دانلود و خرید کتاب کمدی سیاه پیتر شفر ترجمه مجید روئین پرویزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کمدی سیاه اثر پیتر شفر

کتاب کمدی سیاه

معرفی کتاب کمدی سیاه

چاپ پنجم کتاب کمدی سیاه نوشتهٔ پیتر شفر و ترجمهٔ مجید روئین پرویزی است. انتشارات افراز این نمایشنامهٔ انگلیسی را روانهٔ بازار کرده است. این اثر نامزد جایزهٔ تونیِ بهترین نمایشنامه در سال ۱۹۶۷ بوده است.

درباره کتاب کمدی سیاه

کتاب کمدی سیاه حاوی یک نمایشنامه به قلم پیتر شفر است. پیش از آغاز نمایشنامه می‌توانید در بخشی با نویسندهٔ این اثر آشنا شوید و پس از خواندن نمایشنامه نیز بخشی تحت‌عنوان «نگاهی به "کمدیِ سیاه"» آمده است. نمایشنامهٔ حاضر اولین‌بار در سال ۱۹۶۵ در انگلستان به روی صحنه رفت. تماشاگران از این اثر استقبال کردند. به‌گفتهٔ مترجم، این نمایشنامه از دید بسیار از منتقدها عنوان «فارسِ دههٔ ۶۰» (Farce) را به خود اختصاص داده است. این نمایشنامهٔ خنده‌آور در یک پرده نوشته شده است. «برندسلی میلر» و «کارول ملکت» و «دوشیزه فرنیوال» برخی از شخصیت‌های این اثر نمایشی هستند. صحنه، یک آپارتمان در لندن و زمان، شب یکشنبه است.

«برندسلی میلر»، یک مجسمه‌ساز جوان است و «کارول ملکت»، نامزد او است. آن‌ها عتیقه‌های گران‌قیمتی را از همسایه‌ای به نام «هارولد گورینگ» که برای تعطیلات آخر هفته رفته، دزدیده‌اند. هدف این زوج جوان از این دزدی، زیباترکردن آپارتمان برندسلی بوده است. آن‌ها می‌خواهند به این روش افراد دیگری را تحت‌تأثیر قرار دهند و به اهداف خود برسند. پیش از رسیدن میهمانان، یک فیوز در انبار اتصالی می‌کند و باعث خاموشی می‌شود. اکنون چه خواهد شد؟ این نمایشنامه را بخوانید.

خواندن کتاب کمدی سیاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات نمایشی قرن ۲۰ انگلستان و قالب نمایشنامه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره پیتر شفر

سِر پیتر لوین شفر در ۱۹ می ۱۹۲۶ میلادی و در لیورپول به دنیا آمد. او یک نمایشنامه‌نویس انگلیسی و نامی آشنا برای علاقه‌مندان سینما و تئاتر است. در طول دوران کاری خود بیش از ۱۸ اثر نمایشی را منتشر کرد که بسیاری از آن‌ها مورداقتباس‌های سینمایی قرار گرفته یا به روی صحنه رفته‌اند. اثر معروف او در ایران «آمادئوس» است که به زندگی ولفگانگ موتسارت می‌پردازد و علاقه‌مندان بسیاری در سراسر جهان دارد. این هنرمند تئاتر انگلیسی، درام‌هایی با حال‌وهواهای گوناگون نوشته است؛ از پیچیده و فلسفی گرفته تا کمدی‌هایی هجوآمیز. او جوایز گوناگونی را نیز از آنِ خود کرده است؛ مانند جایزهٔ تونی. «کمدی سیاه» و «تمرین پنج انگشت» از نمایشنامه‌های پیتر شفر هستند.

بخشی از کتاب کمدی سیاه

«پذیرایی خانه‌ی برندسلی چهارراه خروجی دارد. یک در، بالا سمت چپ که مستقیماً به راهروی منتهی به آپارتمان هارولد باز می‌شود. این در به‌وسیله‌ی پادری‌ای که مقابل آن قرار داده شده، کاملا قابل تشخیص است. در مرکز بالای صحنه پرده‌ای مشاهده می‌شود که نمایانگر کارگاه برندسلی است، هنگامی‌که این پرده کنار زده می‌شود ما نمونه – کارهای فلزی او را می‌بینیم. سمت چپ این کارگاه پلکانی با شیب تند به‌طرف اتاق خواب می‌رود و در سمت چپ پایین صحنه دریچه‌ای قرار دارد که به زیرزمین راه می‌یابد. پذیرایی کیفیتی با نشاط دارد و هنگامی‌که سرانجام می‌بینیمش پر از رنگ و فضا و فرم‌های تازه است. اشیای عجیب و غریب نظیر پیکره‌های کوچک، ماکت پرندگان آفریقایی، و بسیاری خرت‌و‌پرت‌های احمقانه دیگر در جای‌جای آن به چشم می‌خورند. فضا همان‌گونه است که از محل زندگی یک ذهن آزاد و خیال‌پرداز انتظار می‌رود باشد. حالت کلی اتاق بهم ریختگی‌ای را تداعی می‌کند که به‌خاطر رویدادی خاص اندکی سامان داده شده باشد. شکوه موقتی آن نیز به‌ لطف وسایل قرض گرفته شده از هارولد گورینج، و چیدنشان به بهترین شکل ممکن، بوجود آمده است.»

نظرات کاربران

ali fattahi
۱۴۰۲/۰۹/۱۳

عالی بود وطنز خوبی داشت حتما بخوانید ولذت ببرید.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۶۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۶۶۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان