دانلود کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه با صدای سیاوش اکبریان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه اثر دن آریلی

دانلود و خرید کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه

معرفی کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه

کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه نوشته‌ی دن آریلی استاد علوم شناختی و اقتصاد رفتاری است. دن در این کتاب ما را با حقیقتی غیرقابل باور و آزاردهنده روبه‌رو می‌کند و نشان می‌دهد که چطور به همه، به ویژه خودمان، دروغ می‌گوییم. او نشان می‌دهد که چرا دروغ گفتن درمورد بعضی چیزها آسان و در مورد بعضی دیگر سخت است.

آریلی رفتار غیراخلاقی در دنیای شخصی، حرفه‌ای و سیاسی را بررسی می‌کند و چگونگی تاثیر آن بر زندگی ما را به تصویر می‌کشد. سپس چیزی را معرفی می‌کند که باعث می‌شود انسان صادقی باشیم و راه رسیدن به آن را نشانمان می‌دهد.

سیاوش اکبریان گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات شرکت توسعه محتوای لحن دیگر آن را با ترجمه‌ی امین مدی منتشر کرده است.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه مناسب کسانی است که به علوم شناختی و مباحث مربوط به ذهن و رفتار انسان علاقه دارند. دوستداران علم روانشناسی نیز از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

چرا باید کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه را بشنویم؟

شنیدن کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه شما را با آسیب‌ها و اثرات منفی دروغگویی و تقلب، مانند تهدید ارزش‌ها و از بین رفتن اعتماد در جامعه، آشنا می‌کند. این کتاب به شما کمک می‌کند تا نگاه صادقانه‌ای به رفتارهای خود داشته باشید و از اشتباهات خود درس بگیرید. همچنین به شما می‌آموزد که در زندگی رفتارهای درست و اخلاقی را انتخاب کنید و با صداقت خود پیوندهای اجتماعی را تقویت نمایید.

درباره کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه

دن آریلی در کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه به شما ثابت می‌کند که اگر فکر می‌کنید یک فرد اخلاق‌مدار هستید و هیچ‌گاه در زندگی خود خط قرمزها را رد نکرده‌اید، سخت در اشتباهید. این نویسنده بر اساس تحقیقات و آزمایش‌هایی که داشته نشان می‌دهد که نیروهای متناقضی در مغز و محیط پیرامون انسان وجود دارد و همه را وادار می‌کند که برای به دست آوردن منفعت بیشتر، از اخلاقیات و صداقت دور شوند. همین موضوع باعث می‌شود که افراد در هر مسئله ریز و درشتی تقلب کنند و به دورغگویی روی آورند.

آریلی در این کتاب صوتی علاوه بر بررسی چرا و چگونگی تقلب و دروغگویی، درمورد مفید بودن آن نیز صحبت کرده است. این نویسنده مخاطب خود را سردرگم رها نکرده است و راهکارهایی برای جلوگیری از این رفتار غیراخلاقی نیز ارائه می‌دهد. او با مثال‌های متعددی که در این کتاب آورده، نتایج این رفتارها را در ابعاد وسیع‌تر یعنی تجارت و سیاست نیز بررسی کرده است.

در کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه به خوبی نشان داده شده که چطور روش‌های کسب‌وکار و ساختارهای اقتصادی راه را برای تقلب عمدی و غیرعمدی هموار کرده‌اند. دن آریلی اعتقاد دارد که دروغ و دغل‌کاری بخشی از جامعه انسانی است و اجتناب از آن غیرممکن است. او می‌گوید حتی صادق‌ترین افراد نیز چندبار در روز دچار این لغزش می‌شوند.

شما در این اثر با یک حقیقت روبه‌رو می‌شوید! نویسنده به شما نشان می‌دهد که در ابعاد مختلف زندگی خود متقلب بوده‌اید و کارهایتان را با سازوکارهای ذهنی خود توجیه کرده‌اید. یکی از اهداف اصلی کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه سنجیدن نیروهای نابخردانه‌ای است که بر پایه رفتار هزینه-فایده نیستند و بسیاری از کارهای غیراخلاقی ما را پیش می‌برند. به عنوان مثال می‌توان به نظریه تقلب‌گری بکر، اقتصاددان دانشگاه شیکاگو و برنده جایزه نوبل اشاره کرد. بکر باید در یک جلسه‌ شرکت می‌کرد و دیرش شده بود. او چون نتوانسته بود جای پارک پیدا کند، خودروی خود را در یک مکان غیرمجاز پارک کرد. گری بکر می‌گوید که این تصمیم خود را با مقایسه کردن هزینه احتمالی مثل جریمه شدن و مزایای حاضر شدن به موقع در جلسه گرفته است. او توضیح می‌دهد که مقایسه هزینه و فایده جایی برای فکر کردن به درست و غلط بودن کار نمی‌گذارد. از نظر بکر موضوع فقط سبک و سنگین کردن نتایج احتمالی مثبت و منفی است.

کتاب مصائب زندگی صادقانه به آن بُعد وجودی انسان می‌پردازد که مجوز بسیاری از رفتارهای غیراخلاقی را صادر می‌کند. این کتاب شما را درباره ریاکاری به چالش می‌کشد و از شما می‌خواهد تا نگاه صادقانه و دقیق‌تری به خود داشته باشید.

دن آریلی در این کتاب، ابتدا سراغ نیروهایی رفته که انسان را به دروغگویی و تقلب ترغیب می‌کنند. سپس عوامل روان‌شناختی و محیطی موثر در کاهش یا افزایش صداقت در زندگی را بررسی می‌کند و به تاثیرات اجتماعی بی‌صداقتی می‌پردازد. از جمله مثال‌هایی که آریلی برای این موضوع مطرح کرده، تاثیری است که دیگران بر درک شما از درست و غلط می‌گذارند. سرانجام متوجه خواهید شد که سازوکار بی‌صداقتی چیست، ساختارهای محیطی چه تاثیری روی این رفتار غیراخلاقی دارند و در چه شرایطی دروغ گفتن آسان‌تر از موقعیت‌های دیگر است.

کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه عوامل درونی و بیرونی تاثیرگذار بر رفتار را نشان می‌دهد. زمانی که شما این عوامل پیش‌برنده را بشناسید، متوجه خواهید شد که در برابر تصمیمات غیرعقلانی درمانده نیستید! بلکه می‌توانید با تغییر محیط اطراف خود به نتایج و رفتارهای بهتری دست‌ یافته و یک زندگی اخلاق‌مدار داشته باشید.

درباره دن آریلی

دن آریلی متولد ۲۹ آوریل ۱۹۶۷ در نیویورک است. او اکنون استاد رشته‌های روانشناسی و اقتصاد رفتاری در دانشگاه دوک، درکارولینای شمالی است و پیش از این نیز به مدت ۱۰ سال در دانشگاه MIT تدریس می‌کرد. دانشگاه دوک به خاطر دستاوردهای فوق‌العاده و کم‌نظیر آریلی، لقب James B. Duke Professor را به او داده است.

با وجود اینکه دن آریلی هرگز به صورت رسمی در رشته اقتصاد تحصیل نکرده ولی یکی از چهره‌های سرشناس حوزه اقتصاد رفتاری در جهان است. او یکی از بنیانگذاران رفتارشناسی اجتماعی-اقتصادی است. در سال ۲۰۰۸، آریلی موفق به کسب جایزه Ig Nobel از سوی دانشگاه هاروارد شد. این جایزه هر ساله به ده نفر از افرادی که دستاوردهای علمی نامتعارف و سرگرم‌کننده داشته‌اند، اعطا می‌گردد. دن یکی از سخرانان برنامه تد تاک (Ted Talks) نیز هست و صحبت‌های او بیش از ۱۰ میلیون بازدید داشته است.

این نویسنده تا به امروز کتاب‌های زیادی را به رشته تحریر درآورده که از جمله آن‌ها می‌توان به «پاداش»، «جنبه مثبت بی‌منطق بودن»، «پشت پرده ریاکاری»، «نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر»، «پول و عقل» و «سزا؛ منطق پشت پرده انگیزه‌هایمان» اشاره کرد. دن آریلی کتاب مصائب زندگی صادقانه را در سال ۲۰۱۲ منتشر کرد که به یکی از آثار پرفروش او تبدیل شد.

در بخشی از کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه می‌شنویم

بگذارید داستان ورودم به دنیای مد را برایتان تعریف کنم. بعد از اینکه جنیفر وایدمن گرین (یکی از دوستان دوره‌ی کارشناسی‌ارشدم) برای زندگی به نیویورک آمد، با افرادی آشنا شد که در صنعت مد مشغول به‌کار بودند. از طریق جنیفر با فریدا فاوال‌فارا آشنا شدم، یکی از کارکنان هارپرز بازار که از مطرح‌ترین ژورنال‌ها در صنعت مد است. چند ماه بعد فریدا از من خواست که در دفتر این ژورنال سخنرانی کنم و من هم چون تا آن‌روز با این قشر سروکار نداشتم پذیرفتم.

دفتر مرکزی این ژورنال در ساختمانی بزرگ در مرکز منهتن قرار داشت. قبل از شروع سخنرانی، من و فریدا در کافه‌ای که به پله‌برقی ساختمان مشرف بود نشسته بودیم و شیرقهوه می‌نوشیدیم. در این فاصله فریدا یک کلاس فشرده‌ی مد برایم گذاشت. راجع به پوشاک تک‌تک خانم‌هایی که از کنارمان رد می‌شدند توضیح خلاصه‌ای به من می‌داد، اینکه چه برند لباسی به تن دارند و نوع لباس و کفششان چه چیزهایی راجع به سبک زندگی‌شان فاش می‌کند. توجه او به تمام جزئیات- و تحلیلش از مد- برایم بسیار جالب بود، درست مانند پرنده‌نگرهای حرفه‌ای که قادر به تشخیص کوچک‌ترین تفاوت میان گونه‌ها هستند.

می‌خواهم نظریه‌ای را مطرح کنم که بخش عظیمی از این کتاب به بررسی آن اختصاص خواهد یافت. به‌طور خلاصه، فرضیه‌ی اصلی این است که رفتار ما تحت‌تأثیر دو انگیزه‌ی متقابل قرار دارد. از یک سو دوست داریم خود را فردی صادق و شرافتمند تلقی کنیم. می‌خواهیم وقتی در آیینه به خودمان نگاه می‌کنیم حسِ خوبی داشته باشیم (روان‌شناسان این حالت را خودانگیختگی نامیده‌اند). از سوی دیگر، می‌خواهیم از تقلب و فریب‌کاری منفعتی ببریم و تا جای ممکن پولی به‌ دست بیاوریم (این انگیزه‌ی مالیِ استاندارد است). واضح است که این دو انگیزه در تضاد با یکدیگر قرار دارند. چگونه می‌توانیم از تقلب منفعت ببریم و هم‌زمان فکر کنیم آدم خیلی خوب و صادقی هستیم؟

نظرات کاربران

کبوتر سفید
۱۴۰۱/۰۶/۱۴

موضوع بسیار جالبی داشت ، تلنگرهای اخلاقی خوبی به انسان میزد ، گویندگی هم بسیار دقیق و حرفه ای بود و به خوبی مطالب کتاب را منتقل می‌کرد.

Amir G
۱۴۰۲/۰۹/۲۱

فکر نمیکردم کتابی با این موضوع اینقدر گیرا و قشنگ نوشته بشه! یکی از چیزهایی که در مورد این کتاب دوست داشتم این بود که به نظرم نویسنده تونسته بود بدون پیشداوری به مسائل نگاه کنه و دیدگاه شخصی خودش رو

- بیشتر
Mohammad
۱۴۰۲/۰۱/۰۹

کتاب مهم و خوندنی‌ای هست. اجرای گوینده بد نبود اما یکی دوتا جمله رو بد خوند که منظور رو نمی‌رسوند. اما در کل خوب بود. ترجمه هم چند جا به نظر سانسور داشت و بد بود. اما بازم کتاب مهمیه

- بیشتر

زمان

۸ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۶۵۹٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۶۵۹٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۹,۰۰۰
تومان