دانلود کتاب صوتی سه سرباز با صدای فرهاد اتقیایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سه سرباز اثر جان دس پاسوس

دانلود و خرید کتاب صوتی سه سرباز

معرفی کتاب صوتی سه سرباز

کتاب صوتی سه سرباز نام رمانی از جان دُس پاسوس ۱۸۹۶-۱۹۷۰، نویسنده آمریکایی است که ماجراهای سه سرباز را جریان جنگ جهانی دوم روایت می‌کند. سه سرباز جوانی که هرکدام نماینده قشری در امریکا است و دغدغه‌ها و حساسیت‌های خود را دارد. این رمان از آثار کلیدی ادبیات جنگ در آمریکا محسوب می‌شود و در لیست آثار کلاسیک مربوط به جنگ قرار دارد.

درباره کتاب سه سرباز

پاسوس در رمان «سه سرباز» بیش از هر چیز دیگر به بیهودگی جنگ نظر دارد، او که خود سال‌ها در خلال جنگ‌های داخلی آمریکا به عنوان طبال حضور داشته، هرجنگی را به مثابه برادرکشی ارزیابی می‌کند و هیچ حقی برای هیچکدام از طرفین دعوا قائل نیست. جان دُس پاسوس زندگی سیاسی پر فرازو نشیبی داشت. او که در ۱۹۱۶ از هاروارد فارغ التحصیل شد به اسپانیا رفت تا معماری بخواند و آنجا به خدمت داوطلبانه ارتش فرانسه درآمد. بعد از آغاز جنگ جهانی اول در ارتش خدمات پزشکی انجام می‌داد و رمان سه سرباز را نیز بر اساس تجربیاتش در جبهه نوشت. او جنگ را به عنوان ابزار نظام سرمایه‌داری برای به اسارت کشیدن کارگران مورد انتقاد قرار می‌داد و از صلح گرایی و اصلاحات اجتماعی حمایت می‌کرد. او دیدگاه‌های چپ داشت و کمونیست بودو علی‌رغم این‌که نویسندهٔ بسیار مهم و تأثیرگذاری است، به خاطر دیدگاه‌های کمونیستی و چپش کنار گذشته شده و به او چندان در آمریکا توجه نشده‌است.

علاوه بر سه سرباز، «تریلوژی یو اس ای»، «زمینی که برآنیم» و «ماجراهای یک مرد جوان» از آثار این نویسنده‌اند.

شنیدن کتاب سه سرباز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی جهان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب سه سرباز

«جان اندروز، با دیدن چند غورباغهٔ کوچک سبز در یکی از چاله‌های کِرِم‌رنگ کنار جاده، لحظه‌ای از ستون که آهسته در جاده پیش می‌رفت جدا شد تا نگاهی به آنها بیندازد. سر مثلثی شکل غورباغه‌ها وسط چاله از توی آب بیرون زده بود. اندروز برای آنکه لختی از سنگینی بار تجهیزات پشت بکاهد، دست بر زانو گذاشت و خم شد. این گونه، می‌توانست چشمهای کوچک جواهرگونهٔ زیرجدی آنها را ببیند. چیزی نمانده بود از احساس مهربانی نسبت به بدن‌های ظریف و نرم غورباغه‌ها اشک در چشمانش بنشیند. چیزی به او می‌گفت باید بدود و تلوتلو خوران در گِل و شل، دوباره در صف قرار گیرد، اما همانجا ماند.»


نظرات کاربران

تندبادنیمه شب
۱۴۰۲/۰۲/۲۱

یک رمان ضد جنگ و‌درباره ی جنگ جهانی اول ، با نگاهی نقاد نسبت به حماقت حکومت هایی که جنگ به پا می کنند و زندگی انسان ها را تباه می سازند. " اگر گاز کارت را نسازد ، توپ

- بیشتر
کاربر ۲۱۵۳۳۰۰
۱۳۹۹/۰۵/۲۴

عالییی

زمان

۱۸ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۵۲۵٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۸ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۵۲۵٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۰۵,۵۰۰
تومان