دانلود و خرید کتاب عادت مربی گری مایکل بانگی استانیر ترجمه شهاب حاجی‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عادت مربی گری اثر مایکل بانگی استانیر

کتاب عادت مربی گری

معرفی کتاب عادت مربی گری

کتاب عادت مربی گری نوشته مایکل بانگی استاینر است. کتاب عادت مربی گری که با ترجمه شهاب حاجی‌زاده منتشر شده است به شما یاد می‌دهد کمتر صحبت کنید، بیشتر بپرسید؛ و شیوه مدیریت و رهبری‌تان را برای همیشه تغییر دهید!

درباره کتاب عادت مربی گری

مقصود این کتاب این است که شما را به رهبر، مدیر و یا به طورکلی به انسانی تبدیل کند که از اصول مربی‌گری استفاده می‌کندو این یعنی ایجاد کردن یک عادت ساده و درعین‌حال دشوار؛ «حفظ کردن کنجکاوی خود برای مدتی طولانی‌تر، و آهسته‌تر پیش رفتن به سوی مرحله اقدام کردن و ارائه نظرات.» کتاب پیش‌رو، کوتاه و کاربردی است و گمان می‌کنم از خواندن آن لذت خواهید برد.

این کتاب، هفت سؤال را مطرح کرده و ابزارهایی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید از این سؤالات به عنوان روشی برای کم‌تر کار کردن و اثرگذارتر بودن استفاده نمایید.

خواندن کتاب عادت مربی گری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند کسب و کارشان را به بهترین شکل اداره کنند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب عادت مربی گری

امروزه همه می‌دانند که مدیران و رهبران باید مربی کارکنان خود باشند.

نشریات مختلف، مطالب متنوع بسیاری را در رابطه با موضوع مربی‌گری منتشر می‌کنند. بسیاری از مشاوران نیز معتقدند مربی‌گری، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در عرصه مدیریت و رهبری است. به نظر می‌رسد تعداد مربیان اجرایی، مطابق قانون مور، به صورت تصاعدی در حال افزایش است. حتی مجموعه داستان‌های مصور دیلبرت هم گاهی‌وقت‌ها به موضوع مربی‌گری می‌پردازد و این خود نشانه بارزی از تبدیل شدن این موضوع به یک جریان مهم فکری است.

دانیل گُلمن، روانشناس و روزنامه‌نگاری که مفهوم هوش احساسی را ساده‌سازی کرده است، بیش از پانزده سال پیش، اولین قدم در این زمینه را با مقاله‌ای با عنوان «مدیریت اثربخش» برداشت. او بیان کرد که رهبری، شش شیوه گوناگون دارد. به گفته او، مربی‌گری، یکی از این شیوه‌ها است و تأثیری بسزا بر عملکرد افراد، آموزش آن‌ها و نتیجه نهایی حاصل از کارشان دارد. بااین‌حال، در آن دوران، مربی‌گری، کم‌ترین محبوبیت را در میان شیوه‌های رهبری و مدیریت داشت. گلمن در آن زمان نوشته بود: «بسیاری از رهبران معتقدند در این شرایط اقتصادی پرفشار، نمی‌توانند زمان کافی را به شیوه کند و کسل‌کننده آموزش افراد و کمک کردن به رشد آن‌ها، اختصاص دهند.»

البته فراموش نکنید که این مسائل، به گذشته‌ای طلایی، یعنی روزهای خوش سال ۲۰۰۰، مربوط می‌شوند؛ دورانی که ایمیل، نعمت محسوب می‌شد نه یک مصیبت، و درواقع ما در نقطه شروع فرایند جهانی شدن بودیم و تلفن همراه هوشمندمان تبدیل به تمامی دنیای ما نشده بود. براساس تجاربم که حاصل کار کردن با مدیرانی پرمشغله از نقاط مخالف جهان است، می‌توانم بگویم که اوضاع جهان، بدتر از گذشته است. امروزه همه ما خود را درگیر کارهای متعدد کرده، کیفیت کار را قربانی این رفتارمان کرده‌ایم و درعین‌حال که واژه «مربی‌گری» امروزه بیش از هر دوره دیگری بر سر زبان‌هاست، هم‌چنان شاهد افزایش کاربرد عملی آن در جوامع نیستیم. در حال حاضر، حتی هنگامی که «مربی‌گری» به صورت عملی مورد استفاده قرار می‌گیرد، کارساز به نظر نمی‌رسد.

احتمالا شما هم این شیوه را آزموده‌اید اما تجربه‌تان موفقیت‌آمیز نبوده است.

به احتمال زیاد شما در گذشته با حالتی از «مربی‌گری» مواجه شده‌اید. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۶ در یک شرکت فعال در زمینه بهبود شیوه‌های مدیریت صورت گرفت نشان داد که هفتادوسه درصد مدیران در گذشته نوعی از آموزش مربی‌گری را دریافت کرده بودند.

نظرات کاربران

esrafil aslani
۱۴۰۱/۰۴/۳۰

"هدف این کتاب ، تبدیل کردن شما به یک مربی نیست. مقصود این کتاب این است که شما را به رهبر، مدیر و یا به طورکلی به انسانی تبدیل کند که از اصول مربی گری استفاده می نماید و این

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
سؤال «خب دیگه چی؟» آن‌قدر سودمند است که می‌توانید در هر زمینه‌ای از آن بهره‌مند شوید. به عنوان مثال: - وقتی سؤال «به چه چیزی فکر می‌کنید؟» را مطرح کردید وطرف مقابل به شما پاسخ داد، سؤال «خب دیگه چی؟» رامطرح کنید. - وقتی کسی در مورد اقداماتی که می‌خواهد انجام دهد به شما می‌گوید، سؤال «خب دیگه چیکار می‌تونی بکنی؟» را از او بپرسید. - وقتی می‌خواهید به موضوع اصلی پی ببرید و سؤال «چالش اصلی که در اینجا با آن مواجه هستی چیست؟» را می‌پرسید و طرف مقابل، پاسخی مبهم به شما می‌دهد، با پرسیدن سؤال «خب با چه چالش‌های دیگه‌ای مواجه هستی؟» تلاش کنید تا به عمق موضوع پی ببرید.
esrafil aslani
چرچیل می‌گوید: «ما ساختمان‌های خود را می‌سازیم و سپس آن ساختمان‌ها به زندگی ما شکل می‌دهند.»
محمد نصیری
خواندن این کتاب، مکالمات شما با زیردستان‌تان، افرادی که از شما تأثیر می‌پذیرند و نیز افرادی که با آن‌ها صحبت می‌کنید، تغییر خواهد کرد. کنجکاو خواهید بود، هیولای درون‌تان را که در تلاش برای نظر دادن است آرام خواهید کرد، و به افراد کمک خواهید کرد که به سرعت مسیر خود را بیابند. البته شما نیز نظرات خود را به میزان لازم و در زمان مناسب ارائه خواهید داد.
محمد نصیری
‫دن کویل، برای نگارش کتاب راز استعداد۳، درمورد اینکه چرا برخی از قسمت‌های خاص جهان، نقاط طلایی تولد استعدادهایی در یک زمینه خاص هستند، تحقیق کرد: برزیل و فوتبال، مسکو و تنیس بانوان، نیویورک و موسیقی. یک عامل کلیدی در هر یک از این مکان‌ها، اشراف داشتن بر نحوه تمرین خوب بود و کویل به این مسئله به عنوان «تمرین عمیق» اشاره کرده است.
محمد نصیری

حجم

۱۵۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۱۵۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان