دانلود و خرید کتاب متفکران بزرگ آلن دوباتن ترجمه سیده‌معصومه موسوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب متفکران بزرگ

کتاب متفکران بزرگ نوشته آلن دوباتن با ترجمه سیده معصومه موسوی منتشر شده است. این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه مدرسه زندگی است که زیر نظر آلن دوباتن برای ساخت یک زندگی بهتر منتشر می‌شود.

 درباره کتاب متفکران بزرگ

در کتاب پیش رو آثار برگزیدهٔ مدرسهٔ زندگی گرد هم آمده است: کتاب گزیده‌ای از بزرگترین متفکران حوزهٔ فلسفه، تئوری سیاسی، جامعه شناسی، روانکاوی، هنر، معماری و ادبیات است؛ متفکرانی که به باور ما آموختنی‌های بسیاری برای اکنونِ ما دارند.

 متفکرانی همچون زیگموند فروید در زمینه روان درمانی، افلاطون در زمینه فلسفه، ماکیاولی در حوزه سیاست، بودا نماینده فلسفه شرق، سند بندیکت در زمینه جامعه‌شناسی، آندرا پالادیو در حوزه معماری و جین آستین در عرصه ادبیات در این کتاب معرفی شده‌اند و تاریخچه و اساس تفکر و اندیشه‌شان برای خواننده به گونه‌ای جذاب بیان شده است.

 خواندن کتاب متفکران بزرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر دوست دارید با اندیشه و بینش متفکران بزرگ در حوزه‌های مختلف آشنا شوید، خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب متفکران بزرگ

فروید حسادت بسیاری نسبت به همکارانش داشت. یکبار هنگام تماشای سخنرانی کارل یونگ غش کرد؛ تقریباً همهٔ دانشجوهایش را حتی از ملاقات با آلفرد آدلر منع کرده بود. او مطمئن شده بود که در میانهٔ سنین ۶۱ و ۶۲ سالگی خواهد مرد و نسبت به این دو عدد به شدت فوبیا داشت. یکبار در طی اقامتش در آتن در اتاق هتلی به شماره ۳۱، نصف عدد ۶۲، دچار حمله پانیک (وحشت‌زدگی) شد، اما خود را با سیگار محبوبش آرام کرد. با این‌حال کاملاً خودآگاه بود و عقیده داشت که سیگار برای او، جایگزین عادت پیشین خودارضایی شده است.

با این‌حال، غم‌ها و اضطراب‌های شخصی فروید، فقط بخشی از سهم عظیمی است که تحقیقات او در کمک به بشر داشته، تا بتواند ناخرسندی عجیبی را شناسایی کند که در ذهن‌اش خانه کرده بود. آثار فروید به ما نشان می‌دهند که آگاهی، یعنی همان بخش عقلانی ذهن ما، به قول فروید «حتی در خانهٔ خودش هم ارباب نیست». ما تحت سلطهٔ نیروهایی هستیم که با یکدیگر در حال رقابت‌اند و بیشترشان از دسترسی آگاهی خارج‌اند. هرقدر هم که نظریات فروید عجیب و غریب، ناخوشایند یا خنده‌دار به نظر برسند، باید به او گوش کنیم، به این دلیل که توضیحی درخشان و روشنگرانه به این پرسش می‌دهد که چرا انسان بودن این‌چنین دشوار است.

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظرات کاربران

مها؛ فرزند ماه
۱۴۰۰/۰۱/۲۰

اصلا روایت داریم خداوند طاقچه بی نهایت رو به این مقصود آفرید تا این کتاب بهش اضافه بشه :))

باران
۱۳۹۹/۱۰/۰۷

کتاب خیلی خوبیه از این نظر که یه صورت کوتاه و مختصر درباره فلاسفه و متفکران و به طور کلی افراد تاثیر گذار شرق و غرب توضیح میده و نکات کلیدی کارها و فلسفشون که میتونه در دنیای امروز هم

- بیشتر
fatemeh
۱۴۰۰/۰۳/۲۵

یک اثر بی نهایت بیاد ماندنی و بی نظیر فکر میکنم اینکه بعد از خوندن حدود 60 صفحه از این کتاب با وجد و شعف بسیار شمارو به مطالعه ی این کتاب دعوت کنم گویای این مطلب باشه که این کتاب

- بیشتر
sh
۱۴۰۱/۰۱/۲۱

لطفاً در طاقچه بی نهایت قرارش بدین

Ashvan Abi
۱۴۰۱/۰۱/۰۷

از همین صفحه اول و بخش افلاطون تأثیر خوبی روم گذاشت.ممنون از طاقچه

عبدالله سپاهی
۱۴۰۰/۰۹/۲۰

خیلی کتاب جالب و خوبیه

Vapimu🍃
۱۴۰۱/۰۸/۲۱

طاقچه بی نهایت تو را می طلبد :)

esrafil aslani
۱۴۰۱/۱۱/۱۱

معرفی تاثیر گذار ترین فیلسوفان، روانشناسان و... شاهکاری دیگر از آلن دوباتن

motahare____sjafari
۱۴۰۲/۰۴/۰۷

نگاه نویسنده به هرچیزی کاربردیه، ینی از هر نویسنده، فیلسوف یا هنرمندی که اسم می‌بره، عصاره‌ای رو بیرون میکشه که برای انسان امروزی لازمه که بدونه، بخش فلسفه‌ش عالی بود و به‌نظر من بهتر از سایر قسمت‌ها بود، زبان سخت

- بیشتر
کاربر 2662803
۱۴۰۱/۰۷/۰۵

در بین کتاب های ترجمه شده یک ترجمه روان از مترجم کتاب واقعا شگفت انگیز بود البته نمونه را خوندم دزثر خرید هم متوجه نشدم پس از انتخاب قیمت متاب از 34000 به 41000 تغییر کرد ؟!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۱۸)
بعضی‌ها اگر نشنیده بودند که چیزی به اسم عشق وجود دارد، هیچ وقت عاشق نمی‌شدند.
Ahmad
ما به جهان از دریچهٔ دغدغه‌های محدود خودمان نگاه می‌کنیم.
Ahmad
فهمیدن تنها قسمتی از انسان بهتر شدن است، نه همهٔ آن.
Ahmad
تقریباً هیچ چیزی کاملاً خوب یا کاملاً شیطانی نیست، همهٔ چیزها ترکیبی گیج کننده و آزارنده از خوب و بد هستند....
Ahmad
سنکا پرسید: «چه نیازی است که برای اجزای زندگی اشک بریزیم؟ کل زندگی سزاوار گریستن است.»
باران
ما باید بپذیریم کامل نیستیم و به دوست دارانمان اجازه بدهیم چیزهایی به ما بیاموزند.
little miss
امروزه سانسور ما را عصبی می‌کند. اما افلاطون نگران آزادی از نوع غلط آن بود
مها؛ فرزند ماه
آنچه توده را به دین می‌کشاند صرفاً عقل نیست. بلکه از آن مهمتر احساس، باور، ترس و سنت است. مردم به باورهایشان می‌چسبند چون شیفتهٔ مناسک، خوراک‌های جمعی، سنت‌های سالانه، معماری زیبا، موسیقی و زبان پر طمطراقی هستند که در کنیسه و کلیسا با صدای بلند خوانده می‌شود.
Ahmad
•      این پارادوکسی غم‌بار است که ادای احترام به متفکران بزرگ، خود مانع تأثیرگذاری آن‌ها در جهان شده است. کاری دقیقاً خلاف آنچه بزرگداشت آن‌ها می‌خواسته انجام دهد. برخورد خودمانی‌تر با متفکری بزرگ در حقیقت بزرگترین ادای احترامی است که می‌توان در قبال آن‌ها انجام داد.
Hooryar
بعضی‌ها اگر نشنیده بودند که چیزی به اسم عشق وجود دارد، هیچ وقت عاشق نمی‌شدند.
drfm18195

حجم

۱۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۶۴ صفحه

حجم

۱۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۶۴ صفحه

قیمت:
۷۱,۵۰۰
تومان