دانلود کتاب صوتی نامه‌هایی در تربیت زیبایی‌ شناختی انسان با صدای سیاوش اکبریان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی نامه‌هایی در تربیت زیبایی‌ شناختی انسان اثر فریدریش شیلر

دانلود و خرید کتاب صوتی نامه‌هایی در تربیت زیبایی‌ شناختی انسان

معرفی کتاب صوتی نامه‌هایی در تربیت زیبایی‌ شناختی انسان

کتاب صوتی نامه‌هایی در تربیت زیبایی‌شناختی نوشته فریدریش شیلر با ترجمه سید مسعود حسینی و گویندگی سیاوش اکبریان در انتشارات شرکت توسعه محتوای لحن دیگر منتشر شده است. نامه‌های زیبایی‌شناختی نظام‌مندترین و منسجم‌ترین اثر در میان همهٔ آثار فلسفی شیلر و اوج همهٔ تلاش‌های او در اوایل دههٔ ۱۷۹۰ است. شیلر در این اثر سرانجام «تحلیل امر  زیبا» را که در نامه‌های کالیاس ناتمام رها کرده بود به سرانجام می‌رساند.

درباره کتاب صوتی نامه‌هایی در تربیت زیبایی شناختی

شیلر نامه‌ها را در سال ۱۷۹۵ منتشر ساخت. در این اثر است که او سرانجام پیوند میان اخلاق و زیبایی‌شناسی را که در ملاحت و منزلت آن‌قدر مبهم باقی گذاشته بود، تبیین می‌کند و باز در این اثر است که پیگیرانه‌ترین دفاع خویش از زیبایی را به انجام می‌رساند و همهٔ استدلال‌هایی را که در هنرمندان صرفاً به‌صورت منظوم باقی گذاشته بود در آرایشی یگانه منظم و مرتب می‌سازد. در خصوص همهٔ این مسائل، نامه‌های زیبایی‌شناختی واپسین وصیت و کلام آخر اوست. همچنین نامه‌های زیبایی‌شناختی تأثیرگذارترین اثر شیلر نیز بود.

شیلر که همواره در کنار گوته دیده می‌شد همراه با او بر مکتب رمانتیسیسم تأثیر شگرفی گذاشت و هرآنچه در احساساتی‌گری آرمانی و متضاد با زندگی معمولی دنیای واقعی، میل به بی‌نهایت و تمنای آزادی روح و جسم در آثار رمانتیک‌ها دیده می‌شود، ریشه در مجموعه آثار شیلر و به طور خاص کتاب «نامه‌هایی در تربیت زیبایی‌شناختی» دارد. برنامهٔ این اثر راجع‌به تربیت زیبایی‌شناختی منبع الهام جنبش رمانتیک متقدم بود. پیام بنیادی در پس تحلیل این اثر از امر  زیبا اینکه انسان‌ها باید مبدل به آثاری هنری شوند عاقبت مبدل به این دستور رمانتیک شد که ما باید زندگی خود را به شکل رمان درآوریم. برخی از مضامین اصلی موردنظر شیلر  وحدت امور متضاد، دولت زیبایی‌شناختی، مفهوم آزادی برای ایدئالیسم مطلق هولدرلین، شلینگ و هگل تعیین‌کننده بودند. میراث این اثر در مکتب فرانکفورت به حیات خود ادامه داد، مخصوصاً در زیبایی‌شناسی مارکوزه و آدورنو که در تأکید نهادن بر اهمیت هنر برای رهایی بشریت از شیلر پیروی می‌کردند.

کتاب صوتی نامه‌هایی در تربیت زیبایی شناختی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به فلسفه پیشنهاد می‌شود.

درباره فریدریش شیلر

فریدریش شیلر شاعر، نمایشنامه‌نویس، فیلسوف، پزشک و مورخ آلمانی دهم نوامبر سال ۱۷۵۹ میلادی در شهر مارباخ آلمان متولد شد. او بعدها در سال ۱۷۷۳ میلادی به دستور دوک وورتمبورگ، وارد آکادمی نظامی کارل اوژن شد و تحصیل در رشته حقوق را آغاز کرد. سپس او رشته خود را به پزشکی تغییر داد. هم‌زمان شیلر در آکادمی نظامی با پروفسور آبل آشنا شد. او زیر نظر آبل فلسفه آموخت و آثار شکسپیر و رسو را خواند. آشنایی شیلر با نویسندگان مطرح جهان، فصل تازه‌ای در زندگی او ایجاد کرد. در این زمان، شیلر توانست اولین شعر خود را در مجله اشوابیشه منتشر کند. در دسامبر سال ۱۷۸۰ شیلر تحصیلات خود را در رشته پزشکی به پایان رساند و به‌عنوان پزشک هنگ در آکادمی نظامی استخدام شد.

شیلر پس از سرگردانی در شهرهای مختلف آلمان، به وایمار سفر کرد. در این شهر او با گوته که قطب ادبی آلمان به شمار می‌رفت، ملاقات کرد و تحت‌تأثیر شخصیت قدرتمند او قرار گرفت و از همان اوان جوانی به مرحلهٔ اول مکتب طوفان و تلاش که آن را دورهٔ عصیان بر ضد سبک کهنه می‌توان نامید، قدم نهاد و اولین نمایشنامهٔ خود راهزنان را نوشت. او به‌عنوان استاد در دانشگاه ینا مشغول به کار شد. گرفتن پست استادی سبب شد تا بخش زیادی از دغدغه‌های مالی شیلر از میان برود. شیلر در سال ۱۷۹۰ با شارلوته فون لانگه فلد ازدواج کرد. مدتی بعد او به بیماری شدیدی مبتلا شد که وادارش کرد، از تدریس چشم‌پوشی کند. هرچند شیلر تلاش می‌کرد تا علی‌رغم بیماری، به کار و فعالیت بپردازد، اما عاقبت او مغلوب بیماری شد و در نهم ماه مه ۱۸۰۵ در وایمار از دنیا رفت.

او نامدارترین نمایشنامه‌نویس آلمانی به شمار می‌رود و در کنار گوته، به‌عنوان چهرهٔ اساسی کلاسیک وایمار شناخته شده است. بسیاری از نمایشنامه‌های او به‌عنوان قطعهٔ تئاترهای استاندارد در سرزمین‌های آلمانی‌زبان مشهور شده‌اند و اشعار افسانه‌ای (Ballads) وی از محبوب‌ترین شعرهای آلمانی‌اند. بسیاری از آثار شیلر ازجمله راهزنان جنبهٔ آزادی‌خواهانه دارند. در ایران، هم‌زمان با جنبش مشروطیت، نخستین کتاب وی توسط یوسف اعتصام‌الملک به فارسی ترجمه شد.

نمایشنامه‌ها:

راهزنان / توطئهٔ فیسکو از اهالی جنوا / نیرنگ و عشق یا «خدعه و عشق» ترجمه یوسف اعتصامی / دون کارلوس / والنشتاین / ماریا استوارت / دوشیزهٔ اورلئان / عروس مسینا / ویلهلم تل

آثار تاریخی:

تاریخ انقلاب هلند / تاریخ جنگ سی‌ساله

نوشتارهای فلسفی:

نامه‌های آگوستبورگ / دربارهٔ اشعار ساده‌لوحانه و احساسی / آزادی و دولت فرزانگی

بخشی از کتاب صوتی نامه‌هایی در تربیت زیبایی شناختی

انسان از چُرت حسی خویش به خود می‌آید، خود را در مقام انسان می‌شناسد، به پیرامون خود می‌نگرد، و خود رادر دولت می‌یابد. تنگنای نیازها او را به درون [ـ دولت] افکنده است پیش از آنکه بتواند با آزادی خویش این موقعیت را انتخاب کند؛ اضطرار این موقعیت را بر حسب قوانین طبیعی صرف سامان‌دهی کرده است پیش از آنکه او بتواند بر حسب قوانین عقل دست به این کار بزند. اما او در مقام شخصی اخلاقی نمی‌توانست و نمی‌تواند به این دولت اضطرار که صرفاً از تعین طبیعی او نشئت گرفته و فقط هم بر این تعین استوار بوده، راضی باشد و بدا به حالش اگر می‌توانست!

بنابراین، او برمبنای همان حقی که انسان بودنش موکول به آن است سلطهٔ ضرورت کور را ترک می‌کند، همان‌طور که در نقاط فراوان دیگر از طریق آزادی خویش از آن جدا شده است؛ همان‌طور که منش نازلی را که نیاز عشق جنسی بر پیکرهٔ او حک کرده است از طریق اخلاقیت از بین می‌برد و از طریق زیبایی شریف می‌گرداند و این تنها یک مثال در کنار مثال‌های دیگر است. بدین‌ترتیب، او به شیوه‌ای مصنوع در بزرگسالی خویش طفولیتش را از نو درمی‌نوردد، برای خود وضعیتی طبیعی در [قلمرو] ایده برمی‌سازد، وضعیتی که اگرچه از طریق هیچ تجربه‌ای به او داده نمی‌شود، از طریق تعین عقلی وی به‌طور ضروری فرانهاده می‌شود؛ او در این وضعیت ایدئال غایتی نهایی را به عاریه می‌گیرد که در وضعیت طبیعی بالفعلش با آن آشنا نبود و انتخابی می‌کند که آن هنگام برایش مقدور نبود، و اکنون دقیقاً به نحوی عمل می‌کند که گویی از اول شروع کرده و موقعیت عدم‌وابستگی را برمبنای بینش روشن و عزم آزادانه با موقعیت قراردادها تعویض کرده است. هر قدر هم که بوالهوسی کور [ـ طبیعت] اثر خویش را با چیره‌دستی و استوار پایه‌ریزی کرده باش، هر قدر هم که متکبرانه آن را ابراز کند، و با هر ظاهری از حرمت هم که پیرامون آن را بپوشانداو چه‌بسا آن را، ضمن این عملکرد، چیزی تلقی کند که اصلاً واقع نشده است، زیرا اثر نیروهای کور صاحب هیچ مرجعیتی نیست که لازم باشد آزادی در مقابل آن سر خم کند، و همه‌چیز باید به غایت نهایی اعلی که عقل آن را در شخص‌وارگی او مقرر می‌دارد تن در دهد. بدین نحو کوشش قومی به‌بلوغ‌رسیده برای تبدیل دولت طبیعی خویش به دولتی اخلاقیاتی پدید می‌آید و موجه می‌شود.

نظرات کاربران

کبوتر سفید
۱۴۰۱/۰۳/۱۳

بسیار گویندگی دلنشینی داشت و تمرکز را نگه‌ میداشت

کاربر navid mirkiani
۱۴۰۲/۱۲/۰۸

بسیار هم عالی 👌

زمان

۷ ساعت و ۳۲ دقیقه

حجم

۴۱۳٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۳۲ دقیقه

حجم

۴۱۳٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۹,۰۰۰
۶۲,۳۰۰
۳۰%
تومان