دانلود کتاب صوتی کیمیا دختر مولانا با صدای هوتن شاطری‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کیمیا دختر مولانا اثر ولید علاء الدین

دانلود و خرید کتاب صوتی کیمیا دختر مولانا

معرفی کتاب صوتی کیمیا دختر مولانا

کتاب صوتی کیمیا دختر مولانا نوشتهٔ ولید علاالدین و ترجمهٔ کریم اسدی اصل است. گویندگی این رمان مصری صوتی را هوتن شاطری پور و مهدی فضلی و شهره روحی انجام داده‌اند و انتشارات کتابسرای نیک آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی کیمیا دختر مولانا

کتاب صوتی کیمیا دختر مولانا حاوی یک رمان و حکایت عشق و سرگذشت «کیمیا»، دختر معنوی و پروردهٔ حرم مولانا است. این رمان، روایت‌گر دلدادگی شمس تبریزی و کیمیا است. دختر، مادری مسیحی و پدری مسلمان دارد. بازی روزگار او را به شبستان مولانا آورده و تقدیرش را به زندگی قلندر دریای عشق و عرفان، شمس تبریزی گره می‌زند، اما افسوس که عشق آن‌ها دیری نمی‌پاید. گفته شده است که ولید علاءالدین که با هدف نگارش سفرنامه‌ای درمورد قونیه یا به‌گفتهٔ خودش برای لبیک‌گفتن به مولانا جلال‌الدین قدم به قونیه گذاشته بود، از طریق خواب‌هایش به رخدادهای جدیدی پی ‌برد که در هیچ‌ کتابی نمی‌شد سراغ آن‌ها را گرفت؛ بنابراین تصمیم گرفت تا با رعایت شرط امانت، هر حقیقتی را که از مجرای رؤیاهایش دریافت می‌کرد تدوین کرده و در اختیار مخاطبان قرار دهد. اثر صوتی حاضر در حقیقت داستانی است که وقایع آن میان زمان حال و گذشته، همین‌طور میان خواب و بیداری جریان دارند. تنها شباهت میان نویسنده با شخصیت‌های کتابش به محل سکونت آن‌ها مربوط می‌شود؛ همگی ساکن قونیه‌اند، اما قونیه‌ای که مولانا و خانواده‌اش در آن می‌زیستند با شهری که ولید علاالدین در آن سکونت داشته، تفاوت بسیاری دارد. رخدادهای این رمان از زبان پسر مولوی، «علاء‌الدین» روایت می‌کند.

شنیدن کتاب صوتی کیمیا دختر مولانا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر مصر و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ولید علاالدین

ولید علاالدین در سال ۱۹۷۳ به دنیا آمد و از دانشکدهٔ رسانهٔ دانشگاه قاهره لیسانس علوم رسانه گرفت. او از ۱۹۹۶ در بخش فرهنگی فعالیت کرده و سردبیر مجلهٔ «تراث» در ابوظبی بوده است. از ولید علاءالدین در ایران مجموعه شعر «تنش را برای زمان تفسیر می‌کند» در انتشارات افراز با ترجمهٔ حمزه کوتی منتشر شده است. او چندین جایزه را از آنِ خود کرده است؛ جایزهٔ ساویرس برای بهترین نمایشنامه با عنوان «۷۲ ساعت عفو» در ۲۰۱۵، جایزهٔ خلاقیت عربی شارجه برای نمایشنامهٔ «گنجشک» در ۲۰۰۷، جایزه‌های ادبیات جنگ مصر/ اخبارالادب در ۱۹۹۶ و اتحادیهٔ نویسندگان و ادبای امارات (غانم غباش) در زمینهٔ داستان کوتاه در ۱۹۹۷. رمان «کیمیا دختر مولانا» به قلم او نامزد نهایی جایزهٔ ادبی ساویرس در سال ۲۰۲۱ شد. ولید علاالدین رمان «پسر زن قبطی» را نیز نوشته است.

بخشی از کتاب صوتی کیمیا دختر مولانا

«سرمایی که در حال رخنه کردن به تمام بدنم بود، مرا از خواب بیدار کرد. به‌سختی توانستم دست راستم را تکان بدهم. می‌خواستم به پاهایم دست بزنم تا از وجودشان مطمئن شوم. از این‌که حس‌شان نمی‌کردم وحشت‌زده شده بودم، اما هنگامی که می‌خواستم بلند شوم و بدنم مانند هیزم خشک تق‌تق کرد، ترسم بیشتر شد.

با شنیدن صدای نالهٔ عمیقی که از درونم برخاست، وحشت‌زده از جا پریدم. گوشی تلفن را برداشتم و دکمهٔ خدمات‌رسانی را فشار دادم.

با آن‌که نزدیک سپیده‌دم بود، کارمند زن با صدایی سرحال جواب داد. متوجه حرف‌هایش نشدم. حتی متوجه نشدم که به زبان ترکی صحبت کرد یا به زبان دیگری.

در خواب و بیداری درحالی‌که به‌شدت ترسیده بودم، درخواست کردم کسی را برای تنظیم درجه حرارت اتاق بفرستند؛ چراکه مانند یخچال سرد شده بود. او به انگلیسی دست‌وپاشکسته‌ای که طی گشت‌وگذارم در این‌جا به آن عادت کرده بودم، عذرخواهی کرد.

متوجه شدم این عذرخواهی به دلیل سردی اتاق نبود، بلکه به این خاطر بود که من به عربی صحبت کرده بودم و او نفهمیده بود چه می‌گویم. به انگلیسی درخواستم را تکرار کردم و او هم قول داد که کارمند تأسیسات را فوراً بفرستد.

کم‌کم متوجه شدم اوضاع از چه قرار است. دیروز درحالی‌که گرم خواندن رمان «دختر مولانا» بودم، خوابم برد. با این‌که برای بار سوم بود این متن زیبا را می‌خواندم، تلخی غصه‌ای را که از خواندن مرگ «کیمیا» به من دست داده بود، کاملاً به یاد دارم.»

نظرات کاربران

هادی اکبری
۱۴۰۲/۱۲/۰۱

از این منظر به شخصیت مولانا و شمس نگریستن محاسنی داشت

marzi
۱۴۰۲/۱۱/۲۵

از نظر ادبی کتاب زیبایی بود ولی از نظر روایت ‌داستانی اینکه چقدر به حقیقت نزدیک است جای شبهه دارد و باید بدانید تمام افکار شما درباره‌ی مولانا و شمس را به چالش میکشد.

Fatemeh Sehat
۱۴۰۲/۱۰/۳۰

دل انگیز بود

زمان

۸ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۴۶۴٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۸ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۴۶۴٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۷۲,۵۰۰
تومان