دانلود و خرید کتاب محل سگ بگذارید لطفاً! اشلی پایپر ترجمه عاطفه هاشمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب محل سگ بگذارید لطفاً! اثر اشلی پایپر

کتاب محل سگ بگذارید لطفاً!

نویسنده:اشلی پایپر
ویراستار:شهین خاصی
امتیاز:
۳.۳از ۲۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب محل سگ بگذارید لطفاً!

اشلی پایپر در کتاب محل سگ بگذارید لطفاً! به مخاطبانش، کارهای درست، زندگی‌های بهتر و در عین ‌حال نجات سیاره‌مان زمین را آموزش می‌دهد. محل سگ بگذارید لطفاً! را با ترجمه‌ی عاطفه هاشمی بخوانید.

درباره‌ی کتاب محل سگ بگذارید لطفاً!

اشلی پایپر کتاب محل سگ بگذارید لطفاً! را به این دلیل نوشته است که نشان بدهد در حقیقت خود ما آن افرادی هستیم که باید برای ایجاد تغییرات تلاش کنیم. قرار است سبک زندگی‌مان را طوری تغییر بدهیم که به محیط زیست آسیب کمتری وارد شود. بیشتر دوست‌دار حیوانات باشد و کمتر زباله تولید کند. تمام این‌ها اهدافی بزرگ و نشدنی به نظر می‌رسند. اما اشلی پایپر برای ایجاد این تغییرات، قدم به قدم همراه شما است. نشان دادن کارهای درست، زندگی‌های بهتر و در عین حال نجات سیاره‌مان زمین، هدف اصلی کتاب محل سگ بگذارید لطفاً! است. اگر شما هم مدت‌ها است که ذهنتان درگیر موضوعات محیط زیستی، مانند گرم شدن زمین، بروز بیماری‌های همه‌گیر و تولید زباله است، کتاب محل سگ بگذارید لطفاً! را بخوانید تا بدانید چگونه می‌توانید با تغییر سبک زندگی‌تان، دنیا را تغییر دهید.  

کتاب محل سگ بگذارید لطفاً! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به دنبال اثری می‌گردید که به شما کمک کند تا زندگی سازگار با محیط زیست داشته باشید و قدم به قدم در این مسیر همراهی‌تان کند، کتاب محل سگ بگذارید لطفاً! را حتما بخوانید. 

بخشی از کتاب محل سگ بگذارید لطفاً!

دلم می‌خواهد باور کنم که بشریت از مردمی خوش‌نیت تشکیل شده است. حس می‌کنیم سیارهٔ زمین دارد زیر بار مصرف‌گرایی صنعتی و فرهنگ صنعت‌زدگی جان به جان‌آفرین تسلیم می‌کند و شاید کارهای کوچکی در این زمینه از دستمان برآید؛ بنابراین اگر خیلی زحمت بکشیم از خرید چیزهای ارگانیک تجملی‌ای که دم دستمان قرار دارند مضایقه نمی‌کنیم؛ اگر یادمان بماند بطری‌های خوش‌رنگ‌ولعابِ چندبارمصرفمان را با خود به باشگاه ورزشی‌مان می‌بریم و امیدواریم با انجام این کارها بتوانیم در رابطه با مشکلی که دارد به‌سرعت به مرحلهٔ هشدار می‌رسد کاری انجام دهیم؛ اما در روزگاری که مردم هر روز بیشتر به مسئلهٔ پایایی اهمیت می‌دهند، سیارهٔ زمین از ابتدای خلقت چنین شرایط اسف‌باری نداشته است. چطور ممکن است؟ به‌نظر من دلیلِ اینکه ما باوجود تمایلی که به مراقبت از محیط‌زیست داریم کار چندانی در این رابطه انجام نمی‌دهیم، ریشه در سه عامل زیر دارد:

۱. داشتن این اعتقاد فلج‌کننده که آیین‌نامه‌ها و قوانین دولتی کارایی‌شان بیشتر از تلاش فردی است؛

۲. نبودِ دستورالعمل‌های روشن و معتبر درخصوص راه‌حل‌های فردی قدرتمند؛

۳. این دیدگاه نادرست که زندگی پایا هزینه‌بر، سخت و ازلحاظ اجتماعی یک‌جورهایی عجیب‌وغریب است و به یک کمال‌گرایی مطلق و بی‌چون‌وچرا نیاز دارد.

این عقاید محدودکننده باعث ایجاد تکیه‌کلام خطرناک و ناامیدانهٔ «ولش کن» می‌شوند و آن را مدام به همه‌جا بسط می‌دهند، درنتیجه به‌جای اینکه کاری را که از دستمان برمی‌آید انجام دهیم، عقب می‌نشینیم و ویران‌شدن جهان را تماشا می‌کنیم. امیدمان این است که آدم مهم و اثرگذار دیگری پیدا شود، همه‌چیز را درست کند و وضع را به حالت نرمال برگرداند.

نظرات کاربران

Roya
۱۳۹۹/۰۷/۰۵

واقعا هرچی بیشتر جلو میرم تو کتاب بیشتر عاشقش میشم، عاالیه. خوبیش اینه که برعکس خیلی از مطالب محیط زیستی که یا متعصبانه و صرفا احساسین یا زیادی سنگین و قلمبه سلمبن، این کتاب خیلی علمی، واقع بینانه، منطقی، و

- بیشتر
🍃بانو🌼
۱۳۹۹/۰۷/۱۴

این کتاب واقعا و بشدت کتاب خوبی هست و بنظرم باید بیشتر از این دست کتاب های کاربردی نوشته و ترجمه بشه این کتاب درباره بهبود وضعیت کره زمین داشتن زندگی سالم تر و اقتصادی تر و توجه به حیوانات

- بیشتر
۱۴۰۰/۰۵/۲۷

موضوع کلی کتاب داخل اسمش هست (کار های درست ، زندگی بهتر و در عین حال نجات زمین ) اطلاعات فوق‌العاده ای درباره تولید زباله کمتر ، صرفه جویی در مصرف انرژی ، رژیم غذایی مهربون تر ، بازیافت ، حمایت

- بیشتر
anid
۱۴۰۲/۱۰/۲۶

نظر شخصی من در رابطه با این کتاب • نکات مثبت: - روان بودن متن - اطلاعات جالب و آگاهی‌دهنده (خصوصا برای مبتدی‌ها) - روش‌های کاربردی و جایگزین دوستدار با محیط زیست در جنبه‌های مختلف زندگی (آرایشی، غذایی، نظافت و...) - ایجاد انگیزه، مهم نیست چقدر

- بیشتر
مجتبی
۱۴۰۱/۰۵/۱۶

این کتاب همانطور که در اغاز مقدمه ای بر دلایل نگارشش اورده، به درد همان عده ی قلیلی از مردم جهان میخوره که با وجود در اقلیت بودنشان دنیا رو به سمت نابودی کشوندن. از نظر فرهنگی و رفتارزنی های

- بیشتر
لی لی
۱۳۹۹/۰۶/۱۰

این کتاب ایراد ترجمه داره . کاش میتونستم با ناشر یا مترجم ارتباط بگیرم .

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۴)
آنکه منتظرش هستیم، کسی جز خودمان نیست
محسن
ناسا پس‌از انجام تحقیقی درمورد تأثیر گیاهان آپارتمانی بر آلودگی هوا، توصیه می‌کند برای تصفیهٔ هوا در حالت بهینه، به‌ازای هر ۱۰ مترمربع، از یک گیاه گلدانی استفاده شود
Tna
«آنکه منتظرش هستیم، کسی جز خودمان نیست.» آلیس واکر
ASMA
حوله‌های کاغذی واقعاً یک ضرر مهیب هستند. طوری‌که نه‌تنها سالانه حدود ۲۵۴ میلیون تن از زباله‌های جهان را تشکیل می‌دهند، بلکه تولیدشان نیز به منابع بسیار قابل‌توجهی نیاز دارد. برای تولید تنها یک تن حولهٔ کاغذی، به ۱۷ درخت و ۲۰ هزار گالن آب نیاز است.
Tna
جسم این کتاب واقعاً تجسم پیام‌های درونش است. کاغذ این کتاب از مواد صددرصد بازیافتی تولید شده و جوهرش نیز از مواد غیرسمی با پایهٔ گیاهی به‌دست آمده است. همچنین برق چاپخانهٔ این کتاب نیز با نیروی آب تأمین شده است. این کتاب به حرف‌های خودش واقعاً گوش کرده است.
ما مثل مهمان‌های ناخوانده‌ای هستیم که بدون آوردن کادو مدام از نوشیدنی‌های گران‌قیمت و کمیاب مهمانی مصرف می‌کنیم و بعد همه را روی تختخواب صاحب‌خانه بالا می‌آوریم.
تمامی تحقیقات از دانشگاه آکسفورد گرفته تا ایالات‌متحدهٔ آمریکا همگی بر این باورند که پرورش حیوانات عامل ۱۴.۵ تا ۵۱ درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان است که درواقع از مجموع خروجی‌های تمام انواع وسایل حمل‌ونقل در جهان بیشتر است.
Tna
کسانی که آشغال‌های قابل‌بازیافت ما را دسته‌بندی می‌کنند، تعدادی انسان هستند. چیزهای نوک‌تیز مانند خرده‌شیشه یا تیغ می‌تواند روز یک آدم را خراب کند؛ بنابراین عوضی نباشید و سعی کنید برای بازیافت صحیح این‌جور چیزها راه دیگری بیابید؛ مثلاً می‌توانید آنها را به سطل ویژهٔ ضایعات شیشه یا فلز بیندازید.
Tna
* به‌سراغ لپ‌تاپ بروید: اگر حق انتخاب دارید، این را بدانید که لپ‌تاپ‌ها نسبت به کامپیوترهای رومیزی ۸۰ درصد مصرف برقشان بهینه‌تر است و بسته به نوع و مدلشان گاه مصرف انرژی‌شان می‌تواند تا یک‌سوم مصرف کامپیوترهای رومیزی پایین بیاید.
ما مثل مهمان‌های ناخوانده‌ای هستیم که بدون آوردن کادو مدام از نوشیدنی‌های گران‌قیمت و کمیاب مهمانی مصرف می‌کنیم و بعد همه را روی تختخواب صاحب‌خانه بالا می‌آوریم. بااینکه جمعیت زیادی نداریم، اما به‌خاطر اینکه خانه‌های لوکس و بی‌بندوباری‌های شبانه را نقطهٔ اوج تحقق رؤیاهایمان قرار داده‌ایم، مفتخر به کسب رتبهٔ اول گندزدن به کرهٔ زمین شده‌ایم.
منصوره جعفری

حجم

۱۰۰۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۱۰۰۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۵۷,۵۰۰
تومان