دانلود و خرید کتاب سرمایه گذاری خطرپذیر اسکات کوپر ترجمه وحید فخر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرمایه گذاری خطرپذیر اثر اسکات کوپر

کتاب سرمایه گذاری خطرپذیر

نویسنده:اسکات کوپر
مترجم:وحید فخر
انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۳.۱از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سرمایه گذاری خطرپذیر

کتاب سرمایه‌گذاری خطرپذیر؛ رازهای جاده‌ی سندهیل اثر اسکات کوپر به تشریح کامل سرمایه‌گذاری خطرپذیر و عملکرد این بخش ضروری اکوسیستم استارتاپی می‌پردازد.

 دوره عمر استارتاپ‌های با سرمایه خطرپذیر، تصمیم‌گیری VCها راجع به سرمایه‌گذاری در موقعیت‌های مختلف، چگونگی ارائه به سرمایه‌گذار، جزئیات مالی و قانونی این فرآیند، و همچنین بازیگران کلیدی صنعت، جزو موارد مهمی هستند که به تفصیل در کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

این کتاب با آگاهی کامل از وجود برخی تصمیمات سخت و شاید گیج‌کننده‌بودن قراردادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر به نگارش درآمده و در انتها نیز با نگاهی بر فرایند IPO به پایان می‌رسد. تمامی این اطلاعات به شکل ابزاری برای ساختاردهی مجدد رابطه میان استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذارانشان ارائه شده است.

 خواندن کتاب سرمایه‌گذاری خطرپذیر؛ رازهای جاده‌ی سندهیل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصاد.

 درباره اسکات کوپر

اسکات کوپر یکی از شرکای مدیریتی شرکت آندرسن هوروویتز است. وی از دلایل رشد سریع شرکت به بالاتر از ۱۵۰ کارمند و بیش از ۷ میلیارد دلار سرمایه تحت مدیریت، بوده است. همچنین از هم‌بنیانگذاران و اعضای هیئت‌مدیره مجمع VC استنفورد است و دوره‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و حاکمیت شرکتی را در مدرسه حقوق استنفورد و مدرسه کسب‌وکار هاس و مدرسه حقوق بولت در دانشگاه برکلی تدریس می‌کند. او نائب رئیس کمیته سرمایه‌گذاری بیمارستان تحقیقاتی کودکان جود مقدس نیز هست و سابقاً رئیس هیئت مدیره سرمایه‌گذاری خطرپذیر ملی بود.

بخشی از کتاب سرمایه‌گذاری خطرپذیر؛ رازهای جاده‌ی سندهیل

در سال ۲۰۰۰ همه به مرض قندی به‌مراتب شدیدتر از تمامی مرض قندهایی که تا به حال دیده‌اید دچار شدند. چه اشتباهی رخ داده بود؟ آن‌طور که مشاهده شد، خیلی چیزها.

شاخص نزدک در ماه مارس سال ۲۰۰۰ سیر نزولی خود را آغاز کرد و تا آگوست سال ۲۰۰۲ تا مقدار ۱۳۰۰ افت کرد. در حالی که دلایل بسیاری راجع به این افت بیان شده، بسیاری از تحلیل‌گران به کاهش چشم‌گیر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو۲۹ در سال ۲۰۰۰ اشاره داشته‌اند. با توجه به ادامه استقراض سنگین بسیاری از شرکت‌های زیرساختی فناوری بحث‌های بزرگی درگرفت. صرف نظر از دلیل اصلی، در حدود دو سال و نیم، شاخص چیزی نزدیک به ۸۰ درصد افت کرد. شرکت‌های فناوری به تعدیل نیرو پرداختند؛ VC ها از سرمایه‌گذاری در کارهای جدید دست کشیدند و شرکت‌های اندکی که سرمایه کافی برای سرپا ماندن داشتند، به هر قیمتی که بود زنده ماندند.

به همین دلیل است که شاید اسم خیلی از شرکت‌هایی را که ذکر کردم، نشنیده‌اید. این اوضاعی بود که حرفه خود را در آن آغاز کردم.

علیرغم فراغت از تحصیل از دانشگاه استنفورد در سال ۱۹۹۳ و همین‌طور دانشکده حقوق استنفورد در سال ۱۹۹۶ و قرار گرفتن در مرکز رشد فناوری، به کلی به اتفاقات اطرافم بی‌توجه بودم. بنابراین بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشکده حقوق، سیلیکون‌ولی را ترک کردم و مدت یک سال در زادگاهم، هیوستونِ تگزاس، به استخدام دادگاه تجدید نظر درآمدم. این مدت فرصت تجربه‌اندوزی فوق‌العاده‌ای برای آموختن موارد جدید و گذراندن یک سال به شمار می‌رفت اما این وضع باید تغییر می‌کرد؛ چرا که هیچ ارتباطی میان این شغل و آینده کاری‌ام وجود نداشت.

به سیلیکون‌ولی بازگشتم تا به استخدام شرکت لِمَن برادِرز درآیم. که البته این شرکت هم قربانی بحران اقتصادی جهانی شد و در سپتامبر سال ۲۰۰۸ با فضاحت ورشکسته شد. شغل من در آن زمان علاوه بر سرک کشیدن به همه جا، کمک به شرکت‌های دانش زیستی در جذب سرمایه، عرضه اولیه آن‌ها و خرید شرکت‌های تابع بود. این کارها برای من جدید بودند اما علیرغم حالت گاو خشمگین بازار سیلیکون‌ولی، اشتهای سرمایه‌گذاران در علوم زیستی بسیار اندک بود.

فایننس چگونه کار می کند
میهیر دسای
کژرفتاری؛ داستان شکل‌گیری اقتصاد رفتاری
ریچارد. اچ تیلر
اقتصاد روایی
رابرت‌ جی.شیلر
ساختار سازمانی؛ طراحی گام به گام ریچارد ام برتن، بوگ اوبل، دورته دویباک هکونسون
ریچارد ام. برتن
اول سود؛ کسب و کار خود را ا ز یک هیولای پول‌خوار به یک دستگاه پول‌ساز تبدیل کنید
مایک میخالوویچ
ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران
محمد احمدی
استراتژی اقیانوس آبی
دبلیو.چان کیم
انقلاب پلت فرم
جفری پارکر
پایان بانکداری
جاناتان مک‌میلان
قیمت‌گذاری به زبان ساده
محمد بلوریان تهرانی
رهبران آخر غذا می‌خورند
سایمون سینک
نئوبانک
آن بودن
تلنگر
ریچارد. اچ تیلر
هفت پرسش استراتژیک
رابرت سايمونز
بازی برد
ای. جی. لافلی
انگیزه رهبری
پاتریک لنچونی
استراتژی های کسب و کار در بازارهای نوظهور
تارن کانا
راهنمای سرمایه گذاری خطرپذیر
بردلی مایلز
قطب نمای بانکداری دیجیتال
کریس اسکینر
بازآفرینی محصول
اریک شافر
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتقورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
زندگی‌نامه استیو جابز
والتر آیزاکسن
باشگاه پنج صبحی ها
رابین شارما
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
برنامه‌ریزی هفتگی
دارن هاردی
کار عمیق
ناهید ملکی
اثر مرکب
دارن هاردی
باشگاه پنج صبحی ها
رابین شارما
کفش باز
فیل نایت
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون
عادت‌های اتمی
هادی بهمنی
پدر پولدار، پدر بی‌پول
شارون لیچر
۷ قدم تا عادت های موفق (خلاصه کتاب)
برایان تریسی
باشگاه ۵ صبحی ها (خلاصه کتاب)
رابین شارما
فرمول برنامه‌ریزی؛ راهنمایی برای ایجاد فهرست‌های کاری
دیمون زاهاریادس
آموزش تحلیل بازار سرمایه
فرشاد چهاردولی
چهار اثر از فلورانس اسکاول شین
فلورانس اسکاول شین
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
ماکس پلانک، دانشمند آلمانی که برای ارائه فیزیک کوانتوم مدرن شهرت دارد، به زبانی شیوا گفته است که: دانش در هر زمانی با یک تشییع جنازه پیشرفت می‌کند! اگر بخواهیم به زبانی ساده همین مسئله را بیان کنیم، باید گفت وفق دادن مردم به فناوری‌های جدید دشوار است.
ali ahmadi
گمان می‌کنم اکوسیستم استارتاپی جذاب‌ترین حوزه کاری برای شیفتگان نوآوری است؛ جایی پر از عدم قطعیت، ابهام، رشدهای فزاینده، تجارب متمایز و جدید و چالش‌هایی که شاید پیش از این وجود نداشته است. و جذاب‌تر اینکه به‌عنوان بخشی از این جامعه دنبال رویارویی و حل این چالش‌ها با شیوه‌ای نو باشید. اینجا سکون معنایی ندارد؛ هر روز با مفهوم جدیدی مواجه می‌شویم، تجربیات زیادی از بررسی شرکت‌های فناور مختلف بروز می‌کند که مرز یادگیری در آن را به بی‌نهایت سوق می‌دهد. و شاید هنر این حوزه همین است که هیچ‌کس را نمی‌توان خبره آن دانست.
محمدامین
«ارزش این کتاب فراتر از قیمت آن است. کاش روزی که به فکر جذب سرمایه استارتاپ افتادم، این کتاب را داشتم...» - اریک ریس، نویسنده کتاب‌های پرفروش استارتاپ ناب و مسیر استارتاپی
kia
ماکس پلانک، دانشمند آلمانی که برای ارائه فیزیک کوانتوم مدرن شهرت دارد، به زبانی شیوا گفته است که: دانش در هر زمانی با یک تشییع جنازه پیشرفت می‌کند!
محمدامین

حجم

۸۱۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۸۱۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۸۹,۰۰۰
تومان