دانلود کتاب صوتی دوشیزه بریل با صدای شهره روحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی دوشیزه بریل

کتاب صوتی دوشیزه بریل نوشتهٔ کاترین منسفیلد و ترجمهٔ هاجر هوشمندی است. شهره روحی، فرزانه فائزی، هوتن شاطری پور و کامبیز خلیلی گویندگی این داستان کوتاه صوتی را انجام داده‌اند و انتشارات پارسه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی دوشیزه بریل

کتاب صوتی دوشیزه بریل داستان پیرزنی است که یکشنبهٔ هر هفته روی نیمکتی می‌نشیند و از تماشای گروه موسیقی، حرکات و رفت‌وآمدهای مردم، گوش‌دادن به حرف کسانی که روبه‌رویش می‌نشیند و… لذت می‌برد. گفته شده است که درونمایهٔ اصلی این داستان، تنهایی و تبعیدشدن از کانون گرم جامعه‌ای است که پس از جنگ جهانی اول پیوندهای خود را از دست داده است. این داستان، روایتی کوتاه است از زندگی یک زن مسن که در پاریس زندگی می‌کند و معلم زبان انگلیسی است. در این داستان کوتاه شنونده برای مدتی کوتاه مهمان زندگی ساده‌ٔ دوشیزه بریل می‌شود؛ زنی تنها که در خانه‌ای تاریک و کوچک زندگی می‌کند. مخاطب از همان آغاز داستان باتوجه‌به توصیفات دقیقی که منسفیلد ارائه می‌دهد، متوجه دنیای کوچک و شکننده‌ٔ دوشیزه بریل می‌شود. او در یک روز سرد پاییزی پالتوی خزدار خود را که با روباهی زیبا آراسته شده است از جعبه بیرون می‌آورد و حتی به‌شکل استعاری صدای پالتو را که با او سخن می‌گوید، می‌شنود. او طبق برنامه‌ٔ همیشگی خود، روزهای یکشنبه از خانه بیرون می‌رود و در پارک عمومی‌ به تماشا می‌نشیند. یکشنبه‌ای که در دل این داستان قرار دارد، با بقیهٔ یکشنبه‌ها فرق می‌کند.

شنیدن کتاب صوتی دوشیزه بریل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کاترین منسفیلد

کاترین منسفیلد (Kathleen Mansfield Murry) نویسندهٔ داستان کوتاه، نوگرا و اهل نیوزیلند بود. او همانند بسیاری دیگر از نویسندگان بزرگ داستان کوتاه (چخوف، موپاسان و پو) در جوانی از دنیا رفت. او پس از یک دوره زندگی فوق‌العاده نامتعارف در سال ۱۹۲۳ از بیماری سل درگذشت. آوازه‌ٔ نویسندگی او در گرو ۴۲ داستان کوتاه، یک مجموعه‌ نقد، یک دسته نامه‌ٔ افشاگر و سفرنامه‌ای زیباست. شماری از بهترین داستان‌های این نویسنده در نیوزیلند رخ می‌دهند. دوستان او کولی‌ها و هنرمندان بودند. او و «ویرجینیا وولف» دوستان خوبی نبودند (وولف پس از خواندن یکی از داستان‌های منسفیلد گفت که کار او تمام است!). بهترین رابطه‌ٔ او در بزرگسالی با «جان میدلتون بری» بود که در سال ۱۹۱۸ با او پیمان زناشویی بست. پس از مرگ او مری نامه‌ها و یادداشت‌هایش را تدوین کرد و در ترویج اسطوره‌ٔ کاترین منسفیلد به‌عنوان هنرمند محکوم به فنایی که همیشه کامل زندگی کرد، بسیار کوشید. داستان «دوشیزه بریل» یکی از آثار این نویسنده است.

بخشی از کتاب صوتی دوشیزه بریل

 وای که چقدر جذاب بود! او خیلی لذت می برد! چقدر دوست داشت اینجا بنشیند و همه چیز را تماشا کند. دقیقا شبیه یک نمایش بود. چه کسی باور می کرد که آسمان پس زمینه، نقاشی نشده است؟ اما نقاشی نبود، چون یک سگ قهوه ای کوچولو پرید وسط این صحنۀ با شکوه و سپس آهسته از آن خارج شد، مانند یک سگ کوچولوی «نمایش»، سگی کوچولو که چیز خورش کرده بودند. چیزی که دوشیزه بریل کشف کرد این بود که همین باعث شده بود صحنه آن قدر هیجان انگیز باشد. آن ها همگی روی صحنه بودند. صرفا تماشاچی نبودند، صرفا تماشا نمی کردند؛ بلکه بازی هم می کردند. حتی او هم نقشی داشت و هر یکشنبه به اینجا می آمد. بی تردید اگر نمی آمد غیبتش معلوم می شد؛ هرچه باشد او هم در اجرا نقشی داشت. عجیب است که قبلا هیچ وقت به این موضوع فکر نکرده بود! 

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۸۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۸۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۰,۵۰۰
۲۸,۳۵۰
۳۰%
تومان