دانلود و خرید کتاب مغزی که خود را تغییر می دهد نورمن دویج ترجمه نازگل عزیزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مغزی که خود را تغییر می دهد اثر نورمن دویج

کتاب مغزی که خود را تغییر می دهد

نویسنده:نورمن دویج
انتشارات:نشر سایلاو
امتیاز:
۳.۳از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مغزی که خود را تغییر می دهد

کتاب مغزی که خود را تغییر می دهد نوشته نورمن دویج، به معرفی علم جدید و شگفت انگیز نوروپلاستیسیتی (انعطاف پذیری عصبی) می‌پردازد؛ علم جدیدی که تفکر اشتباه چند صد ساله بشر را مبنی بر عدم تغییرپذیری مغز از میان برداشته است.

درباره کتاب مغزی که خود را تغییر می دهد

نورمن دویج برای نگارش این کتاب به کشورهای مختلفی سفر کرده است و از نزدیک با دانشمندان، پزشکان و بیمارانی که این کشف حیرت انگیز را تجربه کرده بودند دیدار کرده است. نورمن دویج در کتاب مغزی که خود را تغییر می دهد داستان‌های واقعی و باورنکردنی از توانایی مغز را به رشته تحریر درآورده است که در آن‌ها، افراد توانسته‌اند با تکیه بر توانایی انعطاف پذیری عصبی و تغییرپذیری مغز بر بیماری‌های به ظاهر لاعلاج و معلولیت‌های خود فائق آیند و به مهارت‌های قابل توجهی دست یابند. کتاب مغزی که خود را تغییر می‌دهد نوشته نورمن دویج با ترجمه نازگل عزیزی از سوی انتشارات سایلاو منتشر شده است. نشر سایلاو این کتاب را در قالب کتاب‌های حوزه علم مدرن و روانشناسی خود منتشر کرده است.

نوروپلاستیسیتی یا انعطاف‌پذیری عصبی، انقلابی تمام و کمال در حوزه عصب‌شناسی و مغز به شمار می‌آید. کافیست به یاد بیاورید که تا قبل از ظهور انعطاف‌پذیری عصبی به مدت چهارصد سال، جریان غالب علم و پزشکی بر این باور بود که مغز آدمی تغییرناپذیر است. بر اساس این دانش عمومی، پس از گذشت دوران کودکی، مغز دوران رو به افول خود را سپری می‌کند و در صورت هر گونه آسیب سلول‌های مغزی دیگر جایگزینی برای آن‌ها وجود ندارد. قرن‌ها به دانشمندانی که می‌خواستند در مورد حفظ کیفیت مغز سالم از طریق فعالیت یا تمرین ذهنی تحقیق کنند، گفته می‌شد وقت خود را تلف نکنند. 

از آنجا که مغز نمی‌توانست تغییر کند و با افزایش سن صرفاً رو به زوال می‌رفت، پیشرفت انسان‌ها نیز به برهه‌های خاصی محدود می‌شد و نمایی تیره و تار از طبیعت انسان به تصویر کشیده می‌شد. اما با ظهور انعطاف‌پذیری عصبی، این تصویر سیاه از بین رفت، مغز به حدی انعطاف‌پذیر بود که می‌توانست با هر فعالیتی که انجام می‌دهد ساختار خود را تغییر دهد و متناسب با وظایف جدید عمل کند. نوروپلاستیسیتی تا حدی پیش رفت که نشان داد حتی در صورت شکست بخش‌های به خصوص مغز در انجام وظایفشان، بخش‌های دیگر می‌توانند این وظایف را به عهده بگیرند. نورمن دویج در این کتاب به دیدار دانشمندان فعال در عرصه انعطاف‌پذیری عصبی رفته است و داستان‌های واقعی و باورنکردنی آن‌ها را در خصوص توانایی مغز برای تغییر به رشته تحریر درآورده است.

خواندن کتاب مغزی که خود را تغییر می دهد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت مغز و رفتار آن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب  مغزی که خود را تغییر می دهد

شریل شیلتز همواره احساس می‌کند مدام در حال افتادن است و چون احساس می‌کند در حال افتادن است، می‌افتد. وقتی بدون کمک از جا بلند می‌شود، در چند لحظه، به نظر می‌رسد که انگار بر روی پرتگاهی ایستاده و در شرف سقوط است. اول سرش لقوه می‌گیرد و به یک سمت می‌چرخد و بعد دست‌هایش را باز می‌کند تا تعادلش را حفظ کند. خیلی سریع کل بدنش پی در پی به سمت جلو و عقب تکان می‌خورد، قبل از این که تعادلش را از دست بدهد، در آن لحظه که با آشفتگی در نوسان است، شبیه به بندبازی بر روی طنابی بار یک به نظر می‌رسد، تنها فرقش این است که جفت پاهایش با فاصله از هم و محکم بر روی زمین قرار دارند. به نظر نمی‌رسید تنها از افتادن بترسد، انگار ترسش بیشتر از هُل داده شدن است. به او می‌گویم: "تو شبیه به کسی هستی که داره روی پل تلو تلو می‌خوره."

 او پاسخ می‌دهد: "آره، احساس می‌کنم که در حال پریدن هستم، حتی اگه نخوام بپرم."

وقتی از نزدیک او را تماشا می‌کنم، می‌توانم ببینم که در حالی که ثابت ایستاده، اندام بدنش بدون اراده تکان می‌خورد، انگار گروهی نامرئی از اراذل و اوباش، ابتدا از یک سو و سپس از سمتی دیگر او را می‌کشند و هل می‌دهند و با بی رحمی سعی دارند او را به زمین بیاندازند.


نظرات کاربران

سپهر
۱۴۰۲/۰۴/۱۱

کتاب که عالیه، ولی سبک کتاب توضیحات و مثالهای مفصله و این یه کم ممکنه حوصله مخاطب رو سر ببره.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲۰ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲۰ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان