دانلود و خرید کتاب سیذارتا هرمان هسه ترجمه شهناز مجیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیذارتا اثر هرمان هسه

کتاب سیذارتا

نویسنده:هرمان هسه
انتشارات:نشر پنگوئن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سیذارتا

کتاب سیذارتا نوشته هرمان هسه، نویسنده برنده جایزه نوبل و ترجمه شهناز مجیدی است. این داستان درباره تحول روحی و معنوی یک مرد برهمن است. داستانی زیبا و تمثیلی که به مسیر خودشناسی منجر می‌شود.

درباره کتاب سیذارتا

سیذارتا داستان تحول معنوی یک مرد هندی برهمن است که در دوران هند باستان و همزمان با بودا زندگی می‌کند.

سیذارتا پسر برهمنی است که از درس‌های پدر و فرهیختگان دیگر دین، روحش ارضا نمی‌شود و آرامش به دست نمی‌آورد. او برای یافتن خودش تلاش می‌کند. پرسش‌های بسیاری می‌پرسد که پاسخ تمام آن‌ها در خودشناسی نهفته است. همین سبب می‌شود تا او  پی ‌ببرد که آموزش کافی نیست و باید خودش جست وجو کند و راه را طی کند تا بتواند بر خود چیره شود.

در این مسیر تجربه‌های مختلفی را پشت سر می‌گذارد. سال‌ها ریاضت می‌کشد و البته زندگی مادی را هم تجربه می‌کند. زمانی می‌رسد که حس می‌کند تجربیاتش و زندگی‌اش بیهوده بوده است، بنابراین می‌خواهد به زندگی‌اش خاتمه بدهد اما بخشی از دعای برهمنان مانعش می‌شود. مسیری جدید به روی او گشوده می‌شود و سیذارتا برای رسیدن به کمال، سفری عمیق را تجربه می‌کند.

کتاب سیذارتا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به ادبیات داستانی از خواندن کتاب سیذارتا لذت می‌برند. اگر دوست دارید داستان زیبایی درباره خودشناسی بخوانید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره هرمان هسه

هرمان هسه در ۲ ژوئیه ۱۸۷۷ در آلمان متولد شد. پدرش مدیر انتشارات مبلغان مذهبی بود و مادرش فرزند یک هندشناس معروف. او تحت تاثیر این دو نفر، یعنی پدر و پدربزرگش، به ادبیات علاقه‌مند شد. 

هرمان هسه زندگی پر فراز و نشیبی را از سر گذراند. او به دلیل تضادهایی که با خانواده و محیط مدرسه‌اش احساس می‌کرد از آنجا فرار کرد. مدتی افسردگی داشت و یکبار دست به خودکشی زد. مدتی او را به آسایشگاه مراقبت از کودکان عقب‌مانده‌ی ذهنی فرستادند. بعد از آن کارهای مختلفی مثل کتاب‌فروشی، باغبانی، نقاشی با آبرنگ و ... را انجام داد. 

هرمان هسه در سال ۱۹۴۶ نوبل ادبیات را از آن خود کرد. از مشهورترین آثار او می‌توان به «دمیان»، سیذارتا و «گرگ بیابان» اشاره کرد. او در ۹ اوت ۱۹۶۲ در سوئیس چشم از دنیا فروبست.

نظرات کاربران

yazdaan
۱۴۰۰/۰۴/۲۸

هرمان هسه نویسنده آلمانی با بینش فوق عرفانی است که همچون شوپنهاور در جریان آشنایی با مکتب های بودا و هندوئیسم کسب کرده. سیذارتا داستان مردی عارف است که در جریان جستجو برای کسب حقیقت به سیر و سفر میپردازد ،در

- بیشتر
sh.vasighi2000
۱۴۰۱/۰۹/۱۷

جزو بهترین کتابهایی که خوندم طبقه بندیش میکنم. اگر به معنویت علاقمند هستید، «باید» بخونیدش. فوق العاده است. خوندنش هم مثل خوندن یک رمان نیست. باید درونش فرو برید و غرق بشید.

🌻ثمین🌻
۱۴۰۲/۰۱/۱۶

یک رمان کاملا عرفانی هست فقط برای دوستانی که به عرفان معتقد هستن و با مفاهیمش آشنا هستن، پیشنهاد می کنم. چون شخصی که به وجود روح یا ریاضت برای کمال روح معتقد نیست، ممکنه این رمان مفید نباشه. این رمان

- بیشتر
کاربر ۳۰۷۸۶۸۹
۱۴۰۱/۱۲/۰۲

کتاب خوبی بود با متنی گیرا و داستانی که کنجکاوت میکنه بدونی بعد چی میشه رسیدن به تعالی فکری و پذیرفتن همه ابعاد شخصیتی اینکه درون هر انسانی هم بودا هم هم اهریمن و بااین وجود باید آسمانی بشه و راز

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۳۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

حجم

۵۳۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان