دانلود و خرید کتاب ژانر وحشت بریجید چری ترجمه شاهین رحمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ژانر وحشت اثر بریجید چری

کتاب ژانر وحشت

نویسنده:بریجید چری
انتشارات:نشر بیدگل
امتیاز:
۳.۶از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ژانر وحشت

کتاب ژانر وحشت نوشته بریجیت چری است که با ترجمه شاهین رحمانی در نشر بیدگل منتشر شده است.

 درباره کتاب ژانر وحشت

سینمای وحشت ژانری با موفقیت گسترده، اما درعین‌حال، به‌لحاظ فرهنگی، نامطلوب است که قدمتی به اندازهٔ خود تاریخ سینما دارد و اگر مجموع فیلم‌های اخیر در خرده‌ژانرهای وحشت فراطبیعی و هرزه‌نگاری شکنجه را مدنظر بیاوریم که گسترهٔ وسیعی از سبک‌ها و اصول زیبایی‌شناختی را دربرمی‌گیرد، همچنان در حال شکوفایی است. این ژانر مخاطبانِ خاص خود را در همه‌جا سرگرم می‌کند، اما به چشم دیگران عنصری بدخیم می‌آید.

بریجید چری مروری جامع بر فیلم‌های ترسناک می‌کند و کارکرد ژانر وحشت را موردبررسی قرار می‌دهد. چری در شیوه‌های تولید تصاویرِ انباشته از خون‌وخون‌ریزی و امر غریب در فیلم‌های ترسناک‌از طریق فناوری فیلم و تمهیدات سینمایی‌کندوکاو می‌کند و خلق رعب‌ووحشت و انزجار در بیننده‌توسط ابزارهای سینمایی و سبکی‌را تحلیل می‌کند.

کتاب ژانر وحشت، در ادامه، با بررسیِ بازنماییِ گروه‌های هویتیِ مختلف و پرداختن به اضطرابات اجتماعی در سینمای وحشت و تصویری که جامعه و این ژانر از یکدیگر ارائه می‌دهند، به کاوش در نقش سینمای وحشت در جامعه و فرهنگ می‌پردازد. همچنین طیف متنوعی از سینماهای ملیِ هم متقدم، هم متأخر را مورد بحث قرار می‌دهد، ازجمله فیلم‌هایی معیار مانند: نفرین فرانکنشتاین، کلبهٔ وحشت، شب مردگان زنده، کندی‌من، جینجر از کوره درمی‌رود و اره.

 خواندن کتاب ژانر وحشت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر از طرفداران ژانر وحشت هستید و دوست دارید اطلاعات بیشتری از این زانر بدست اورید، کتاب حاضر را بخوانید.

 بخشی از کتاب ژانر وحشت

سینتیا فریلند در برهنه و نامرده (۷۴-۲۷۳: ۲۰۰۰) استدلال می‌کند که فیلم‌های ترسناک جذاب هستند زیرا:

در پرداختن به ترس‌ها و محدودیت‌های انسانی، پیرو سنتی طولانی در آفرینش هنری‌اند که به ترس‌ها و محدودیت‌های انسانی می‌پردازند و آدمی را به مقابله با هیولاهایی وامی‌دارد که نظم طبیعی ــــ نظم حاکم بر مرگ و زندگی، طبیعی/مافوق طبیعی یا انسانی/غیرانسانی‌را بر هم می‌ریزند. این فیلم‌ها تهدیدات واضح و مبرهن علیه ارزش‌ها، برداشت‌ها، و خودِ سلامت ذهنی و جسمانیِ ما را به تصویر می‌کشند. (...) چنین فیلم‌هایی، همچون دیگر سازه‌های فرهنگی، بسیاری از توانایی‌های درهم‌تنیدهٔ انسانی ما را درگیر می‌کنند. شاید فیلم‌های ترسناک ایجاد واکنش‌هایی کاملاً جسمانی یا تنانی مثل ترس، انزجار، اضطراب یا نفرت را هدف گرفته باشند، اما واکنش‌های پیچیده‌تر عاطفی و ذهنی را نیز برمی‌انگیزند. فیلم‌های مورد بحث منظری از جهان ارائه می‌کنند که ممکن است کنش در آن معنا داشته یا نداشته باشد، هیولاها در آن همدلی‌برانگیز باشند یا نباشند، آدم‌های شریر در آن سرآخر پیروز

شوند یا نشوند.

همان‌طور که چکیدهٔ فریلند نشان می‌دهد، اینکه چه چیزِ ژانر وحشت جذاب است مسئله‌ای پیچیده است. بااینکه فیلم‌های ترسناک چنان به‌لحاظ زیبایی‌شناختی طراحی شده‌اند تا مجموعه‌ای مشخص از تأثرات و واکنش‌های آزارنده در بیننده بیافرینند، بسیاری از مردم از تماشای طیفی بسیار گسترده از فیلم‌های ترسناک، بنابر علل مختلف، آشکارا لذت می‌برند یا سرگرم می‌شوند. تلاش‌های نظری و نقادانه در توضیح این جذابیت به‌همین‌سیاق چندوجهی هستند و درنتیجه یافتن توضیحی سرراست برای جذابیت ژانر وحشت ممکن است مشکل باشد.

نظرات کاربران

مردی باعینک یک چشم
۱۴۰۰/۰۲/۱۵

برای کسانی که به امور نظری علاقمند هستند کتاب مفیدی است و اگر دوستانی تنها مخاطب و دوستدار آثار وحشتند، این کتاب نمیتواند چندان جذاب باشد

bts^army
۱۴۰۰/۰۷/۰۶

عالییییههههه^.^

imanshahbeigi
۱۴۰۰/۰۸/۱۰

مترجم جدا از انکه دانش زبانی قابل قبولی ندارد، مشخصا چندان با تاریخ سینما هم اشنا نیست. ترجمه‌های غریبی از نام فیلم‌ها و اصطلاحات و ژانرهای هارور داشته. مثلا gore به ساب ژانر خون و خونریزی ترجمه شده یا eyes

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
سینما همچون یک «فشارسنج» عمل می‌کند که آب‌وهوای فرهنگی را بازتاب می‌دهد. این مسئله بدین‌معنا نیست که هر فیلمی الزاماً برههٔ فرهنگی را منعکس می‌کند، بلکه قراردادهای در حال تحول درون یک ژانر یا محبوبیت رو به گسترش و افول ژانرهایی خاص را می‌توان به‌مثابهٔ بازتاب آداب و رسوم فرهنگیِ در حال تغییر دید. زیرمتن‌های ایدئولوژیک فیلم‌ها همیشه درمورد زمان و مکانی خاص هستند؛ در یک کلام، محیط جغرافیایی یا تاریخی خودشان که در آن ساخته شده‌اند (یک فیلم گوتیک، مانند دراکولای برام استوکر که در دههٔ ۱۸۹۰ می‌گذرد، همان‌قدر درمورد امیال جنسی در دههٔ ۱۹۹۰ است که سکوت بره‌ها).
esrafil aslani

حجم

۷۴۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۸ صفحه

حجم

۷۴۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۸ صفحه

قیمت:
۹۷,۳۰۰
تومان