دانلود و خرید کتاب نامه عاشقانه به زمین تیک نات هان ترجمه محسن اسلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نامه عاشقانه به زمین اثر تیک نات هان

کتاب نامه عاشقانه به زمین

نویسنده:تیک نات هان
انتشارات:نشر آن‌سو
امتیاز:
۳.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نامه عاشقانه به زمین

کتاب نامه عاشقانه به زمین نوشته تیک نات هان است. کتاب نامه عاشقانه به زمین با ترجمه محسن اسلامی منتشر شده است. این کتاب تلاشی است برای حفظ زمین و محافظت از محیط زیست.

درباره کتاب نامه عاشقانه به زمین

این روزها حال زمین خوب نیست. فعالیت‌های خودخواهانه انسان‌ها نقشی اساسی در آسیب دیدن لایه اوزون، خارج شدن روزافزون آب از جو زمین و گرم شدن تدریجی آن دارد. انسان‌ها در طول قرن‌های متمادی خود را پادشاه زمین می‌دانستند ـ هنوز هم چنین‌اند. این پادشاه خودخوانده تا جایی که در توان داشته منابع و موجودات زنده زمین را استثمار کرده و هر روز بیشتر از دیروز مترصد دست‌اندازی و سلطه‌گری بیشتر بر زمین و دارایی‌هایش است. حالا کار به جایی رسیده است که انسان‌های خودخواه، نابودی خویش را در آینه نابودی زمین می‌بینند و حالا نیز به‌جای دست برداشتن از استثمار زمین در اندیشه دست‌اندازی به دیگر ابعاد کیهان هستند.

پیامبران، قدیسان و اخلاقیان در همه زمان‌ها انسان‌ها را از این نوع دست‌اندازی به زمین برحذر داشته‌اند. حالا، در زمانهٔ ما که خطر نابودی زمین بیش از هر زمان دیگری زنگ می‌زند، این پیام صدایی واضح‌تر و آشناتر دارد، اخلاق محیط زیست رونقی دیگر دارد و دست‌اندازان به محیط طبیعی برای دست‌اندازی، نیازمند بهانه‌تراشی‌های پیچیده‌تری هستند. در این زمانه هر تلاشی برای نجات زمین و محیط زیست طبیعی غنیمت است و شاید بتواند دست‌اندازان را گامی عقب براند، یا لااقل پیشروی آنان را کند و کندتر کند.

این اثر تلاشی است از این دست. نویسنده تلاش کرده است مخاطب را در جایگاهی قرار دهد که بتواند زمین را به‌عنوان مادر خود و دیگر انسان‌ها باز شناسد؛ همو که همه موجودات زنده و غیر زنده پیرامون ما را با سخاوتی مادرانه در دامان خود می‌پرود. 

خواندن کتاب نامه عاشقانه به زمین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به حفظ محیط زیست پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نامه عاشقانه به زمین

در همین لحظه، زمین روی سر و زیر پای شماست، زمین اطراف شما و حتی درون شماست. زمین همه‌جاست. شاید فکر می‌کردید که فقط سطح زیر پا زمین است. اما آب، دریا، آسمان، و هر آنچه در اطراف ماست از زمین می‌آید. هر آنچه که بیرون ما و درون ماست، از زمین می‌آید. بیشتر زمان‌ها فراموش می‌کنیم که همهٔ عناصر سازندهٔ خود را از سیاره‌ای گرفته‌ایم که روی آن زندگی می‌کنیم. آبی که در تن، استخوان، و تک‌تک سلول‌های ریز داخل بدن ماست، همه از زمین آمده است و بخشی از زمین است. زمین فقط زیست‌محیطی که در آن زندگی می‌کنیم نیست. ما زمین هستیم و همواره او را درون خود داریم.

با فهم این نکته، می‌توانیم دریابیم که زمین حقیقتاً زنده است. ما که زنده‌ایم و نفس می‌کشیم، همانا ظهور و بروز این سیارهٔ زیبا و سخاوتمندیم. این را که بدانیم آنگاه می‌توانیم شروع به دگرگون‌ساختن رابطهٔ خود با زمین کنیم. می‌توانیم راه رفتن به شیوهٔ متفاوتی را آغاز کنیم و به نحو متفاوتی مراقب او باشیم. آن وقت است که تمام‌عیار دل به عشق زمین می‌دهیم. وقتی عاشق کسی یا چیزی باشیم، میان ما و شخص یا چیزی که به آن عشق می‌ورزیم، فاصله‌ای نیست. از هرچه در توان داریم برای آنها مایه می‌گذاریم و این کار را موجب شادمانی و تغذیه می‌دانیم. هر یک از ما می‌تواند با زمین چنین ارتباطی داشته باشد. برای آنکه زمین زنده بماند و ما هم زنده بمانیم، این ارتباطی است که تک‌تک ما باید با زمین داشته باشد. 

نظرات کاربران

hamidn75
۱۴۰۲/۰۶/۰۱

خواهش میکنم، این کتاب رو بخونید. این کتاب گوهر است، لطافت است، مرهم است، بر رنجهای روزافزونِ ما.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
بنابراین گوش‌سپردنِ عمیق به رنج خود بسیار مهم است. آنگاه است که شفقت در ما جوانه می‌زند و کمتر رنج می‌کشیم و می‌توانیم به دیگران بیشتر کمک کنیم.
کاربر ۲۵۵۲۴۳۸
ازخودبیگانگی نوعی بیماری است که فراگیر شده است. بسیاری از ما احساس می‌کنیم که درونمان خالی است و در جستجوی چیزی برای پرکردن این خلأ هستیم. سعی می‌کنیم با مصرف دارو یا مسکرات یا مصرف چیزها این جای خالی را پر کنیم. با این حال، اعتیاد ما به مصرف، به خریدن و مصرف‌کردن چیزهایی که نیاز نداریم، موجب پریشانی فراوان و رنج بسیار خودمان و زمین شده است. عطش ما برای شهرت، ثروت، و قدرت سیری نمی‌پذیرد و این فشار فراوانی را به بدن ما و به سیاره وارد می‌کند. درک نمی‌کنیم که آن چه ما را خوشبخت می‌کند نه شهرت و ثروت و قدرت، بلکه سطح آگاهی هشیارانه ماست.
کاربر ۲۵۵۲۴۳۸
باید از فکرها فارغ شویم، به دم و بازدم خویش بازگردیم و فاصلهٔ میان خود و بدن را از میان داریم. اگر بتوانیم بدن خود را مایهٔ شگفتی ببینیم، فرصتی داریم که زمین را نیز مایه شگفتی بدانیم، و شفایافتن بدنِ زمین آغاز می‌شود.
کاربر ۲۵۵۲۴۳۸

حجم

۸۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

حجم

۸۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

قیمت:
۶۷,۶۰۰
تومان