دانلود و خرید کتاب شهری چون آلیس نویل شوت ترجمه علی کهربایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شهری چون آلیس اثر نویل شوت

کتاب شهری چون آلیس

نویسنده:نویل شوت
انتشارات:نشر نو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شهری چون آلیس

کتاب شهری چون آلیس داستانی از جنگ و عشق، نوشته نویل شوت است که با ترجمه علی کهربایی می‌خوانید. این اثر داستان زن و مردی است که هر دو به نوعی در جنگ گرفتارند و سال‌های بعد از جنگ، یکدیگر را پید می‌کنند.

درباره کتاب شهری چون آلیس

شهری چون آلیس، داستانی است که در جنگ جهانی دوم در کشور مالایا رخ می‌دهد. جین، که زنی انگلیسی است در این کشور زندگی می‌کند ولی یک روز همراه با زنان دیگر مالایی به اسارت نیروهای مهاجم ژاپن درمی‌آید. آن‌ها زنان را مجبور به پیاده‌روی و راهپیمایی در مسیرهای طولانی و پرخطر سوماترا می‌کنند، فقط به این دلیل که مسئولیتشان را قبول نکنند. این سفرها مانند کابوسی برای زنان است و بسیاری از آنان را در همان راه و در مسیر می‌کشد.

حالا سال‌ها از جنگ گذشته است اما ذهن جین، هنوز درگیر روزهایی است که پشت سر گذاشته است. او سال‌ها است که دور از مالایا زندگی می‌کند اما بنا بر دلایلی، مجبور می‌شود دوباره به آنجا برگردد و در آن سفر، چیز مهمی را کشف می‌کند. جین متوجه می‌شود که جو، سرباز استرالیایی که جانش را برای نجات جین و دیگر زنان اسیر به خطر انداخته بود، زنده است. همین می‌شود که جین تصمیم می‌گیرد او را پیدا کند و اینبار سفری را آغاز می‌کند که او را به روستایی غریب در استرالیا می‌کشاند...

این داستان که البته بر اساس حقیقت نوشته شده است، با ماجرای اصلی که در دوران جنگ رخ داد تفاوت‌هایی دارد ولی نویسنده در تلاش بوده با نوشتن این اثر، دینش را به زنان دلاوری که در جنگ زندگی می‌کردند، ادا کند. او درباره نوشته شده داستان شهری چون آلیس و تفاوت‌های آن با ماجرای تاریخی اینطور می‌گوید: «این ماجرا (راهپیمایی زنان) در سوماترا اتفاق افتاده است. پس از فتح مالایا به دست ژاپنی‌ها در سال ۱۹۴۲، نیروهای اشغال‌گر به سرعت سوماترا را هم اشغال کرده و ۸۰ زن و کودک هلندی را در حومه پادانگ گردآوری کردند. فرمانده محلی ژاپنی که نمی‌خواست مسئولیت زنان را قبول کند، برای اینکه این مشکل را حل کند، آنان را از منطقه بیرون کرد. به‌این‌ترتیب راهپیمایی سراسری سوماترا آغاز شد که دو سال و نیم به طول انجامید. در پایان این‌سفر تنها ۳۰ نفر از آن جمع زنده مانده بود.»

کتاب شهری چون آلیس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شهری چون آلیس داستان زیبایی از عشق، جنگ و رنج است. اگر به خواندن داستان‌های ادبیات جنگ علاقه دارید، خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

درباره نویل شوت

نویل شوت با نام کامل نویل شوت نوروی (Nevil Shute Norway) ۱۷ ژانویه ۱۸۹۹ در لندن، انگلستان به دنیا آمد و در ۶۰ سالگی در سال ۱۹۶۰ در ملبورن، استرالیا از دنیا رفت. او رمان نویس، مهندس پرواز بریتانیایی و مدیر یک کارخانه هواپیماسازی بود.

نویل شوت در طول زندگی ادبی‌اش، بیست و پنج کتاب نوشت و بسیاری از آن‌ها به فارسی هم ترجمه شده‌اند. از میان آثار او می‌توان به کتاب‌های شهری چون آلیس، امینی از اتاق ابزار، اسارت کهن، در ساحل و راهی نیست؟ اشاره کرد. کتاب‌های او مانند شهری چون آلیس و راهی نیست هم به سرعت مورد اقتباس‌های سینمایی قرار گرفتند و با هنرمندی بازیگران مشهور به روی صحنه رفتند.

نویل شوت همیشه در آثارش از پرواز صحبت می‌کند چرا که این موضوع حرفه او در زندگی‌اش بوده است و البته به یکی از نقاط قوت او در کتاب‌هایش هم بدل شده است. برتراند راسل، شوت را امیرزده قصه گویان انگلیسی می‌داند.

نظرات کاربران

Roya
۱۴۰۱/۰۵/۰۴

من این کتاب رو با همین ترجمه، سالها قبل خوندم.بسیار عالی و تاثیر گذار بود. شبیه فیلم های سینمایی انگیزشی . تلاشی که به زیبایی به ثمر میشینه .

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

قیمت:
۱۴۶,۰۰۰
تومان