دانلود و خرید کتاب یک فیلم، یک جهان؛ پالپ فیکشن دانا پولان ترجمه احسان چادگانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یک فیلم، یک جهان؛ پالپ فیکشن اثر دانا پولان

کتاب یک فیلم، یک جهان؛ پالپ فیکشن

معرفی کتاب یک فیلم، یک جهان؛ پالپ فیکشن

 یک فیلم، یک جهان؛ پالپ فیکشن (Pulp Fiction)، اثر دانا پولان است که با ترجمه احسان چادگانی منتشر شده است. این اثر یکی از کتاب‌های مجموعه یک فیلم، یک جهان انتشارات خوب است. پولان در این کتاب فیلم پالپ فیکشن (داستان عامه‌پسند) اثر ماندگار کوئنتین تارانتینو را بررسی می‌‌کند و آن را به وسعت یک جهان می‌بیند.

درباره مجموعه یک فیلم یک جهان

مجموعه «یک فیلم، یک جهان» مشتمل بر تک‌نگاری‌هایی است دربارهٔ فیلم‌های نامی و اثرگذار تاریخ سینما. در انتخاب این کتاب‌ها، نه فیلم‌هایی خاص و سلیقه‌ای مشخص بلکه اهمیت فیلم و کتاب مد نظر در اولویت است و از میان چندین‌وچند مجموعهٔ کتاب انگلیسی و فرانسوی، آثاری برگزیده می‌شوند که تا حد ممکن با تاریخ کتاب‌های سینمایی ایران نسبتی داشته باشند و جای خالی آن‌ها حس شود؛ البته در مواردی نیز که کتاب دلخواه موجود نیست، کتابی مختص این مجموعه تدوین می‌شود.

هر کتابی از مجموعهٔ «یک فیلم، یک جهان» درصدد است «فیلم» مورد مطالعه‌اش را به وسعت یک «جهان» ببیند.

درباره فیلم پالپ فیکشن

Pulp Fiction یا داستان عامه پسند در سال ۱۹۹۴ به کارگردانی کوئنتین تارانتینو در زانر جنایی ساخته شد. شهرت این اثر به دلیل نشان دادن ترکیبی کنایه‌آمیز از خشونت همراه با شوخی و داستان غیرخطی و ارجاعاتش به فرهنگ عامه بود.

این فیلم توانست نخل طلای جشنواره کن ۱۹۹۴  را برای تارنتینو به ارمغان آورد و نامزد هفت جایزه اسکار شود. جان تراولتا، بروس ویلیس، سامویل ال. جکسون، اوما تورمن، هاروی کایتل، تیم راث، آماندا پلامر، کریستوفر واکن، کیتی گریفین، استیو بوشمی و بال کالدرول در این فیلم بازی کردند. و تراولتا نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

 پالپ فیکشن به مرور زمان مورد استقبال بیشتری قرار گرفت و به شهرت و محبوبیتش اضافه شد. توانست در رده‌بندی‌های سینمایی در فهرست بهترین‌های تاریخ مانند صد فیلم برتر انجمن سینمای آمریکا و صد فیلم برتر انتخابی مجله تایم قرار بگیرد و بیشتر منتقدان آن را ستودند. 

 پالپ فیکشن ماجراهایی با خطوط داستانی متقاطع از گنگسترهای لس‌آنجلسی، بازیکن بوکس، سارقان مسلح اما خرده‌پا، و یک کیف اسرارآمیز روایت می‌کند. تک‌گویی‌ها و گفتگوهایی درباره نوع نگاه به زندگی با چاشنی شوخی و بذله‌گویی بیشتر زمان فیلم را به خود اختصاص داده است. عنوان فیلم هم اشاره به مجله‌ها و رمان‌های مصور و عامه‌پسند جنایی دارد که در نیمه قرن بیستم طرفدارانی داشت. 

خواندن کتاب یک فیلم، یک جهان؛ پالپ فیکشن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به سینما و نقدهای سینمایی مخاطبان این کتاب و این مجموعه‌اند.

بخشی از کتاب یک فیلم، یک جهان؛ پالپ فیکشن

پالپ فیکشن بیش‌تر پدیده است تا فیلم. جوایز متعددی برده، کلی طرفدار دوآتشه دارد، بی‌نهایت فیلم می‌خواهند شبیهش باشند و کارگردانش هم ادعا می‌کند کارش مؤلفانه است. پالپ فیکشن میخش را محکم در تاریخ سینما کوبیده و جایگاهش را به‌عنوان نمادِ عصر خود تثبیت کرده. اهمیت پالپ فیکشن صرفاً در ساختار آن نیست، بلکه در سروصدایی است که به پا کرده ــ چه در بین طرفدارانش و چه در میان مخالفانش. اهمیت و ارزش این فیلم برای تماشاگران نه در پیامی است که به بیننده انتقال می‌دهد و نه در موضع سیاسی‌ای که فیلم به آن پایبند است. ارزش و اهمیت پالپ فیکشن در این است که از معنا و اخلاقیات فراتر می‌رود و تجربهٔ سینمایی نابی را به بیننده عرضه می‌کند ــ یک‌جور تجربهٔ سرخوشانه و سرزندهٔ متشکل از صدا و تصویر. کسانی که این فیلم را دوست دارند به این خاطر دوستش دارند که حرفی برای گفتن ندارد و صرفاً تجربه‌ای سینمایی را در قالب بازی در اختیار تماشاگر قرار می‌دهد. کسانی هم که دوستش ندارند دقیقاً به همین خاطر دوستش ندارند و سطحی‌نگریِ عامدانهٔ آن را همچون نشانه‌ای از عصر پوچِ پسامدرن می‌دانند، یا به نظرشان فیلم دارد یک‌سری مسائل سیاسی ــ مثل موضوع مردانگی و نژاد ــ را در پشت نقابِ «ادعای سیاسی نداشتن» مخفی می‌کند.

نظرات کاربران

arastou1981@
۱۴۰۰/۰۳/۱۴

قیمت نسخه چاپی 12000تومن، نسخه الکترونیکی 25000تومن!!!!!!!!!!

امیر مقربی
۱۴۰۰/۰۳/۲۹

چقدر عالی بود این کتاب. یکی از بهترین‌ کتاب‌هایی هست که در مورد فیلم‌های مورد علاقه‌ام خوانده‌ام. حجمش خیلی کمه و مثل یه مقاله هست. قبل از خواندنش و برای اینکه بهتر درکش کنید حتما باید فیلم «پالپ فیکشن» رو چند بار دیده

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
پَت داوِل هم در سینه‌اَست ادعای جالبی مطرح می‌کند مبنی بر این‌که ساختار پالپ فیکشن نشأت‌گرفته از سریال‌های تلویزیونی است (مطلبی که او نوشته حاوی نکات روشنگری است، از جمله این‌که به‌جز ارجاع به شخصیت فانزی در سریال روزگار خوش، در متن فیلم‌نامه بخشی هست که میا از وینسنت می‌پرسد کدام سریال را بیش‌تر دوست دارد؟ خانوادهٔ شش‌فرزنده یا خانوادهٔ پارتریج‌ها؟ افسون‌شده یا من خواب جینی را می‌بینم؟). او می‌نویسد: ساختار پالپ فیکشن آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد بدیع نیست. این ساختار برای اهالی تلویزیون آشناست و تارانتینو هم اتفاقاً از همین پیش‌زمینهٔ ذهنی تماشاگران نسبت به شکل روایت در تلویزیون استفاده و روایت فیلمش را پر از غافلگیری کرده است. مردم آمریکا به داستان‌هایی که تا می‌آیند به ثبات برسند تکه‌تکه روایت می‌شوند یا وسطشان داستان‌های جدید وقفه می‌اندازد و باز ادامه پیدا می‌کنند عادت دارند: وقفه‌ها تبلیغات تلویزیونی‌اند، تکه‌تکه‌شدن‌ها هم همان کانال عوض‌کردن‌ها. در پالپ فیکشن، تارانتینو هرکدام از قصه‌ها را تا جایی پیش می‌برد که حس می‌کنیم حالا قرار است تبلیغ پخش شود.
esrafil aslani
پالپ فیکشن بیش‌تر پدیده است تا فیلم
امیر مقربی
تارانتینو فیلم‌هایش را به‌قدری مملو از رازورمزهای فرهنگی می‌کند که فقط معتادی مثل خودش می‌تواند همه‌شان را بفهمد.
امیر مقربی

حجم

۱۰۱۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۱۰۱۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۴۲,۵۰۰
تومان