دانلود و خرید کتاب کوچینگ جولی استار ترجمه علیرضا سهرابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کوچینگ

کتاب کوچینگ نوشته جولی استار است. این کتاب به شما مربیگری درخشان در تمام امور را یاد می‌دهد، کتاب کوچینگ کمک می‌کند بتوانید به بهترین روش در زندگی عمل کنید و کسب و کارتان را مدیریت کنید.

درباره کوچینگ

این کتاب به چهار بخش تقسیم می‌شود.

بخش اول: آگاهی

بخش دوم: توانایی

بخش سوم: کاربرد

بخش چهارم: اقدام

در اینجا چگونگی کمک هریک از این بخش‌ها به شما در اتخاذ اصول و رفتارهای مربیگری معرفی می‌شود:

بخش اول: آگاهی؛ مربیگری چیست و چگونه عمل می‌کند؟

بخش اول کتاب مربیگری را در بستر سازمان یا محیط کارتان تشریح می‌کند. شما در این بخش به تعاریف روشنی دربارهٔ اینکه مربیگری چه هست و چه نیست، دست خواهید یافت. همچنین مفهوم رهبر یا مدیری که دیگران را مربیگری می‌کند، بررسی خواهیم کرد؛ اینکه چگونه باید طرز فکر و نگرش شما تغییر کند. با تفکر در نقش‌ها، موقعیت‌ها و چالش‌های خودتان به شما کمک می‌کنیم تا افکار خود را ساختاربندی کنید و تصمیم بگیرید که مربیگری چطور می‌تواند برای شما کار کند.

بخش دوم: توانایی؛ لازم است چه مهارت‌هایی را توسعه دهید؟

در بخش دوم کتاب، مهارت‌های کلیدی‌ای را که لازم است در خودتان پرورش دهید، معرفی می‌کنیم؛ مهارت‌هایی همچون اینکه چطور سؤالات و بازخوردهای مؤثری ارائه دهید. بسیاری از این مهارت‌ها با عنوان مهارت‌های زندگی اجتماعی یا بین فردی، خارج از محیط‌های مدیریتی و موقعیت‌های مربیگری نیز کارایی دارند. با ارائهٔ نمونه‌هایی از گفت‌وگوهای روزمره و مثال‌هایی از زندگی واقعی نشان خواهم داد که این مهارت‌ها در عمل چگونه تأثیر می‌گذارند. همچنین با انجام تمرینات و شیوه‌های مختلف راه‌هایی را برای تقویت توانایی‌های فعلی شما بررسی خواهیم کرد. بیشتر این تمرینات را می‌توان به‌صورت نامحسوس انجام داد؛ بنابراین لازم نیست کسی بداند که شما چه‌کار می‌کنید!

بخش سوم: کاربرد؛ چگونه می‌توانید از مربیگری در محل کار خود استفاده کنید؟

در بخش سوم، به اصول و ساختارهایی خواهیم پرداخت که به شما در استفاده از مهارت‌های مربیگری در محیط کارتان کمک می‌کند. روش‌های مختلف به‌کاربردن مربیگری را در انجام کارهای روزمره بررسی خواهیم کرد، چه در جلسات مربیگری رسمی و برنامه‌ریزی‌شده، چه هنگام پاسخ‌دادن به درخواست‌های روزمرهٔ همکارانتان. قطعاً مربیگری شما باید دست‌کم نتایجی به خوبی آنچه به آن عادت دارید و ترجیحاً بهتر برایتان در پی داشته باشد؛ بنابراین برای موقعیت‌های تکراری و همیشگی به دیدگاه‌های جدیدی دست خواهید یافت و اصول مربیگری را واقعاً در آن موقعیت‌ها به کار خواهید گرفت. نشان خواهم داد که چطور می‌توانید با مربیگری واکنشی سریع برای پیشرفت در یک کار یا مسئله اتخاذ کنید و هم‌زمان به افراد کمک کنید تا خودشان فکر کنند و یاد بگیرند.

بخش چهارم: اقدام؛ چطور می‌توانید دانش خود را فراتر ببرید؟

بخش آخر شما را به کارهایی که می‌توانید در پیش بگیرید تا توانایی‌های مربیگری شما را ارتقا دهید، تشویق می‌کند. به مثال‌های ساده‌ای خواهیم پرداخت تا تمرکز شما بر فرایند مربیگری حفظ و از شتابی که با مطالعه این کتاب گرفته‌اید، حمایت شود.

خواندن کتاب کوچینگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام صاحبان کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جولی استار 

جولی استار، مربی و مشاور، بیش از ۲۰ سال تجربه در زمینهٔ ایجاد تحول در کسب‌وکارها دارد. روش‌ها، مدل‌ها و رویکردهای او برای رشد مثبت مربیگری در سراسر جهان به کار گرفته شده است. او که بنیان‌گذار گروه مشاوره استار است، برنامه‌هایی را در زمینهٔ مربیگری توسعه داده است که هم بر فرد و هم بر سازمان اثرگذار است.

جولی استار نویسندهٔ کتاب راهنمای مربیگری (۲۰۱۶) است که در آن اصول و شیوه‌های مربیگری فردی را تبیین می‌کند. کتاب دیگرش راهنمای منتورینگ (۲۰۱۴) ساختارها و رویکردهای ساده‌ای را برای ایجاد روابط مؤثر منتورینگ ارائه می‌دهد. اولین رمان او برای نوجوانان

Magic to Memphis (۲۰۱۴) است. جولی استار در مقام یک سخنران انگیزشی سرشناس، خدمات مشاوره‌ای و مربیگری برای رهبران سازمان‌های بریتانیایی، اروپایی و آمریکایی ارائه می‌کند. 

بخشی از کتاب کوچینگ 

ربیگری اغلب مانند کاتالیزوری است که به تفکر عمیق‌تر یا فهم غنی‌تر از یک موضوع منجر می‌شود. چه فرد تجربهٔ چنین گفت‌وگویی را داشته باشد و چه آن افکار، ایده‌ها و دیدگاه‌ها را بدون این نوع خاص از گفت‌وگو به دست آورده باشد، اغلب بهترین تصمیماتش را می‌گیرد؛ بنابراین بهترین داور برای تشخیص اینکه آیا یک گفت‌وگوی مؤثر مربیگری صورت گرفته است یا نه، خود مراجع‌اند، نه کسی که سعی می‌کند نقش مربی را به عهده داشته باشد.

چرا مربیگری در محیط کار مؤثر است؟

مربیگری مؤثر عملکرد افراد را اصلاح می‌کند. همچنین آن‌ها را ترغیب می‌کند که خودشان بیندیشند، اقدام کنند و درنهایت چیزی یاد بگیرند. در مقام یک مدیر یا رهبر، اینکه فردی خبره یا بااستعداد باشید، کافی نیست. برای ایجاد نتایج پایدار، مدیران باید بتوانند استعدادها و خروجی‌های افراد را گسترش دهند، اما نه با افزایش کنترل و نظارت دقیق‌تر بر آن‌ها، بلکه مدیر باید بتواند کاری کند که افراد بهترین خودشان باشند، مثلاً با کم‌کردن میزان اعمال کنترل بر آن‌ها. در مقام یک مدیر در نقش مربی، در مدت گفت‌وگوها می‌توانید بر فرد یا وظیفه یا موقعیتی که دربارهٔ آن صحبت می‌کنید، تمرکز داشته باشید؛ بدین‌ترتیب شما قادر خواهید بود به‌جای اینکه خودتان موضوع را حل‌وفصل کنید برای پیشبرد اوضاع به توانایی‌های افراد تکیه کنید. ممکن است در ابتدا احساس خوبی نداشته باشید، ولی باید بدانید که چنین پاسخ‌های ساده‌ای شما را برای چنین کاری مجهز می‌کند. در فصل هشتم (شیوهٔ تأثیرگذاری منعطف)، روش‌های مختلفی را کم‌وبیش برای کنترل در طول گفت‌وگوها کشف خواهید کرد. مدیرانی که مربیگری می‌کنند کمی دقیق‌تر گوش می‌کنند، بیشتر سؤال می‌کنند و دیگران را ترغیب می‌کنند که خودشان بیندیشند و به آن عمل کنند. با استفاده از این رفتارهای ساده، به دیگران کمک می‌کنید که مؤثر باشند، علاوه بر این، با تشویق به یادگیری آن‌ها را توانمند می‌کنید. این یک راه‌حل دائمی است؛ تقریباً شبیه یاددادن ماهیگیری به فردی گرسنه (به‌جای دادن ماهی به او). 

نظرات کاربران

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۰۹/۲۴

مربیگری یا کوچینگ در مفهوم امروزی خود از اواسط دهه ۱۹۷۰ میلادی با مجموعه کتاب‌های بازی درونی تیموتی گالوی متولد شد و در دهه بعد توسط توماس لئونارد به‌طورجدی وارد حوزه کسب‌وکار شد و روزبه‌روز استفاده از آن گسترش پیدا

- بیشتر
سید مهدی موسوی
۱۴۰۰/۰۶/۱۶

به نظر شما مطالب کتاب مناسب شرایط سازمانی کشور هست؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
مربیگری در محیط کار به این معناست که شما انتخاب می‌کنید که کمتر توصیه کنید، جواب‌های کمتری بدهید و به این حس اعتماد کنید که مردم اغلب خودشان بهتر می‌دانند که به چه چیزی نیاز دارند و می‌توانند به‌خوبی خودشان را هدایت کنند. با استفاده از برخی رفتارها و ایده‌های ساده مانند کمتر حرف‌زدن و بیشتر گوش‌دادن می‌توانید افراد را ترغیب کنید تا به افکار و دیدگاه‌های خود دربارهٔ موضوعی شکل دهند. وقتی مدیری همکارانش را مربیگری می‌کند، آن‌ها را ترغیب می‌کند تا متکی به خود باشند. این امر مستلزم آن است که شما بخواهید از مجموعه‌اصول متفاوتی استفاده کنید؛ مثلاً گاهی به‌جای «من می‌دانم کارها چگونه باید انجام شود» به اینکه «آن‌ها می‌دانند کارها چگونه باید انجام شود» اعتماد کنید.
کاربر ۱۴۱۹۷۸۰

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۶۴,۰۰۰
تومان