دانلود و خرید کتاب انجیل‌های من اریک ایمانوئل اشمیت ترجمه قاسم صنعوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انجیل‌های من اثر اریک ایمانوئل اشمیت

کتاب انجیل‌های من

انتشارات:نشر ثالث
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب انجیل‌های من

کتاب انجیل‌های من نوشته اریک امانوئل اشمیت است که با ترجمه قاسم صنعوی منتشر شده است. ریک امانوئل اشمیت در بازارِ بین‌المللی به صورتِ مرجع ادبی فرانسوی در آمده است. ناقدان زبان به تمجیدش گشوده‌اند و خوانندگان تأییدش کرده‌اند، حتی با افتخارِ سینمایی‌شدن آثارش آشنایی یافته؛ او در سطحِ جهانی سیمای پرخواننده‌ترین نویسندهٔ معاصرِ فرانسوی را عرضه می‌کند.

درباره کتاب انجیل‌های من

این کتاب اقتباسی به شمار نمی‌رود، بلکه بازنویسی است، متنی است متفاوت، جاندارتر، عصبی‌تر و با عضله‌های خشک. دو شخصیت اصلی، عیسی و پیلات، برای آن چه روی می‌دهد آماده نشده‌اند: از ابتدا دارای ذهن‌هایی منطقی هستند و می‌خواهند دنیا را به گونه‌ای که به آنان آموخته‌اند، بدون منطقه‌های تاریک یا روشن، جدول‌بندی شده بر اساس دانش، سنت و عمل، ببینند. ابتدا، راز را نمی‌پذیرند. زیرا با چیزی غیر قابل درک، با دو رویداد که لزوماً در ذهن‌شان نمی‌گنجد، یعنی برخاستن از گور برای پیلات و مسیح بودن برای عیسی، روبه رو خواهند شد. حلول روح خدا در عیسی، برخاستن از گور، دو ستون اصلی مسیحیت، دو بخش این کتاب هستند. 

خواندن کتاب انجیل‌های من را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی جهان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب انجیل‌های من

ولی حال می‌دانم: از دوران کودکی به در آمده بودم. رشته‌های خواب‌ها و واقعیت را از هم جدا می‌کردم، پی می‌بردم که در سویی رؤیا که در آن بهتر از مرغان شکاری بال می‌گستردم وجود دارد، و در سوی دیگر دنیایی واقعی و به سختی صخره‌هایی که چیزی نمانده بود بر آن‌ها خرد شوم.

و نیز دیده بودم که می‌توانم بمیرم. من! عیسی! معمولاً مرگ به من مربوط نمی‌شد. ولی آن‌جا در آن بازی گرگم به هوای روی صخره‌ها، دَمِ مرطوب مرگ را بر پشت گردنم احساس کرده بودم. طی ماه‌های بعد، چشم‌ها را که ترجیح می‌دادم بسته نگه دارم گشودم. نه، تمامی قدرت‌ها را در اختیار نداشتم. نه، همه چیز را نمی‌دانستم. نه، برایم مسلم نبود که شاید جاودانه باشم. در یک کلام، من خدا نبودم.

زیرا گمان می‌کنم که چون تمامی کودکان، ابتدا خود را به جای خدا گرفته بودم. تا هفت سالگی از مقاومت دنیا بی‌خبر بودم. خود را شاه، قادر مطلق، آگاه از بود و نبود و جاودانه احساس کرده بودم... خود را خدا پنداشتن، عادی‌ترین هوس کودکان خوشبخت است.

نظرات کاربران

-Dny.͜.
۱۴۰۲/۰۴/۱۳

کتاب انجیل های من اثر ایمانوئل اشمیت ،اولین کتابی بود که من از این نویسنده خوندم و از قلم زیباش حیرت زده شدم و مشتاق شدم اثار ایشون رو دنبال کنم. این کتاب بازنویسی زندگی و به صلیب کشیدن مسیح، پیامبر

- بیشتر
Mary gholami
۱۴۰۰/۰۶/۲۴

خوب بود

Travis
۱۴۰۰/۰۲/۰۸

بازخوانی زندگی مسیح از زبان اشمیت

سمیرا
۱۳۹۹/۰۳/۱۱

خیلی عالی

کِــــلارآ
۱۴۰۲/۱۰/۰۱

واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم👌🏻 اینم اضافه کنم که طاقچه جان، این کتاب چند مورد اشتباه تایپی داشت امیدوارم دقت بیشتری بشه مرسی ازت🙏🏻

سروش
۱۴۰۱/۰۱/۲۹

من از خواندنکتاب بسیار لذت بردم

وحید
۱۴۰۰/۰۷/۲۷

خزعبلات

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
زنان، درست‌تر، صمیمانه‌تر، سخن می‌گویند: دهانشان به قلبشان نزدیک است.
Mary gholami
چه‌گونه جرأت می‌کنی به نام خدا سخن بگویی؟ چون خدا در من است.
موفنری
شک کردن واعتقاد داشتن، هر دو یکی است. فقط بی‌قید بودن کفر است.
Travis
تنهایی، یگانه چیزی که به‌طور قطع در آن برابریم. یگانه چیزی که ما را از هم جدا می‌کند و نیز به یکدیگر نزدیک می‌کند.
Travis
زمانی که مردی با زنی از گناهانش سخن می‌گوید، معمولاً برای افزودن یکی دیگر برگناهانش است.
ahmad
خود را خدا پنداشتن، عادی‌ترین هوس کودکان خوشبخت است.
Hana
پاسخ دادن به تهاجم از طریق عشق، عبارت از خشونت روا داشتن به خشونت بود، قرار دادن آینه در برابر آن بود تا سیمای کینه‌آلود، برآشفته، زشت و ناپذیرفتنی آن به خودش نشان داده شود.
موفنری
فضیلت‌هایی که خدا برای هدایتم به من داده بود، فضیلت‌هایی زنانه‌اند. پدرم با من چون مادری سخن می‌گفت. به مثابه نمونه، زنان قهرمان گمنام را به من می‌نمود، زنانی را که به خواسته‌های او تحقق می‌بخشند، تمام این زندگی بخشان، تمام این عرضه کنندگان عشق را، زنانی را که سر و تن کودکان را می‌شویند، فریادها را فرو می‌نشانند، دهان‌ها را پر می‌کنند این خدمتگزاران از یادنرفتنی را که رفتارشان، راحتی و تمیزی و لذت به همراه می‌آورد، این فروتن‌ترین فروتنان، این رزمندگان زندگی روزمره، این شاه‌بانوان توجه، این ملکه‌های محبت را که جراحت‌ها و رنج‌هایمان را تیمار می‌کنند نشانم می‌داد.
موفنری
«استدلال‌های من بدون شک خنده‌های شدید کلودیا را بر خواهد انگیخت. او مدعی است هیچ دلیل نداشت که عیسی استقرار یابد. زیرا نباید دلایل از بیش آورد. اگر او خود را به روشنی، مدام و به‌طورِ قطع نشان می‌داد، مردمان را ناگزیر می‌کرد، آنان را مجبور می‌کرد که به سجده در آیند، آنان را تابع قانونی طبیعی، چیزی چون غریزه، می‌کرد. ولی او آدمیان را آزاد کرد. با گذاشتنِ امکانِ اعتقاد آوردن و معتقد نبودن، حقِ آزاد بودن ما را رعایت کرد. آیا می‌توان ناگزیر به پذیرفتن شد؟ آیا می‌توان ناچار به دوست داشتن شد؟
کِــــلارآ
خود را خدا پنداشتن، عادی‌ترین هوس کودکان خوشبخت است.
Hana

حجم

۹۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

حجم

۹۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

قیمت:
۶۹,۵۰۰
تومان