دانلود و خرید کتاب سه گانه وانیک واسلاو هاول ترجمه علی امینی‌نجفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سه گانه وانیک اثر واسلاو هاول

کتاب سه گانه وانیک

نویسنده:واسلاو هاول
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سه گانه وانیک

کتاب سه گانه وانیک، احضار، اعتراض، رونمایی، اثر واسلا هاول سه نمایشنامه تک پرده ای و گفتاری درباره تئاتر هاول است. این آثار را می‌توان سه ادعانامه کوبنده علیه نظام «خلقی» دانست. این کتاب را با ترجمه علی امینی نجفی در اختیار دارد.

درباره کتاب سه گانه وانیک

واسلا هاول در کتاب سه گانه‌ی وانیک: احضار، اعتراض، رونمایی عقیده‌اش را درباه حاکمیت چک بیان می‌کند. او معتقد است این نظام بر پایه قلدری و زور سوار است و در آن از اقتدار و اعتماد خبری نیست. او می‌گوید در چنین نظامی که بر پایه دورویی شکل گرفته است، روابط انسانی دیده نمی‌شود و حاکمان راه را برای زورگویی به زیر دستان آزاد می‌بینند. از طرف دیگر، همین زیر دستان نیز آموخته‌اند که این نظام و قدرتش را به سخره بگیرند 

نمایشنامه‌های تک‌ پرده‌ای کتاب سه گانه‌ی وانیک به موقعیت روشن‌فکران ناراضی چک و شرایط پیچیده آن‌ها پس از شکست بهار پراگ می‌پردازند.

کتاب سه گانه وانیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی را به خواندن این اثر دعوت می‌کنیم 

درباره واسلا هاول

واسلا هاول در ۵ اکتبر ۱۹۳۶ در پراگ، در خانواده‌ای روشن‌فکر متولد شد. او نویسنده، نمایشنامه‌نویس، سیاست‌مدار و اولین رئیس‌جمهور جمهوری چک از ۲ فوریه ۱۹۹۳ تا ۲ فوریه ۲۰۰۳ بود. واسلا هاول یکی از مهم‌ترین متفکران در میان مخالفان کمونیست دهه ۱۹۷۰ بود. او مقاطع زمانی مختلفی را هم به دلیل این دشمنی در زندان سر کرد. هاول مدتی را به عنوان کارگردان تئاتر کار کرد و نمایشنامه‌ی جشن باغچه را به روی صحنه برد که جوایز بسیاری را نصیبش کرد. هاول در سال ۱۹۸۹ اولین رئیس‌جمهور غیرکمونیست حکومت چکسلواکی شد، وی نقشی کلیدی در پیروزی انقلاب مخملین چکسلواکی داشت، انقلابی بدون خونریزی که منجر به فروپاشی حکومتِ کمونیستی چکسلواکی و تشکیل دو کشور جدید چک و اسلواکی شد. در سال ۲۰۰۳ او موفق به دریافت جایزه صلح گاندی از طرف حکومت هند به خاطر حمایت‌هایش از حقوق بشر در بدترین شرایط و فعالیت‌های صلح دوستانه شد. جشن باغچه، نامه‌ای به الگا، قدرت بی‌قدرتان و زندگی در حقیقت از آثار واسلا هاول هستند.

واسلا هاول در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۱ چشم از دنیا فروبست. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۳۱,۰۰۰
۱۵,۵۰۰
۵۰%
تومان