دانلود و خرید کتاب کجا فرود بیاییم؟ برونو لاتور ترجمه عبدالحسین نیک‌گهر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کجا فرود بیاییم؟ اثر برونو لاتور

کتاب کجا فرود بیاییم؟

معرفی کتاب کجا فرود بیاییم؟

کتاب کجا فرود بیاییم نوشته برونو لاتور است که با ترجمه عبدالحسین نیک‌گهر منتشر شده است. این کتاب به این موضوع می‌پردازد که اگر به مسئله تغییرات اقلیمی و به مطالبات جنبش‌های محیط‌زیستی توجه نشود، از موضع‌گیری‌های سیاسی در نفی و انکار تغییرات اقلیمی چیزی نمی‌فهمیم.

کتاب کجا فرود بیاییم؟ که در اکتبر ۲۰۱۷ منتشر شده است، بنا دارد به هم پیوستگی سه پدیده‌ای را نشان دهد که تحلیل‌گران اجتماعی و سیاسی آنها را شناسایی کرده‌اند بدون آنکه هر آینه رابطه‌ای میانشان دیده باشند.

این سه پدیده عبارتند از: 

۱. بی‌نظمی در مدیریت جهانی که رفته‌رفته بار معنایی منفی به فرایند «جهانی شدن» چند دهه اخیر می‌دهد

۲. انفجار سرگیجه‌آور نابرابری‌ها در سطح جهانی، که موج مهاجرت‌ها را برانگیخته است

۳. تغییرات محیط‌زیستی و تلاش سیستماتیک برای انکار وجود تغییرات اقلیمی.

خواندن کتاب کجا فرود بیاییم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب کجا فرود بیاییم؟

به مهاجران خارجی که کشورشان را ترک کرده و از مرزها به بهای تحمل هزاران مصیبت عبور کرده‌اند، از این پس باید مهاجران داخلی را اضافه کرد، که با ماندن در محل، با درماندگی می‌بینند که کشورشان آنان را ترک می‌کند. آن‌چه بحران مهاجرت را به مشکل حادّ فکری مبدّل کند، این است که این پدیده به درجات کم‌وبیش دلخراش بودن، آزمون مشترک همگانی است: آزمون این‌که روزی خود را محروم از زمین بیابیم.

همین تجربه همگانی محرومیت از زمین است که بی‌اعتنایی نسبی در برابر فوریت وضعیت را تبیین می‌کند. چرا در برابر تغییرات اقلیمی همه اهل توکّل15 شده و امیدواریم بدون آنکه کاری کنیم «همه چیز سرانجام درست خواهد شد...‌» نمی‌توان از طرح این پرسش اجتناب کرد که وضعیت جدید سیاره زمین که اخبارش را همه روز می‌شنویم، نهایتاً روی وضعیت ذهنی ما چه تأثیری خواهد داشت. چگونه از اضطراب ندانستن پاسخ این پرسش، از درون احساس فروپاشی نکنیم؟

درواقع، این نگرانی درعین‌حال شخصی و جمعی است که به انتخاب دونالد ترامپ اهمیت می‌دهد، بدون آن چیزی می‌شد شبیه تدوین یک سریال مبتذل تلویزیونی.

ایالات متحده امریکا دو راه حل داشت: یا با درک گستره دگرگونی اقلیمی و سنگینی مسئولیتش سرانجام واقع‌گرا شده و «دنیای آزاد» را به بیرون از گرداب هدایت کند، یا در بی‌عدالتی فرو برود. آنهایی که پشت ترامپ پنهان شده‌اند، تصمیم گرفته‌اند برای به تأخیر انداختن «فرود» و به بهای کشاندن سایر کشورها با خود به گرداب‌شاید به‌طور قطعی‌چند سالی امریکا را در رؤیاپردازیش نگه دارند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
وقتی از شما خواسته می‌شود از طبیعت دفاع کنیداز کسالت خمیازه می‌کشیدوقتی از شما خواسته می‌شود از سرزمین خود دفاع کنیددر دم بسیج می‌شوید؟
ali73
بحران مهاجرت همگانی شده است. به مهاجران خارجی که کشورشان را ترک کرده و از مرزها به بهای تحمل هزاران مصیبت عبور کرده‌اند، از این پس باید مهاجران داخلی را اضافه کرد، که با ماندن در محل، با درماندگی می‌بینند که کشورشان آنان را ترک می‌کند.
ali73
رژیم جدید اقلیمی، یعنی دقیقاً دیگر نمی‌دانیم برای بقا به چه وابسته‌ایم. اصولاً دایره‌ای وجود ندارد که بتوان از مرکز آن بیرون رفت. سخن پاسکال درباره جهان لایتناهی را بهتر است درباره زمین گفت: مرکزش همه جا هست، محیطش هیچ جا نیست.
ali73

حجم

۲۰۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

حجم

۲۰۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان