دانلود و خرید کتاب زندگی در نور دیپاک چوپرا ترجمه مهرناز نوروزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی در نور اثر دیپاک چوپرا

کتاب زندگی در نور

معرفی کتاب زندگی در نور

کتاب زندگی در نور؛ یوگا سفری به سوی خویشتن شامل بیش از ۵۰ آسانا یوگا نوشتهٔ دیپاک چوپرا و سارا پلت فینگر و ترجمهٔ مهرناز نوروزی است و انتشارات ذهن آویز آن را منتشر کرده است.

«نور» آگاهی محض است؛ آگاهی‌ای کیهانی که جهان و هر آنچه را در آن است می‌آفریند و حفظ می‌کند. از نظر عملی، زندگی در نور، آگاهانه زیستن است و هدف غایی در زندگی این است که فقط در نور زندگی کنیم و هر گونه جهل، درد و رنج را از خود دور کنیم.

درباره کتاب زندگی در نور

رویال یوگا بیش از هر آنچه برای بهتر کردن زندگی خود انجام می‌دهید، برایتان به ارمغان می‌آورد. جوهر کتاب زندگی در نور در این جملهٔ آغازین نهفته است، وعده‌ای عظیم که شما را به سرور محض می‌رساند. قرن‌ها پیش در هند، به مسیر کامیابی پی برده‌اند و در سانسکریت، به آن راجا یوگا می‌گویند، راجا به معنای «پادشاهی» و «سلطنت» یا در معنای ساده‌تر «والاترین» است. رویال یوگا بهترین نام برای بیان آن است و کتاب زندگی در نور به شما نشان می‌دهد چرا و چگونه مسیر رویال یوگا والاترین و مهم‌ترین سنت یوگا شناخته شده است؛ زیرا که با زندگی مدرن نیز صدق می‌کند. 

بخش یوگای رویال یوگا به توضیح زیادی نیاز ندارد. کلمهٔ اصلی سانسکریت یوگا به معنای، پیوستن و متحد کردن است (کلمهٔ انگلیسی yoke از ریشه‌های باستانی آن گرفته شده است). در بخشی از کتاب (بخش اول)، وقتی از یوگا سخن گفته می‌شود، منظور سیستم کامل یوگاست؛ یعنی پیوند همهٔ جنبه‌های زندگی؛ جنبه‌های جسمی، عاطفی و معنوی. فقط یک بخش از کل سیستم یوگا شامل تمریناتی است که افراد در کلاس یوگا یاد می‌گیرند. تمرینات یوگا اغلب «فلسفهٔ یوگا» نامیده می‌شود، اما این عبارت کل چشم‌انداز آن را در برنمی‌گیرد. در رویال یوگا، هیچ جنبه‌ای از وجود کنار گذاشته نمی‌شود و همه عادت دارند زندگی را به بخش‌های مجزا تقسیم کنند: ذهن، بدن، احساسات، کار، خانواده، روابط و... . البته این تقسیم‌بندی‌ها کاربردی‌اند. تجربهٔ رفتن به پزشک، باشگاه یا کلاس یوگا را می‌توان در فضایی با برچسب «بدن» قرار داد. بزرگ کردن فرزند، رفتن به تعطیلات به همراه خانواده و برنامه‌ریزی برای بازنشستگی را می‌توان در فضایی با عنوان «خانواده» قرار داد. به همان اندازه که تقسیم کردن زندگی به این شکل طبیعی به نظر می‌رسد، این نوع تقسیم‌بندی مشکلی ایجاد می‌کند که دقیقاً قلب هستی و وجود را نشانه می‌گیرد.

رویال یوگا معتقد است که این تقسیم‌بندی‌ها و جدایی‌ها برای تمامیت زندگی بی‌معناست. توانمندی‌هایی پنهانی وجود دارد و کامیابی‌ای عظیم که اگر زندگی‌تان را به بخش‌های جداگانه تقسیم کنید، هرگز آن‌ها را تجربه نخواهید کرد. تصور کنید که برخی آداب‌ورسوم و عادات روزتان را انجام می‌دهید؛ برای مثال: بیدار می‌شوید، صبحانه می‌خورید، به سرکار می‌روید، با دوستانتان تماس می‌گیرید، با خانواده وقت می‌گذرانید و... . حال چند لحظه زمان بگذارید و اتفاقات خاصی را تجسم کنید که شاید روزتان را زیباتر کنند. اتفاقاتی چون شنیدن خبر خوبی از جانب دوستتان، یا به اتمام رساندن پروژه‌ای در محل کارتان، یا حتی نگاهی پر مهر به فرزند یا همسرتان همراه با لبخندی که به‌سوی شما روانه می‌کنند و وجودتان آکنده از عشق شود.

اگر این تجربیات را به عقب برگردانید و آن‌ها را از دیدگاه یوگا ارزیابی کنید، شاید هر رویداد در ظاهر یکسان به نظر برسد؛ اما اگر رویال یوگا را تمرین کنید، آنچه داخل اتفاق می‌افتد متحول کننده است: شما درمی‌یابید که در نور زندگی می‌کنید. اثرش همه‌جانبه است؛ زیرا اگر زندگی‌ای وجود دارد باید در نور باشد.

خواندن کتاب زندگی در نور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید معجزهٔ یوگا را در زندگی‌تان ببینید این کتاب را بخوانید.

بخشی از کتاب زندگی در نور

«کلمهٔ آسانا به‌طور رسمی در یوگا سوتراهای پاتانجلی، به معنای «مقر آگاهی» معرفی شده است که حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ سال پس از میلاد نوشته و گردآوری شده است. کلمهٔ آسانا فقط سه‌بار در یوگا سوتراها ذکر شده است: یک‌بار به‌عنوان بخشی از هشت مرحلهٔ آشتانگا یوگا (سوترا ۲.۲۹) و دو بار به‌عنوان استیرام سوکهام آسانا به کار رفته است: آسانا به‌عنوان وضعیتی ثابت، پیوسته و راحت (سوترا ۲.۴۶، ۲.۴۷). حدود یک هزار سال بعد، سواتماراما هاتا یوگا پرادی‌بیکا را تألیف کرد. در این متن، ۸۴ آسانا، که بیشتر آن‌ها نشسته‌اند، به‌عنوان وضعیت‌هایی برای پاک‌سازی، سلامتی و سرزندگی معرفی شده‌اند.

در غرب، آسانا را به کل یوگا نسبت داده‌ایم، درحالی‌که واقعاً فقط یک جنبه از آن است. هفت مرحلهٔ دیگر یعنی یاما، نیاما، پرانایاما، پراتی‌آهارا، دهارانا، دهیانا و سامادی نیز مسیرهای جدایی‌ناپذیر تجربهٔ یوگا هستند. در این بخش، ذره‌بین را بر مرحلهٔ آسانا به‌عنوان درگاهی به‌سوی نور آگاهی ناب قرار می‌دهیم.

بدن چیزی بیش از شکل و فرم است؛ یک فرآیند است. آساناها اشکالی هستند که ما با بدن فیزیکی خود می‌سازیم تا از این فرآیند استفاده کنیم و از آگاهی‌ای که ایجاد می‌شود بهره ببریم؛ اما چرا اشکال مختلف تأثیر متفاوتی بر ما می‌گذارند؟ برای برخی از ما، یک‌شکل (آسانا) ممکن است باشکوه باشد، درحالی‌که برای برخی دیگر ممکن است مانند شکنجه باشد. پاسخ در عالم غیب نهفته است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۸۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۵۸۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۵۶,۵۰۰
تومان