدید برای تغییر الگوهای اساسی زندگی ارائه داده است و از مسیری گفته که برای رسیدن به این روش پیموده است. او مسیرش را با «روش راجری» و شنوندگی صرف و سپردن اصل کار به درمان‌جو آغاز کرده، در میانه به «رفتار درمانی» می‌رسد که بر تغییر سریع و ملموس فرد تاکید دارد و بعد با نگاهی دقیق به «شناخت‌درمانی» و بهره‌ی بسیار از آن، روش خود را پایه می‌گذارد. روشی که هم می‌خواهد عواطف و احساسات مخاطبانش را مورد توجه قرار دهد و هم می‌خواهد کارا باشد و آن‌قدر طولانی نشود که درمان‌جو را از تاب‌وتوان بیندازد. سخن اصلی نویسندگان کتاب حول یازده تله‌ در زندگی است که که افراد در زندگی روزانه با آن مواجه‌اند. تله‌هایی که روان افراد در آن گیر می‌افتد و حرکت معمولشان در مسیر یک زندگی سالم و رسیدن به کامیابی را مختل می‌کند.

همان‌طور که پیش از این آمد، ریشه‌ی تله‌های زندگی در دوران کودکی است. گاهی افراد والدینی داشته‌اند، بدرفتار و ناآگاه که به روان کودکانه‌ی آن‌ها زخم‌های پرشمار زده‌اند. گاهی والدین نه‌ مستقیما، که با جروبحث‌های طولانی و خشونت‌بار با هم، به کودکانشان ضربه می‌زنند. بعضا کودکان با حادثه‌ای مهلک‌تر از این‌ها مواجه بوده‌اند مانند تجاوز، که ضربه‌ی آن به روان آدمی می‌تواند تا پایان عمر او را عذاب دهد. یانگ و کلوسکو پس از برشمردن تله‌هایی که ناشی از موارد پیشین است، راهکارهای خود را برای غلبه بر این تله‌ها یا الگوهای مخرب بیان کرده‌اند. تغییر الگوهای زندگی، که طولانی مدت و ریشه‌دار هستند، نیاز به تمرین دارد. یانگ و همکارش سعی کرده‌اند با ملموس‌ترین روش ممکن و به‌کمک شخصیت‌های تمثیلی که ظاهرا از دوران درمان‌گری آن‌ها آمده، راهکارهای خود را ارائه داده‌اند.

شنیدن و دانلود کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن این کتاب صوتی را به علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید این کتاب صوتی را بشنویم؟

شنیدن کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید کمک می‌کند با زبانی ساده، الگوهای مخرب یا تله های رفتاری را که ریشه‌ی بسیاری از مشکلات بزرگ و دیرپای ما و مانعی در مسیر زندگی سالم و موفقیت‌آمیز است، بشناسیم و راه مقابله و رفع آن را بیاموزیم.

درباره جفری یانگ

جفری یانگ نویسنده، سخنران و روان‌‌شناس مشهور آمریکایی و پایه‌گذار طرحواره‌درمانی است. او در نهم مارس سال ۱۹۵۰ در آمریکا متولد شد. تحصیلات عالیه‌ی خود را در دانشگاه ییل آغاز کرد و پس از آن به دانشگاه پنسیلوانیا رفت تا زیر نظر «پروفسور آرون بک» درس و پژوهش خود را تا مقطع دکترا ادامه دهد. یانگ پس از فراغت از تحصیل، به‌عنوان استاد گروه روان‌پزشکی دانشگاه کلمبیا آغاز به کار کرد. جفری یانگ بیش از همه با رویکرد درمانی «طرحواره‌درمانی» شناخته می‌شود که خود مبدع و توسعه‌دهنده‌ی آن است. یانگ علاوه‌بر نوشتن کتاب‌ها و مقالات تخصصی، کتاب‌هایی نیز برای خوانش عمومی دارد، که با استقبال گسترده‌ای در سراسر جهان همراه شده است. «شناخت درمانی اختلالات شخصیت»، «طرحواره‌درمانی، راهنمای متخصصان بالینی» و «زندگی خود را دوباره بیافرینید» عنوان برخی آثار منتشرشده از جفری یانگ است. یانگ کنفرانس‌ها و کارگاه‌های بسیاری نیز در زمینه‌ی طرحواره‌درمانی برگزار کرده است.

نقد کوتاه کتاب

ویژگی‌های مهم کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید را می‌توان از مقدمه‌ی آن که آرون بک، استاد سابق یانگ بر آن نوشته است، دریافت. یانگ و همکارش به گفته‌ی بک، دست روی مشکلی بزرگ در روان آدمی گذاشته‌اند که کار روی آن دشوار است و البته ابزار آن‌ها برای حل این مشکل نیز قدرت‌مند و کاراست. الگوهای رفتاری که نویسندگان کتاب با لفظ «تله» از آن یاد می‌کنند به رفتار افراد جهتی نادرست می‌دهند و ریشه در کودکی دارند. خشت کج اولی هستند که دیوار را کج بالا آورده‌ و طبیعی است اصلاح آن‌ به سادگی امکان‌پذیر نیست. تفاوت این کتاب اما در برگزیدن مسئله‌ای دشوار برای حل کردن نیست، تفاوت اصلی در روشی است که یانگ طی سال‌ها کار با درمان‌جویان به‌دست آورده است؛ پس از این‌که روش‌های مختلفی را آزموده و از هرکدام آن‌ها بخش مفیدش را برگرفته و به‌کار برده است. در فصل‌های ابتدایی کتاب پس از خواندن تله‌های رفتاری مطرح‌شده توسط نویسندگان، احتمالا دست‌کم برخی از آن‌ها برای ما آشنا خواهد بود.

چگونه بفهمیم گرفتار تله‌های رفتاری هستیم؟

اگر مدام به سمت رابطه با افراد اشتباهی کشیده می‌شویم؛ اگر حس می‌کنیم نزدیکانمان به ما اهمیت نمی‌دهند یا درکمان نمی‌کنند. اگر می‌پنداریم ذاتا دچار کمبودی هستیم که دیگران را از ما دور می‌کند و آن‌ها را از دوست داشتن ما بازمی‌دارد؛ اگر فکر می‌کنیم به‌طور معمول نیازهای دیگران را بر خود ترجیح می‌دهیم و همین باعث شده به آن‌چه علاقه داریم، نرسیم؛ اگر با یک مشکل معمولی دچار واکنش و ترسی نامعمول و شدید می‌شویم؛ اگر همیشه احساس نارضایتی داریم و فارغ از نظر دیگران خود را ناموفق و ناکام می‌پنداریم یا اساسا احتیاجی مفرط به تایید دیگران داریم و بسیاری از این‌دست «اگرها» می‌تواند نشانه‌ی ابتلای ما به الگوهای مخرب رفتاری یا تله باشد. دلیل هر کدام از این مشکلات و در واقع تله‌‌ای که ریشه‌ی آن‌هاست، مورد به مورد در کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید آمده و نویسندگان راهکارها و تمرین‌های لازم را برای فائق آمدن به آن‌ها شرح داده‌اند.

کدام ترجمه فارسی از این کتاب را بخوانیم؟

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید چندبار به فارسی برگردانده شده است. ساره حسینی عطار (نشر شمشاد)، رضا اکبری (میلکان)، فرزام حبیبی اصفهانی (شبگون)، زینب رحمانی (نشر ارمغان گیلار) حسن حمیدپور، الناز پیرمرادی و ناهید گلی‌زاده (نشر ارجمند) این کتاب را به فارسی ترجمه کرده‌اند.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره کتاب

مهم‌ترین تفسیر و تحسین از این کتاب مربوط به آرون تمکین بک استاد جفری یانگ و توسعه‌دهنده‌ی روش «شناخت‌درمانی» است. نظرات او در این‌باره در قالب مقدمه‌ همین کتاب شرح داده و منتشر شده است. ژورنال لایبرری نیز این کتاب را ستوده است.

معرفی نویسنده
عکس جفری ای. یانگ
جفری ای. یانگ

جفری یانگ روانشناس و روان‌درمانگر صاحب‌نام آمریکایی است. او روش طرحواره‌درمانی را ابداع کرد و علاوه‌بر نگارش آثاری در رابطه با این روش درمانی، تالیفاتی در زمینه‌ی نظریه‌ی شناختی رفتاری ارائه داد.

نظرات کاربران

VAFA.m.R
۱۳۹۹/۰۶/۲۰

گوینده اصن خوب نیس😑و اینکه تمام ۱۹ساعت بدون فهرست و یک جا ارائه شده...حیف این کتاب خوب که نسخه صوتیشو انقد بی کیفیت تهیه کردین!

Paria Zahiri
۱۳۹۹/۱۱/۲۳

صدای گوینده واقعا مناسب نیست ، بد تر از صدا ، لحن ایشون

mehdi soltani
۱۴۰۰/۰۲/۰۲

یکی از بهترین کتاب ها برای حل گره های درونی هر انسانی. فکر می کنم بسیاری ار تله های زندگی که در این کتاب بیان شده، به دلیل نوع شرایط زندگی و تربیتی ما در ایران، در بسیاری از افراد

- بیشتر
کاربر ۲۲۸۳۸۲۴
۱۳۹۹/۰۷/۲۳

بر خلاف نظر دوستان گویندگی خوب است. گوینده بد گوش نکردین پس😁فقط اصلا شبیه کتاب نیست.باید پارتیشن بندی میشد

کاربر ۲۷۶۹۱۰۲
۱۴۰۰/۰۱/۲۲

به همه دوستان پیشنهاد میکنم کتاب بسیار خوب و فوق‌العاده ای هست اسمی که روی کتاب هست واقعا مناسبه و مطمعنم پشیمون نمیشید از خوندنش. بسیار ممنون از دوست عزیزی که این کتاب رو به من معرفی کرد

حامد میردار
۱۴۰۰/۰۱/۰۱

جدا از گویندگی متن کتاب بسیار عالی و کاربردی هستش

hamra afra
۱۳۹۹/۰۷/۱۸

چرا فهرست نداره ، و همه در یک فصل هست، لطفا فصل بندیش اصلاح شود،بعدش هم واسه من کامل دانلود نمیشه خطا میده

کاربر ۲۱۱۲۴۵۷
۱۴۰۰/۰۱/۱۷

اتفاقا برخلاف بقیه بنظرم گویندگی خوب است ،نمونه ترجمه دکتر حمیدپور رو از سایت دیگر با قیمت۲۲ تومن دانلود کردم گوینده در حد بچه دبستان بود ،واقعا عذاب اور لود گوش دادن .

hamed
۱۳۹۹/۰۷/۲۳

یه کتاب خوب اما با فایل خراب و خش دار و بدون فصل بندی!

pooneh
۱۳۹۹/۰۷/۱۲

چرا فهرست نداره و عین ۱۹ ساعت تو یک ویسه؟🙀

زمان

۱۹ ساعت و ۳۹ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۶۶٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۹ ساعت و ۳۹ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۶۶٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان