دانلود کتاب صوتی توتالیتاریسم با صدای بهناز بستاندوست + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی توتالیتاریسم اثر هانا آرنت

دانلود و خرید کتاب صوتی توتالیتاریسم

معرفی کتاب صوتی توتالیتاریسم

کتاب صوتی توتالیتاریسم نوشتهٔ هانا آرنت و ترجمهٔ محسن ثلاثی است. بهناز بستاندوست گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی ترجمهٔ بخش سوم کتاب «خاستگاه‌های توتالیتاریسم» است که در آن نویسنده با بررسی ۲ نمونه از نظام‌های توتالیتر یا تمامیت‌خواه به چگونگی استقرار این نظام‌ها و مشروعیت یافتن آن‌ها پرداخته است.

درباره کتاب صوتی توتالیتاریسم

کتاب صوتی توتالیتاریسم جلدی از مجموعه‌ای است که ۲ جلد دیگر آن به موضوعاتی مانند یهودی‌ستیزی و امپریالیسم پرداخته‌اند. هانا آرنت این اثر را با تحلیل به‌وجودآمدن یهودی‌ستیزی در اروپا آغاز کرده و به چگونگی رشد و نمو این جنبش پرداخته است. او به اهمیت توده‌ها و اتحادی که میان اوباش و نخبگان در زمان استقرار حکومت‌های توتالیتر به وجود می‌آید اشاره کرده و به روش‌های تبلیغاتی و سازمانی این حکومت‌ها برای ماندگاری آن‌ها هم پرداخته است.می‌توان گفت کتاب صوتی حاضر از این می‌پرسد که حکومت‌های توتالیتر چه هستند، چگونه رخ می‌دهند؟ و چگونه دوام می‌آورند؟

شنیدن کتاب صوتی توتالیتاریسم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره‌ هانا آرنت

هانا آرنت  در سال ۱۹۰۶ به دنیا آمد و در سال ۱۹۷۵ درگذشت. او تئوریسین و فیلسوفی سیاسی بود که در آلمان در یک خانوادهٔ یهودی زاده شد. در ۱۸سالگی وارد دانشگاه ماربورگ شد و در این دانشگاه استاد محبوبش «مارتین هایدگر» بود که رابطهٔ عاشقانه‌ای نیز با او داشت. او در سال ۱۹۲۶ دانشگاه ماربورگ را ترک کرد و به دانشگاه هایدلبرگ رفت تا رسالهٔ دکتری خود را با عنوان «مفهوم عشق از نظر آگوستین قدیس» زیر نظر «کارل یاسپرس» بگذراند. پس از تحصیل به یکی از رهبران چپ آلمان بدل شد و به مخالفت با نازی‌ها پرداخت. هانا آرنت در سال ۱۹۳۲ ریاست دانشگاه فرایبورگ را بر عهده گرفت. در سال ۱۹۳۳ با قدرت‌گرفتن آدولف هیتلر مدتی به زندان افتاد و با شروع جنگ جهانی دوم به اردوگاه مرگ و کوره‌‎های آدم‌سوزی اعزام شد که البته توانست از اسارت فرار کند و همراه با همسر خود «هاینریش بلوشر» به فرانسه برود. هانا آرنت و همسرش با هجوم آلمان‌ها به فرانسه، به آمریکا مهاجرت کردند. او در سال ۱۹۵۱ تابعیت ایالات متحده را پذیرفت. اوایل مهاجرت برای او بسیار سخت و همراه با فقر بود. در ۱۹۶۳ به استادی دانشگاه شیکاگو رسید و در ۱۹۶۷ به «مدرسهٔ تحقیقات اجتماعی» نیویورک رفت و تا پایان عمرش آنجا تدریس می‌کرد. هانا آرنت در سال ۱۹۵۱ کتاب معروف خود «ریشه‌های توتالیتاریسم» را منتشر کرد. این کتاب او را به یکی از اصلی‌ترین نظریه‌پردازان زمان خود بدل کرد؛ همچنین از دیگر آثار معروف او می‌توان به «حیات ذهن»، «انقلاب»، «وضع بشر»، «قدرت و قهر» و «میان گذشته و آینده» اشاره کرد. هانا آرنت در ۴ دسامبر ۱۹۷۵ در نیویورک درگذشت و در کنار همسرش به خاک سپرده شد.

بخشی از کتاب صوتی توتالیتاریسم

«مهم‌ترین خصلتی که می‌توان به جنبش‌های توتالیتر نسبت داد، آن است که این جنبش‌ها به سرعت فراموش می‌شوند و به آسانی می‌توان چیز دیگری به جای آن‌ها برقرار کرد. این قضیه در مورد کیفیت شهرت رهبران این جنبش‌ها، مصداق بیش‌تری دارد. این قضیه در مورد هیتلر نیز صدق می‌کند، کسی که در زمان زندگی‌اش، چنان جاذبه‌ای اعمال کرده بود که هیچ‌کسی در برابر آن مصون نبود. حال آن‌که امروزه، هیتلر پس از شکست و مرگش، چنان از یادها رفته است که حتی در میان گروه‌های نوفاشیست و نونازیِ پس از جنگ نیز چندان نقش مهمی نمی‌تواند داشته باشد.

این ناپایداری، با بی‌ثباتی معروف توده‌ها، بی‌ارتباط نیست. همین ناپایداری شدید، تصدیق دلخوش‌کننده‌ای است برای این رهبرانِ مرده که چه خوب توانسته‌اند رعایایشان را به ویروس خاص توتالیتر آلوده کنند. بنابراین خطاست اگر چنین پنداریم که ناپایداری و فراموش‌کاری توده‌ها، بر این دلالت می‌کنند که آن‌ها از وهم توتالیتر بیرون آمده‌اند. خطای جدی‌تر این خواهد بود که به خاطر این ناپایداری، فراموش کنیم که رژیم‌های توتالیتر، تا زمانی که بر اریکه قدرت‌اند، و رهبران توتالیتر تا هنگامی که زنده‌اند، از پشتیبانی توده‌ای برخوردارند.»

معرفی نویسنده
عکس هانا آرنت
هانا آرنت
آمریکایی | تولد ۱۹۰۶ - درگذشت ۱۹۷۵

آرنت با نام کامل یوهانا کوهن آرنت، در ۱۴ اکتبر ۱۹۰۶ در هانوفر آلمان، در خانواده‌ای روسی‌تبار، یهودی و سکولار به دنیا آمد و در هانوفر و کونیگسبرگ روسیه بزرگ شد. او در کودکی به دلیل یهودی بودن از مدرسه اخراج شد، با این حال تحصیلات سطح بالاتر خود را با موفقیت پشت سر گذاشت. آرنت در آغاز سال ۱۹۲۴ در دانشگاه‌های ماربورگ، دانشگاه آلبرت لودویگ فریبورگ و دانشگاه هایدلبرگ به تحصیل در رشته‌ی فلسفه پرداخت و دکتری رشته‌ی فلسفه را در سال ۱۹۲۸ و با تز مفهوم عشق در سنت آگوستین از دانشگاه هایدلبرگ دریافت کرد.

نظرات کاربران

karoon
۱۴۰۱/۱۲/۲۴

دکتر مجتبی شکوری نقد و شرحی عالی براین کتاب دارند

کاربر 3400736
۱۴۰۲/۰۹/۰۴

کتاب واقعا بی نقص بود در تعریف توتالیتر و تجزیه و تحیلیل ان در توتالیتر های واقعی اما میخوام تشکر ویژه کنم از سر کار خانم بهناز بستاندوست خوانش بدون ایراد و پر از دقت و‌مکس بجای شما تنها دلیل

- بیشتر
pR
۱۴۰۲/۰۴/۲۶

دکتر مجتبی شکوری در تمام ضمیمه ها علوم اظهار نظر میکنند و این ما رو به شک میندازه مگه میشه یک نفر همه چیزو بدونه .....من یک برنامه از دکتر شکوری با سروش صحت دیدم که مرتب سروش می‌گفت من

- بیشتر

زمان

۱۰ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۵۵۵٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۵۵۵٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۳۲,۶۰۰
۹۲,۸۲۰
۳۰%
تومان