دانلود و خرید کتاب کرونا فریب قرن حامد رئیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کرونا فریب قرن اثر حامد رئیسی

کتاب کرونا فریب قرن

نویسنده:حامد رئیسی
امتیاز:
۳.۲از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کرونا فریب قرن

کتاب کرونا فریب قرن؛ کودتای سفید نوشتهٔ حامد رئیسی است و انتشارات آزادمهر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب کرونا فریب قرن

کرونا فریب قرن ابداً سودای آن ندارد که مدعی شود کرونا دروغ است یا شایعه، وهم است یا افسانه. فریب قرن روایت مهندسی گستردهٔ رسانه‌ای - بیمارستانی و بزرگنمایی یک ویروس است که نه آنقدر کشنده بود که گمان می‌رفت و نه چنان وحشتناک بود که گفته بودند و در یک کلام هرگز آن چیزی نبود که ادعا شده بود، هست! فریب قرن روایتی نیمه پزشکی و نیمه روان شناختی از کشف یک ابزار نوین رهبری بر جهان است که توانست با ترفندهای فریبنده، افراد را از هول بیماری، مکلّف به انجام اموری سازد که خود مسبب آن بیماری و سایر بیماری‌های مشابه بودند و ماحصل این فریب چیزی نبود جز نسل نوینی از رهبری و تجارت و افقی نو از سلطه و کنترل. این طرح عظیم آغازی‌ است بر پایان انسانی که تاکنون می‌شناختیم.

کرونا فریب قرن روایت غم انگیزی است از پیوند شومِ سیاست و طبابت و فرزندخوانده‌ای به نام تجارت. روایتی که بیش از هر زمان یادآور جمله رودولف ویرشو می‌گردد که «سیاست همان طبابت است در مقیاسی بزرگ‌تر»، در جهان واحد پول مشترکی وجود دارد به نام وحشت! سرمایه‌ای بالقوه. دستمایهٔ اجبار بشر به تغییرات بنیادین در شیوهٔ حیات. فلسفهٔ وجودی فریب قرن چیزی نیست جز توصیف چگونگی پیدایش این وحشت و اهدافی که در ورای آن نهفته بود که شوربختانه نیز محقق شد.

اگرچه کوتاه زمانی پس از نشر مقالات بدوی از فریب قرن جعل و مصادره به مطلوب فراوانی از آن انجام پذیرفت که اولاد نامشروعی همچون دروغ قرن ثمرهٔ این خیانت است اما فریب قرن با اقتدار و متقن همچون درختی تناور که ریشه در دریای علم فرو برده است دامان خود را از جعل و تحاریف پاک نگاه داشته تا در ظلمات جنایاتِ روزافزون مخلوق دوپایی که داعیهٔ خلافت بر زمین دارد دست‌کم شمع کوچکی باشد برای آنان که اهل اندیشه‌اند. فهم فحوای کلام فریبِ قرن شاید امیدی باشد ولو اندک به پایان حاکمیت فریب بر جهل و غنی بر فقیر که رؤیای دیرینهٔ بشر است و شاید هرگز در عالم واقع محقق نشود. 

خواندن کتاب کرونا فریب قرن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند دربارهٔ کرونا بیشتر بدانند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کرونا فریب قرن

«دانش پزشکی در سیر تکوین خود روزگار پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. کمی قبل‌تر از طبیان مذهبی که پس از ندبه در کنیسه عمل جراحی ختنه انجام می‌دادند، یا کمی قبل‌تر از آنکه کشیشان فلوشیپ‌های تخصصی درمان عفونت‌های تب‌دار به وسیله بخارهای مقدس و سرودهای عصرگاهی را کسب کنند، اندکی قبل از آنکه دکان سلمانی کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی و جراحی‌های فک و لثه باشد و هروئین داروی رفع سردرد، علم پزشکی و علوم طبیعی روزهای دردناک‌تری را می‌گذرانید. فرزندان انسان برای نیرومند شدن و سلامتی بیشتر اجساد پدران خود را با اشتها و بی‌ادویه میل می‌کردند! برای بارور شدن زمین و نزول باران نوزادان خود را به پیشگاه خدایان قربانی می‌کردند و یقین داشتند که مدح خدایان موجب بهبودی خونریزی‌های معده می‌گردد و در این روش ابداً مورد مخالفت و استهزاء قرار نمی‌گرفتند، چرا که سازمان‌های جهانی بهداشت و وزارات بهداشت و مراکز تحقیقات آن زمان! (که معتبرترین مراجع به شمار می‌رفتند) با انجام تحقیقات و مطالعات فراوان به این نتیجه رسیده بودند که مثلاً خوردن پیکر مرده پدر موجب نیرومندی فرزندان می‌شود و روح پدر در جسم آنها حلول می‌کند و این یافته را در مقالات و کتب مرجع خود ثبت کرده بودند.

چه کسی جرأت داشت به خداوندگاری پادشاهان مصر تردید کند وقتی تمام مراکز علمی آن زمان از کتابخانه مرکزی تیبس گرفته تا مرکز پژوهش‌های معبد آمون با دلیل و مدرک اثبات کرده بودند فرعون خداست و هزار مقاله و ژورنال بر روی پاپیروس موید این ادعا بود. چه بسیار کاهنانی که محققین آن دوره بودند با شور و هیجان از بینا شدن کوری گفته بودند که فرعون را با جان و دل ستایش کرده است و شاید کمی آن‌سو تر واعظین شهرهای آمریکای جنوبی (معادل رسانه‌های جمعی امروز) از معجزات خون دختر باکره در درمان جنون سمینارهایی در معابد برگزار می‌کردند و از جدیدترین یافته‌های محققین خود از اثرات خوردن تخم لاک پشت در درمان شب ادراری رونمایی می‌کردند.

اگر بنی بشری در آن زمان نسبت به قربانی کردن نوزاد، خوردن جسد پدر و حتی خداوندگاری فرعون تردید می‌ورزید عکس‌العمل مردم و مجامع علمی آن زمان نسبت به وی چه بود؟ پاسخ کمی دردناک است! "ضد علم، مبتلا به توهم توطئه، دانش ستیز!!" حتی تصور چنین چیزی نیز هولناک است که فردی به جرم اعتراض به قربانی کردن نوزاد ضد علم و خرافه پرست محسوب شود! اما سابقه محاکمه دانشمندان حتی در روزگاران نزدیکتر به جرم اعتقاد به کروی بودن زمین با همان برچسب "ضد علم"، نشان می‌دهد تاریخ با اینگونه جهالت‌ها بیگانه نبوده است.

تاریخ مالامال از خون‌های ریخته‌ای‌ست که به جرم ضدیت با علم و دانش روزگار خود آن مجازات شده‌اند. مثلاً روزگاری که مراکز علمی و آکادمیک اصرار بر مرکزیت زمین داشت و گالیله مدعی گردش زمین به دور خورشید شده بود، گالیله رفرنس مکتوب و چاپ شده‌ای از مراکز کلیسا (دانشگاه‌های آن زمان) نداشت که بر روی آن کروی بودن زمین و گردش زمین به دور خورشید درج شده باشد، اما کتاب مقدس و رفرنس‌های دانشگاهی آن زمان به کرات به تخت بودن زمین و گردش ماه و خورشید و ستارگان به دور زمین گواهی داده بودند و پذیرش این مسئله بسیار دردناک است که علوم رایج امروزی در روزگارانی پیشتر از این توهم توطئه، کفر و گزاره‌هایی "ضد علم رایج" بوده‌اند حتی جاذبه‌ای که نیوتن از آن سخن گفته بود... و اگر هنوز مصمم هستید تفاوت "دانش" و "گزاره‌های مکتوب رایج" و مثبوت توسط مراجع رسمی را بدانید لازم می‌آید خاطره‌ای از سینوهه را از نظر بگذرانید.»

نظرات کاربران

ویکتـوریـا
۱۴۰۲/۰۵/۰۷

این کتاب ظاهرا دربارهٔ کروناست اما درواقع به اذعان خود نویسنده یک عصیان فکری علیه برده داری نوینه؛ با بررسی ابعاد مختلف تاریخی، اجتماعی، زیستی و... همون‌طور که در خلاصه نوشته شده، ابدا کتاب مدعی دروغ بودن ویروس نیست، بلکه به

- بیشتر
کاربر ۵۶۵۷۲۵۲
۱۴۰۲/۰۳/۰۵

کتاب خیلی خوبی هست پیشنهاد میشه شده یکبار هم مطالعه کنید

khoda
۱۴۰۲/۰۸/۰۴

سلام دوستان کتاب خوبی هست ولی باید خیلی دقت و باحواس جمع خوانده بشه و با تمرکزسرسری نخوانید ❤️❤️😍🥰

khlife
۱۴۰۱/۱۲/۰۵

حیف وقت شما که صرف خواندن توهمات این نویسنده بشه.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۹۴ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۹۴ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان