دانلود کتاب صوتی نورثنگر ابی با صدای مهبد قناعت پیشه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی نورثنگر ابی اثر جین آستین

دانلود و خرید کتاب صوتی نورثنگر ابی

نویسنده:جین آستین
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۸از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی نورثنگر ابی

کتاب صوتی نورثنگر ابی نوشتهٔ جین آستین و ترجمهٔ رضا رضایی است. مهبد قناعت پیشه و سحر بیرانوند گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده‌اند و آوانامه آن را منتشر کرده است. فیلم‌هایی بر اساس این رمان گوتیک و عاشقانه، در سال‌های مختلف ساخته شده است.

درباره کتاب صوتی نورثنگر ابی

کتاب صوتی نورثنگر ابی رمانی از گونهٔ ادبیات بلوغ و در ژانر داستان گوتیک است. این رمان صوتی با قهرمان سرکوب‌ناپذیر و بازی‌های ادبی بازیگوشانه، جوان‌ترین و خوش‌بینانه‌ترین رمان جین آستن است. او در این کتاب ماجرای «کاترین مورلند»ِ جوان را روایت می‌کند که اولین تجربه‌هایش از مواجهه با جامعه او را در بطن داستان عاشقانه‌ای قرار می‌دهد و درعین‌حال با حقایق تلخ زندگی آشنایش می‌کند. نورثنگر ابی اولین‌بار در سال ۱۸۱۷ میلادی منتشر شد. کاترین ۱۷ساله، معصوم و از مناطق روستایی است. او درحالی‌که چند هفته‌ای را در شهر «باث» در کنار یکی از دوستان خانوادگی خود می‌گذراند، شیفتهٔ مردی به نام «هنری تیلنی» می‌شود که او را به عمارت خانوادگی خود، «نورثنگر ابی» دعوت می‌کند. کاترین که عاشق تریلرهای گوتیک است، به‌محض رسیدن به آنجا اجازه می‌دهد که فضای رعب‌انگیز و سنگین نورثنگر ابی، ذهنش را پر از شک‌وتردیدهای عجیب‌وغریب کند. راز مرگ مادر هنری چه بوده است؟ آیا این خانواده، رازی مخوف را در اتاق‌های باشکوه عمارت مخفی نگاه داشته‌اند؟ آیا کاترین می‌تواند به هِنری اعتماد کند یا او هم یکی از عاملان در نقشه‌ای شیطانی است؟ کاترین غرق این سؤالات و تردیدها می‌شود؛ تا اینکه هِنری او را متقاعد می‌کند که اشتباه‌گرفتن زندگی با هنر، چقدر می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد.

همان‌طور که جین آستن در اغلب آثار خود به‌سراغ موضوعاتی پیرامون جامعه، رفتارهای انسانی و اخلاق می‌رود، در این رمان نیز به این دست مفاهیم پرداخته است. عشق، ازدواج، جامعهٔ فرادست و ارزشمندی زمانْ از دیگر درون‌مایه‌هایی هستند که نویسنده خط داستانی خود را از میان آن‌ها عبور می‌دهد.

شنیدن کتاب صوتی نورثنگر ابی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی انگلستان و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جین آستین

جین آستین در ۱۶ دسامبر ۱۷۷۵ در استیونتون، همپشر، جنوب شرقی انگلستان به دنیا آمد. او نویسندۀ قرن هجدهم و نوزدهم است که آثارش تأثیر گسترده‌ای بر ادبیات غرب گذاشت. شناخت او از زندگی زنان و مهارتش در نشان‌دادن ظرائف زندگی، او را به یکی از مشهورترین رمان‌نویسان عصر خودش تبدیل کرده است. آستین، ششمین فرزند از ۷ فرزند یک کشیش ناحیه بود. او در نوجوانی، نوشتن رمان را آغاز کرد. «عقل و احساس»، «غرور و تعصب»، «مانسفیلد پارک» و «اِما» کتاب‌هایی بودند که در زمان حیات این نویسنده چاپ شدند. ۲ کتاب دیگر او، پس از مرگش منتشر شدند (رمان‌های «نورثنگر ابی» و «ترغیب») و ۲ کتاب او هیچ‌گاه به پایان نرسیدند («لیدی سوزان» و «واتسن‌ها»). جین آستین در دورانی که زنده بود، کتاب‌هایش را بدون نام چاپ می‌کرد و هیچ‌کس نمی‌دانست که نویسندۀ کتاب، چه کسی است.

سبک جین آستن در شیوۀ نگارش، منحصربه‌فرد است. در آثار او، صدای راوی رمان با عمیق‌ترین احساسات شخصیت‌های قصه پیوند می‌خورد؛ به‌طوری‌که با خواندن رمان‌های او می‌توان پا جایِ پای شخصیت‌های داستان گذاشت. به نظر منتقدان، آستین نبوغی دووجهی داشت؛ هم طنز قدرتمندی داشت و هم اخلاق و روحیات آدم‌ها را خوب می‌شناخت. بر اساس رمان‌های جین آستن، نمایش‌های متعدد، اقتباس‌های تلویزیونی و چندین فیلم سینمایی ساخته شده است؛ برای نمونه می‌توان به سریال «گم‌شده در آستن» (Lost in Austen) بر اساس رمان «غرور و تعصب» و فیلم سینمایی «غرور و تعصب» (۲۰۰۵) با بازی «کی‌را نایتلی» بر اساس رمانِ یادشده اشاره کرد. اولین ترجمهٔ رمان‌های جین آستن در ایران، به‌کوشش «شمس‌الملوک مصاحب» و به تاریخ اسفند ۱۳۳۶ انجام و منتشر شد. جمشید اسکندانی (نشر ثالث) و رضا رضایی (نشر نی) نیز از دیگر مترجمان آثار این نویسندۀ مشهور هستند.

جین آستین در ۱۸ ژوئیهٔ ۱۸۱۷ درگذشت. او در کلیسای وینچستر به خاک سپرده شد.

بخشی از کتاب صوتی نورثنگر ابی

«این گفت‌وگو که بعد از هشت نه روز آشنایی، یک روز صبح در سالن آب بین دو دوست درگرفت، نمونه‌ای است از صمیمت بسیار زیاد آن‌ها. نمونه‌ای از باریک‌بینی، ملاحظه و احتیاط، فکرهای بکر و ذوق و سلیقه‌ی ادبی‌ای که نشان می‌داد دوستی و علاقه‌شان چقدر معقول و مقبول است. قرار گذاشته بودند. ایزابلا که تقریباً پنج دقیقه زودتر از دوستش رسیده بود، تا کاترین به طرفش آمد، خیلی طبیعی به او گفت: «عزیز من! چرا اینقدر دیر کردی؟ یه قرنه منتظرم.»

- راست می‌گی؟ عجب. متأسفم. ولی من واقعاً فکر می‌کردم به‌موقع می‌رسم. تازه ساعت یکه. نکنه تو زود اومده باشی؟

- اوه! حداقل ده قرن! مطمئنم حکه نیم ساعته اینجا هستم. خب! حالا بیا بریم بشینیم اون‌طرف سالن و خوش باشیم. صدتا مطلب هست که باید به تو بگم. اول از همه این که خیلی نگران بودم امروز بارون بیاد. درست همون موقعی که می‌خواستم راه بیفتم. انگار رگبار در پیش بود. اون‌وقت به دردسر می‌افتادم. می‌دونی، قشنگ‌ترین کلاهی رو که فکرشو بکنی دیدم. همین الان توی ویترین مغازه‌ای در میلسم استریت. خیلی شبیه کلاه تو، فقط روبان‌هاش به‌جای سبز، قرمز و پرتقالی بود.»

نظرات کاربران

ghazal
۱۴۰۲/۰۶/۰۹

نورثنگر ابی در مقایسه با سایر کتاب های جین آستین از جذابیت کمتری برخورداره چرا که واضحا نویسنده در داستان حضور داره ، در بین نوشته های مختلف آستین با وجود شهرت زیاد غرور و تعصب و عقل و احساس

- بیشتر

زمان

۹ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۸۰۵٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۸۰۵٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۷,۰۰۰
تومان