دانلود کتاب صوتی اگنس با صدای علی خسروی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اگنس اثر پتر اشتام

دانلود و خرید کتاب صوتی اگنس

نویسنده:پتر اشتام
انتشارات:رادیو گوشه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی اگنس

کتاب صوتی اگنس نوشتهٔ پتر اشتام و ترجمهٔ محمود حسینی زاد است. گویندگی این رمان صوتی سوئیسی را علی خسروی و الهه احسانی انجام داده‌اند و رادیو گوشه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی اگنس

کتاب صوتی اگنس (Agnes) حاوی یک رمان است که برندهٔ جایزهٔ راریسر در سال ۱۹۹۹ میلادی و برندهٔ جایزهٔ ادبی راینگو (Rheingau) در سال ۲۰۰۰ بوده است. این رمان دربارهٔ نویسنده‌ای است که می‌ترسد داستانی که در حال نوشتن آن است، زندگی‌اش را تغییر دهد! این نویسندهٔ سوئیسی، دل به دختری فیزیک‌دان و بسیار جوان‌تر از خودش می‌بازد. دختر «اگنس» نام دارد. او از نویسنده می‌خواهد که داستانی دربارهٔ او بنویسد؛ بی‌توجه به اینکه چنین خواسته‌ای زندگی هر دو را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. داستان از روز آشنایی آن‌ها آغاز می‌شود. هر جا که با هم می‌روند، هر اتفاقی می‌افتد و حتی هر لباسی که می‌پوشند و هر چه می‌خورند، در داستان روایت می‌شود؛ تا وقتی که داستان به زمان حال در رابطهٔ آن‌ دو می‌رسد؛ جایی که دیگر نویسنده نمی‌داند چه اتفاقی می‌افتد؛ پس تصمیم می‌گیرد از تخیل خودش استفاده کند و بنویسد. هر چه در داستان می‌نویسد، آن دو تصمیم می‌گیرند به همان شکل انجام دهند. زندگی مسیر خودش را در آرامش طی می‌کند و آن‌ها با داستان خودشان پیش می‌روند. هیچ اتفاق قابل‌توجهی نمی‌افتد. نویسنده یک روز به اگنس می‌گوید که به نظرش زندگی خیلی یک‌نواخت شده و این تکرار و یک‌نواختی برای تبدیل‌شدن به یک داستان جذاب نیست، اما اگنس روی ادامه‌دادن داستان پافشاری می‌کند و حتی پیشنهاد می‌دهد که مرد اتفاقات هیجان‌انگیزتری در داستان بنویسد. روزی اتفاقی غیرمنتظره در زندگی آن‌ها می‌افتد؛ اتفاقی که نه‌تنها داستان را بلکه رابطهٔ آن دو را تغییر می‌دهد.

پتر اشتام (Peter Stamm) رمان صوتی اگنس را از دید اول‌شخص مفرد و توسط یک راوی بی‌نام روایت می‌کند. مخاطبان نمی‌توانند کاملاً به چنین روایتی اعتماد کنند. زمانی که راوی شروع به نوشتن داستان اگنس می‌کند، متوجه می‌شود که برداشت‌های او از خاطرات اخیرشان به‌طرز شگفت‌انگیزی تغییر کرده است؛ پس تصمیم می‌گیرد خود را به دست سرنوشت بسپارد و ببیند آینده چه چیزی برایش رقم خواهد زد. آیا تصورات او از آینده به واقعیت تبدیل می‌شود؟ آیا او می‌تواند سرنوشت را عوض کند؟ داستان «اگنس»، روایتی معمولی از افرادی نسبتاً معمولی است، اما زیبایی کار پتر اشتام در اینجا است که چیزهای عادی را غیرعادی جلوه می‌دهد. مخاطبان این رمان صوتی تشخیص می‌دهند که چنین افرادی در دنیای واقعی زندگی می‌کنند؛ اشخاصی که با وجود همهٔ خوبی‌هایشان نقص‌هایی دارند و مرتکب اشتباهاتی می‌شوند. با اقتباس از این رمان اروپایی در سال ۲۰۱۶ میلادی و توسط «یوهانس اشمید» (Johannes Schmid)، فیلمی با بازی «اودین یون» (Odine Johne) و «استفان کامپورث» (Stephan Kampwirth) ساخته شده است.

شنیدن کتاب صوتی اگنس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر سوئیس و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی اگنس

«اولین‌بار بود که مرا به خانه‌اش دعوت می‌کرد. با وجود نشانی دقیقی که داده بود مدتی طول کشید تا خیابان را پیدا کردم. وقتی اگنس در را به رویم باز کرد گونه‌هاش از فرط هیجان گل انداخته بود. حال خوشی داشت و تعارفم کرد بروم تو.

گفت: «اول غذا می‌خوریم. الان کارم تموم می‌شه. بشین.»

اگنس که داشت توی آشپزخانه کار می‌کرد، من اتاق را نگاهی کردم. معلوم بود که سعی کرده فضای دلنشینی درست کند. در گوشه‌ای روی تشکی چند عروسک پشمالوی حیوان‌های مختلف افتاده بود و کنار پنجره میز تحریر بزرگی بود با کامپیوتر. میز غذاخوری گرد وسط اتاق آماده چیده شده بود و با گل و شمع تزئین. روی لبه‌ی شومینه‌ای قدیمی که جلویش را دیوار کشیده بودند چند عکس خانوادگی و عکسی از خود اگنس با شنل فارغ‌التحصیلی قرار داشت که حتماً عکس را در جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه گرفته بود. اگنس مستقیم به دوربین نگاه می‌کرد؛ اما با وجود لبخند، صورتش حالت سرد و خودداری داشت.»

عناصر داستان (جلد اول)
محمد انصاری
بازی گذشته
محمدرضا غفاری‌نیا
همنوایی شبانه‌ ارکستر چوب‌ ها
رضا قاسمی
دختر بخت
مریم پاک‌ذات
جایی که خرچنگ‌ ها آواز می خوانند
دیلیا اوئینز
اتفاق
گلی ترقی
خانه ادریسی ها
غزاله علیزاده
مادام بواری
گوستاو فلوبر
خانه گربه ها
هیوا قادر
شاهدان عروس
دیدیه ون کولارت
آنک نام گل
اومبرتو اکو
نقشه هایی برای گم شدن
ربکا سولنیت
مترو ۲۰۳۴
دمیتری گلوخوفسکی
وانیل و شکلات
ازووا کاساتی مودینیانی
ملکوت
بهرام صادقی
انجمن شاعران مرده
ان. اچ کلاین باوم
بری لیندون
ویلیام تکری
باشگاه مشت زنی
چاک پالانیک
سگ
اریک امانوئل اشمیت
سالار مگس‌ ها
ویلیام گلدینگ
کتابخانه نیمه شب
مت هیگ
مغازه خودکشی
ژان تولی
آبنبات هل دار
مهرداد صدقی
رویای نیمه‌شب
مظفر سالاری
آب‌نبات پسته‌ای
مهرداد صدقی
دختری که رهایش کردی
جوجو مویز
پنج قدم فاصله
ریچل لیپینکات
مغازه خودکشی
ژان تولی
ملت عشق (اجرای جدید)
الیف شافاک
بیمار خاموش
الکس مایکلیدیس
سرگذشت آب و آتش؛ مهرگان
بهار برادران
یک عاشقانه آرام
نادر ابراهیمی
کیمیاگر
پائولو کوئیلو
مردی به نام اوه
فردریک بکمن
جزء از کل
استیو تولتز
سمفونی مردگان
عباس معروفی
آبنبات هل‌دار
مهرداد صدقی
هری پاتر و سنگ جادو
جی.کی. رولینگ
سایه باد
کارلوس روئیت ثافون
چایت را من شیرین می‌کنم
زهرا بلنددوست

نظرات کاربران

eli
۱۴۰۲/۱۱/۲۲

داستان یک رابطه کاملا معمولی و کسالت آور را روایت می کند فقط و فقط خوانش راوی مرد کمک کرد تا انتها گوش بدم.

گیتالی
۱۴۰۲/۱۲/۲۰

داستان عاشقانه‌ی دلنشینی بود و صدای راوی مرد هم بسیار گرم و گیراست. اگر به دنبال هیجان و ماجرا هستید، این کتاب را نخوانید. این یک روایت آرام است که باید از لحظه‌ها لذت ببرید.

کاربر ۶۴۸۳۱۶۰
۱۴۰۲/۱۱/۱۶

من این کتاب را سالها قبل خوانده بودم و بسیار دوست دارم. حالا که صوتی اش را گوش کردم باز هم لذت بردم. واقعا جذاب و دوست داشتنی‌ست. صدای گوینده آقا بسیار دلنشین و جذاب است و مشتاق شنیدن کتاب

- بیشتر
ghazale
۱۴۰۲/۱۲/۱۸

اگنس برای کسی دلنشینه که درکی ازش داشته باشه، بنابراین برای همه جالب نخواهد بود، اما به شخصه بسیار دوستش داشتم، فکر می‌کنم میخواد بهت بگه تو اکثر روابط یک مسئله ی حل نشده ای وجود داره که همیشه از

- بیشتر
Payman Rahimi
۱۴۰۲/۱۲/۱۵

با احترام به دوستانی که کتاب رو توصیه کردند. اصلا کتاب جذابی نبود، چیزی به من اضافه نکرد، کاش فاکنر، یالوم، مارکز و ...خونده بودم. خیلی معمولی حتی سرگرم کننده هم نبود. پدرکشی رو قبلش خونده بودم به مراتب جذاب تر

- بیشتر
09120054791
۱۴۰۲/۱۲/۱۱

کتاب خیلی جالبی بود تمامی اتفاقات را به خوبی به تصویر کشیده بود .نویسنده به خوبی دنیای داخل داستان را با زندگی واقعی به هم وصل کرده بود .

زمان

۳ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۵۱۲٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۵۱۲٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان