دانلود و خرید کتاب دوراندیشی استیون جانسون ترجمه نجمه رمضانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دوراندیشی

کتاب دوراندیشی نوشتهٔ استیون جانسون است که با ترجمهٔ نجمه رمضانی در انتشارات ترجمان علوم انسانی منتشر شده است. این کتاب به خواننده کمک می‌کند بهترین تصمیم‌ها را برای زندگی خود بگیرد.

درباره کتاب دوراندیشی

فن انتخاب دوراندیشانه به شما کمک می‌کند تصمیماتی که لازم است مدتی طولانی درباره‌شان تأمل کنید به بهترین روش بگیرید. این کتاب برای تمام کسانی نوشته شده است که می‌خواهند مسیر مشخصی برای تعیین زندگی‌شان داشته باشند.

کتاب دوراندیشی به شما کمک می‌کند مسیر انتخاب تصمیم را یاد بگیرید. با روش این کتاب دیگر اهمیتی ندارد در شرایط آسان قرار دارید یا دشوار و تصمیمی که باید بگیرید چقدر دشوار است؛ به‌راحتی می‌توانید تشخیص دهید کدام تصمیم آینده‌ٔ بهتری برای شما می‌سازد. 

خواندن کتاب دوراندیشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند در زندگی تصمیم عاقلانه بگیرند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دوراندیشی

«داستان برکهٔ کالکت از جهتی داستانی است دربارهٔ تصمیم‌گیری؛ یا دقیق‌تر، داستانی است دربارهٔ دو تصمیم. این تصمیمات نه هم‌زمان بودند و نه از سوی یک نفر، اما برای اختصار آن‌ها را به یک دوگانی ساده تبدیل می‌کنیم: آیا باید برکهٔ کالکت را به یک پارک عمومی تبدیل و این‌گونه آن را حفظ کنیم یا باید آن را حذف کنیم؟ عواقب آن تصمیم هنوز هم، با گذشت بیش از دو قرن، در زندگی روزمرهٔ نیویورکی‌های ساکن این منطقه تأثیرگذار است. این منطقه، که زمانی محلهٔ شلوغ و هول‌انگیز فایو پوینتز بود، حالا مجموعه‌ای از ساختمان‌های دولتی و برج‌های اداری روزکار را در خود دارد که متراکم‌تر از پیش است، اما دیگر از آن سرزندگی در آن خبری نیست. اما منهتن جنوبی‌ای را تصور کنید که در کنار آبادی‌ای سرسبز شاید به بزرگی بوستون‌کامن قرار دارد، برکه‌ای خوش‌منظره در دل پرتگاهی سنگی که به ساختمان‌های بلندمرتبهٔ ساخت بشر در آن حوالی پهلو می‌زند. اکنون دلمان می‌خواهد با ماجرای فایو پوینتز خیلی احساسی برخورد کنیم، اما درواقع مسئولان شهر برکه را هم که پر نمی‌کردند، بالاخره گانگسترهای نیویورک جایی را پیدا می‌کردند و دور هم جمع می‌شدند. افت ناگهانی قیمت املاک که پیامد حضور آن میکروب‌های زیرزمینی بود بی‌شک نقش مهمی در جذب مهاجران داشت، افرادی که با حضورشان شهر را به‌واقع به یک مرکز جهان‌وطنی تبدیل کردند. اما به‌جز قیمت پایین مسکن در فایو پوینتز عوامل دیگری هم بودند که آن جمعیت را جذب می‌کردند. محله‌های شهر هنوز مستعد تغییرات معماری و جمعیتی هستند و با گذشت چند نسل از نو شکل می‌گیرند، اما وقتی برکه را پر کنید، دیگر به روز اول بازنمی‌گردد.

اگر برنامهٔ لنفانت اجرایی می‌شد، احتمالاً پارک برکهٔ کالکت امروز از دلکش‌ترین مناظر شهری جهان بود. نشنال‌مال در واشینگتن‌دی‌سی، که آن هم طراحی لنفانت است، سالانه میلیون‌ها گردشگر را جذب می‌کند. پارک‌های رسمی شهری عمری طولانی دارند که شاید از عمر قلعه‌ها، آرامگاه‌ها یا بازارها بیشتر باشد. با گذشت صدوپنجاه سال از اولین بحث‌ها دربارهٔ ساخت پارک‌های سنترال و پراسپکت، این تصمیم هنوز به نیویورکی‌ها سود می‌رساند و همهٔ شواهد نشان می‌دهد که می‌توان انتظار داشت این پارک‌ها تا چند قرن دیگر هم پابرجا بمانند. مناطقی باتلاقی مشابه برکهٔ کالکت در شهر اسپانیایی سویا، در سال ۱۵۷۴، به پارکی شهری تبدیل شدند، همان زمان که کنت باراخاس باتلاق را در کانال‌های آبیاری هدایت می‌کرد و تفرجگاهی ساحلی را می‌ساخت که در امتداد آن خطی از درختان کاشته شده بودند. این پارک هم مانند بسیاری از فضاهای شهری مشابه، در دههٔ ۱۹۷۰، یک عصر تاریک را از سر گذراند، دوره‌ای که به مکانی امن برای معتادان و مجرمان تبدیل شد، اما امروز حسابی رونق گرفته و طی حدود پانصد سال، در دریای تغییرات شهری، این پارک چون جزیره‌ای ثابت مانده است. تنها چیزِ ماندگارتر از مرزهای پارک خود خیابان است.»

دام نبوغ
دیوید رابسن
در سوم
الکس بنایان
گریزی از شکست نیست
جو موران
سلطه بخت
لئونارد ملودینو
نویز
دنیل کانمن
تیزذهن بمانید
سانجی گوپتا
کوچینگ
جولی استار
شغل خوب، شغل پوچ
میهای چیکسنت میهای
اثر ولتاژ
جان ای. لیست
پایان میانگین
تاد رز
فیلسوفی در تعمیرگاه
متیو بی کرافورد
چرا کار می کنیم؟
بری شوارتز
چگونه تغییر کنیم؟
کیتی میلکمن
قدرت پشیمانی
دنیل اچ. پینک
یک سال با نظم
مارتین میدوز
طرز فکر پیشاهنگی
جولیا گالف
ایستگاه ها
سوند برینکمن
مثل اینشتین بیاموزید
پیتر هالینز
مزیت شکست خوردن
مگان مک آردل
طرح و نقشه ای برای شادکامی
پل دولان
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
معجزه (شکرگزاری)
مسیحا برزگر
هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها
مارک منسون
پسرک، موش کور، روباه و اسب
چارلی مکسی
عادت های اتمی
هادی بهمنی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
خرده‌ عادت ها
جیمز کلیر
پاندای بزرگ و اژدهای کوچک
جیمز نوربری
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتاثر مرکب
دارن هاردی
کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم
تینا سیلیگ
آداب معاشرت
برایان تریسی
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
خالی‌ شدن از احساسات منفی
جوئل اوستین
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
هنر دختر بودن
راضیه کیماسی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
حالا دیگر مشخص است که سازمان‌های عریض و طویلی که بشر در جهان مدرن ایجاد کرده تا کار تولید و حکومت را سامان دهد فقط تشکیلاتی برای کنارآمدن با محدودیت‌های توان درک و سنجش آدمی در مواجهه با پیچیدگی و عدم قطعیت هستند. هربرت سایمون
me
یکی از چیزهایی که باید از انتخاب‌های اسطوره‌ای ادبیات و تاریخ بیاموزیم فرزانگی پنهان در تصمیم‌های شکست‌خورده است
me
وقتی اوضاع و شرایط ناشناخته است ... و اطمینانی به نیروهای فعال نیست، کدام نظریه یا علم جوابگوست؟ چطور می‌شود به موضوعی علم داشت که در آن، مانند هر موضوع واقعی دیگر، هیچ‌چیزی قطعی نیست و همه‌چیز به شرایط بی‌شماری وابسته است که اهمیت آن‌ها در لحظه‌ای خاص آشکار می‌شود و کسی نمی‌داند آن لحظه کی فرامی‌رسد؟
me
مطالعات متعدد نشان داده‌اند که انسان‌ها، بیش از آنکه انگیزه داشته باشند به سود برسند، انگیزه دارند در برابر زیان مقاومت کنند. گویی در جعبه‌ابزار ذهنی مادرزادی ما نیرویی هست که سخت در برابر تسلیم چیزی که مالک آن هستیم مقاومت می‌کند، حتی اگر تسلیم‌کردنش در بلندمدت به نفع ما باشد.
rezaee vela

حجم

۳۳۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۳۳۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان