دانلود کتاب صوتی بیگانه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بیگانه اثر آلبر کامو

دانلود و خرید کتاب صوتی بیگانه

نویسنده:آلبر کامو
انتشارات:انتشارات مجید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی بیگانه

کتاب صوتی بیگانه نوشتهٔ آلبر کامو است و انتشارات مجید آن را منتشر کرده است. این کتاب را پرویز شهدی ترجمه کرده است و کتاب صوتی آن را با صدای تایماز رضوانی می‌شنوید. کتاب بیگانه روایت مردی به نام مورسو است که رفتار عجیبش او را از دیگران متفاوت کرده و همین تفاوت باعث دردسرش می‌شود.

درباره کتاب صوتی بیگانه

آلبر کامو در یک سه‌گانه نگاهش را به دنیا نشان می‌دهد بیگانه در قالب رمان، افسانه سیزیف کتاب نظری و کالیگولا در قالب نمایشنامه. در رمان بیگانه ما اگزیستانسیالیسم ناب کامو را می‌بینیم.

مورسو که مرتکب قتل شده، او فقط به‌خاطر گرما و نور خورشید مرد عربی را می‌کشد و حالا در سلول خود منتظر زمان اعدام است. ماجرا در دهه ۳۰ و در الجزایر می‌گذرد و دو قسمت دارد. در بخش اول، مورسو با گرفتن مرخصی در مراسم تدفین مادرش شرکت می‌کند در‌حالی‌که هیچ تأثر و احساسی ندارد؛ بعد درحالی‌که زمان اندکی از مرگ مادرش گذشته با دوست‌دخترش به شنا می‌رود و نشان می‌دهد این اتفاق هیچ اندوهی برای او نداشته است. این بخش با ترسیم روزهای پس از مرگ مادر و بیان ماجرای قتل می‌گذرد. در بخش دوم ما به فضای زندان بازمی‌گردیم تا ادامه کار مورسو را در آنجا دنبال کنیم. در این بخش او بیشتر از خودش و احساساتش حرف می‌زند و همزمان روند پرونده او را دنبال می‌کنیم.

شنیدن کتاب صوتی بیگانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب در لیست شاهکارهای مدرن دنیا قرار گرفته است و شنیدنش را به هر علاقه‌مند به ادبیات پیشنهاد می‌کنیم

درباره آلبر کامو

آلبر کامو از روزنامه‌گاران و نویسندگان مشهور قرن بیستم و برنده نوبل ادبیات، در یکی از دهکده‌های الجزایر در سال ۱۹۱۳ به دنیا آمد. از آنجا که پدر او در جنگ جهانی اول کشته شد، در خانواده‌ای بی‌بضاعت رشد کرد؛ اما به دلیل استعداد بی‌نظیرش توانست با کمک‌های یکی از آموزگارانش به دبیرستان وارد شود و ادامه تحصیل دهد. او در نوجوانی به ورزش فوتبال روی آورد و در این زمینه نیز موفق عمل کرد، اما درگیر شدن او با بیماری سل مانع از ادامهٔ فعالیت ورزشی او شد. کامو با ملحق شدن به گروه ادبی آفریقای شمالی به همنشینی با اهل قلم شهر الجزیره پرداخت و آثار متعدد و فاخری از خود بر جای گذاشت. در سال ۱۹۵۷ جایزهٔ نوبل ادبیات را برای نوشتن مقاله «اندیشه‌هایی دربارهٔ گیوتین» علیه مجازات اعدام، دریافت کرد. در آثار او وجهٔ انسان‌گرایی و اگزیستانسیالیستی موج می‌زند. از آثار او می‌توان به «طاعون»، «بیگانه» و «سقوط» اشاره کرد.

بخش‌هایی از کتاب صوتی بیگانه

«بی‌درنگ پس از بازداشت، چندین بار مورد بازجویی قرار گرفتم. ولی فقط برای پرسیدن نام و مشخصاتم بود که چندان هم طولی نکشید. بار اول در کلانتری بود که ماجرایم ظاهراً برای هیچ کس جالب نبود. هشت روز بعد، بازپرس برعکس با کنجکاوی براندازم کرد، ولی برای شروع، فقط اسم، نشانی، شغل، تاریخ و محل تولدم را پرسید. بعد پرسید آیا وکیل انتخاب کرده‌ام؟ گفتم نه، بعد پرسیدم واقعاً لازم است وکیل داشته باشم. گفت: «چرا این را می‌پرسی؟» جواب دادم آخر قضیهٔ من خیلی ساده است. لبخندی زد و گفت: «این نظر شماست، ولی قانون چیز دیگری می‌گوید، اگر شما خودتان وکیل انتخاب نکنید، ما برای‌تان تعیین می‌کنیم.» به نظرم خیلی راحت آمد که دادگستری خودش این جزئیات را به عهده بگیرد. این را به بازپرس گفتیم. او هم حرف مرا تأیید کرد و گفت: «قانون درست وضع شده و پیش‌بینی همه چیز را کرده است.»

ابتدا او را جدی نگرفتم. مرا در اتاقی که جلو پنجره‌هایش پرده کشیده شده بود، پذیرفت. روی میزش تنها یک چراغ بود که فقط صندلی‌ای را که به من گفت رویش بنشینم روشن می‌کرد و خودش در تاریکی قرار گرفته بود. چنین صحنه‌ای را قبلاً در کتابی خوانده بودم و حالا همهٔ این‌ها به نظرم یک بازی می‌آمد. پس از گفت و شنودمان، حالا من او را برانداز می‌کردم. دیدم مردی است با چهره‌ای ظریف، چشم‌های آبی گود نشسته، قد بلند، با سبیلی خاکستری و بلند، و موهایی کم و بیش سفید. به نظرم آدمی بسیار منطقی آمد و به‌طور خلاصه، به رغم پرش‌هایی عصبی توی صورتش که دهانش را به یک طرف می‌کشید، آدمی دوست داشتنی بود. موقع بیرون رفتن خواستم برای دست دادن با او دستم را دراز کنم، ولی به موقع یادم آمد آدم کشته‌ام.»

نظرات کاربران

مضاف الیه
۱۴۰۲/۰۸/۱۶

از گوش دادن بهش خسته نمیشد . عالیی همچی خوب

mohamad * sz
۱۴۰۲/۰۹/۱۵

شاید بهترین چیزی که به ذهنم میرسد بگویم بیگانه کتابی آگاه، صاف و بی پرده است انگار بجای تغییر و تاثر انسان از اتفاقات محیط ، نویسنده انسانی ثابت و بی تلاطم را ترسیم کرده که اتفاقات زندگی به تکان

- بیشتر

زمان

۴ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۲۵۷٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۲۵۷٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان