دانلود کتاب صوتی ضحاک ماردوش با صدای راضیه هاشمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ضحاک ماردوش اثر علی‌اکبر سعیدی سیرجانی

دانلود و خرید کتاب صوتی ضحاک ماردوش

معرفی کتاب صوتی ضحاک ماردوش

کتاب صوتی ضحاک ماردوش نوشتهٔ علی اکبر سعیدی سیرجانی است. راضیه هاشمی و رضا عمرانی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی دربارهٔ پادشاهی است که از مغز سر جوان‌ها برای خوراک مارهایش استفاده می‌کرد.

درباره کتاب صوتی ضحاک ماردوش

کتاب صوتی ضحاک ماردوش اقتباسی از اسطورهٔ مشهور و کهن ضحاک است. این افسانه، گرچه داستانی است بازمانده از دورانی که اقوام هند و ایرانی از هم جدا نشده بودند و صورتی از آن که در متون اوستایی مطرح شده، با همان بن‌مایه‌های قبلی است، اما باتوجه‌به شرایط خاص اجتماعی و فرهنگی ایران‌زمین که بزرگ‌ترین جلوهٔ دگرگونی در آن، برافتادن نخستین امپراتوری ایران زمین (یعنی مادها) و تشکیل بزرگ‌ترین امپراتوری ایرانی (یعنی هخامنشی) است، دچار تغییر و تحول شده و به‌صورتی نمادین همان اتفاقات سرنوشت‌ساز را باز می‌نمایاند؛ به عبارت روشن‌تر، سلطنت اژدهاک یا ضحاکِ اساطیری بر ایران‌زمین، نمادی از پادشاهی «آستیاگ» شمرده شده است که ایرانیان او را اژدهاک می‌خوانند. او آخرین پادشاه مادی، بر قسمت عمدهٔ ایران‌زمین بود. غلبهٔ فریدون بر ضحاک نیز نمادی از پیکار و غلبهٔ کوروش هخامنشی بر آستیاگ است.

شنیدن کتاب صوتی ضحاک ماردوش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی کلاسیک ایران پیشنهاد می‌کنیم.

درباره علی اکبر سعیدی سیرجانی

علی اکبر سعیدی سیرجانی ۲۰ آذر ۱۳۱۰ در سیرجان به دنیا آمد و ۶ آذر ۱۳۷۳ در تهران درگذشت. او ادیب، پژوهشگر، نویسنده و فعال سیاسی و از منتقدان جمهوری اسلامی پس از انقلاب ۱۳۵۷ بود. سعیدی سیرجانی پس از تحصیل در دورهٔ دبستان در زادگاهش در سال ۱۳۲۷ برای ادامه تحصیل وارد دانشسرای مقدماتی کرمان شد. در سال ۱۳۳۰ برای تحصیل در رشتهٔ فلسفه به دانشگاه تهران رفت و هم‌زمان با پایان تحصیلش پدر خود را از دست داد. پس از چند سال تدریس در مناطق سیرجان و بم به تهران رفت و نخستین همکاری‌های خود را با «معین» برای لغت‌نامهٔ دهخدا آغاز کرد. او از سال ۱۳۴۴ تا ۱۳۵۷ با بنیاد فرهنگ ایران همکاری و تدوین واژگان قسمت حرف میم از لغت‌نامه را بر عهده داشت. او با ارائهٔ مقالات فرهنگی در مجلاتی چون «نگین» و «بامشاد» به نقدهایی سیاسی می‌پرداخت. مجموعه مقالات او در کتاب‌هایی با عناوین «شیخ صنعان»، «در آستین مرقع» و «ای کوتاه‌آستینان» به چاپ رسید که بعدها ممنوع شدند. کتاب‌های او به جز معدودیْ در شمار کتاب‌های گمراه‌کننده درآمده‌اند و ممنوع‌الطبع به‌شمار رفته‌اند.

نظرات کاربران

هانی
۱۴۰۲/۰۱/۰۸

باورم نمیشه از مرحوم سعیدی سیرجانی توی طاقچه کتاب آورده شده، اونم صوتی 🤪

mina
۱۴۰۲/۰۱/۱۱

روحش شاد به هر ایرانی واجبه این مرد بزرگ رو بشناسه

کاربر ۴۵۵۶۷۲۱
۱۴۰۲/۰۶/۳۰

فکر نکنید اگه داستان ضحاک را شنیده یا خوانده اید نیازی به خواندن این کتاب نیست. واقعا خواندنش برای هر ایرانی واجبه

کاربر 8548617
۱۴۰۳/۰۱/۲۴

بسیار پر محتوا و شنیدنی

مصطفی مصطفوی
۱۴۰۲/۱۱/۰۴

کتاب فوق العاده ای با نثرزیبای استاد سعیدی سیرجانی با صدای زیبای اقای عمرانی وخانم هاشمی

زمان

۴ ساعت و ۵۹ دقیقه

حجم

۲۷۶٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۵۹ دقیقه

حجم

۲۷۶٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۸,۰۰۰
تومان