دانلود کتاب صوتی درد با صدای سحر بیرانوند + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی درد اثر مارگریت دوراس

دانلود و خرید کتاب صوتی درد

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی درد

کتاب صوتی درد نوشتهٔ مارگریت دوراس است و با ترجمه قاسم روبین است و با صدای سحر بیرانوند در انتشارات آوانامه منتشر شده است.

درباره کتاب درد

این رمان اولین‌بار در سال ۱۹۸۶ منتشر شده است. این کتاب گزارش بازگشت روبر ال، شوهر راوی از بازداشتگاه داخائوی آلمان است. نویسنده در مقدمه کتاب توضیح می‌دهد برای او درد «یکی از مهم‌ترین چیزهای زندگی» است.

این کتاب به‌نوعی سرگذشت حقیقی نویسنده است. مجموعه دست‌نوشته‌هایی است که آن‌ها را در زمان جنگ جهانی نوشته و ۴۰ سال بعد، بدون دست‌کاری و ویرایش چاپشان کرده است. در این داستان راوی تصویرگر افراد جنگ‌زده است، افرادی که هویتشان با جنگ گره‌خورده است. درواقع دوراس تنها به شقاوت نازی‌ها نمی‌پردازد و با بی‌طرفی هرچه تمام، با بیان سبک‌سری‌ها و سنگ‌دلی‌های نهضت مقاومت فرانسه چهره آنان را نیز نمایان می‌کند.

در حقیقت تفاوت رمان درد در بیان خرابی‌هایی که جنگ بر جای می‌گذارد با سایر رمان‌ها و داستان‌های ضدجنگ در این است که این رمان به خرابی‌هایی فیزیکی ای که جنگ بر جای می‌گذارد نپرداخته است بلکه به این پرداخته است که جنگ چطور می‌تواند ماهیت درونی و انسانی را به نابودی و تباهی بکشاند.

شنیدن کتاب درد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به آثار دوراس پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره مارگریت دوراس

مارگریت ژرمن ماری دونادیو که با نام مارگریت دوراس شناخته می‌شود، متولد ۴ آوریل ۱۹۱۴ در خانواده‌ای فرانسوی در هندوچین مستعمرهٔ سابق فرانسه است؛ کشوری که امروزه با نام ویتنام شناخته می‌شود. در سال ۱۹۱۸ خانوادهٔ دوراس در شهر فنوم‌پن پایتخت کامبوج ساکن می‌شوند. پدرش که معلم ریاضیات بود، پس از مدت کوتاهی بیماری در زمان بازگشت به فرانسه از دنیا می‌رود. مادر مارگریت پس از مرگ همسرش در شرایط بسیار سخت به شغل معلمی خود ادامه می‌دهد و در روستاهایی در مجاورت رودخانهٔ مکونگ و با فقر و سختی فرزندانش را بزرگ می‌کند. زندگی در مناطق و روستاهای فقیرنشین، ارتباط و دوستی با بومی‌ها و کمبود محبت پدری بعدها تبدیل به درون‌مایهٔ اصلی داستان‌های دوراس شد. در سال ۱۹۲۹ مارگریت برای تحصیل به سایگون رفت و عاشق پسر چینی جوانی شد؛ عشقی ناکام که بعدها محتوای داستان عاشق را ساخت و جایزهٔ گنکور را برای نویسنده به همراه داشت. او در ۱۸سالگی برای ادامهٔ تحصیل در رشتهٔ علوم سیاسی به دانشگاه سوربن در فرانسه رفت و در نهایت با لیسانس حقوق از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. او مدتی عضو حزب سوسیالیسم فرانسه بود و تا پایان عمر اعتقادات چپ‌گرایانه‌اش را حفظ کرد. 

مارگریت دوراس در آثارش شیوه‌های جدیدی را در عرصهٔ رمان‌نویسی امتحان کرد و رونق تازه‌ای به نثر فرانسوی بخشید؛ به همین دلیل به او لقب بانوی رمان‌نویسی مدرن داده‌اند. در اکتبر ۱۹۸۸ مارگریت به کما می‌رود و بعد از ۵ ماه به شکل معجزه‌آسایی سالم به هوش می‌آید. مارگریت دوراس که مشکل سوءمصرف الکل داشت، درنهایت به سرطان مری مبتلا شد. دوراس در روز یکشنبه ۳ مارس سال ۱۹۹۶ در ساعت ۸ صبح در ۸۲سالگی درگذشت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۶ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۵۶۲٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۵۶۲٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان