دانلود و خرید کتاب تقلای اِروس بیونگ چول هان ترجمه آراز بارسقیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تقلای اِروس اثر بیونگ چول هان

کتاب تقلای اِروس

معرفی کتاب تقلای اِروس

کتاب تقلای اِروس، نوشته بیونگ چول هان و ترجمه آراز باسقیان از مجموعه تأملات نابهنگام است. تقلای اروس از این می‌گوید که عشق چطور دارد تهدید می‌شود و چه چیزهایی در از بین رفتن عشق نقش دارند. 

درباره‌ی کتاب تقلای اِروس

اروس، یکی از خدایان اسطوره‌ای یونان باستان و الهه عشق است. در روم باستان نام دیگر او آمور (به معنای عشق) است. و اما چرا اروس باید به تقلا بیفتند؟ آن هم در دوران معاصر و حال حاضر ما. که به نظر می‌رسد زندگی‌ها به سمت آسان شدن و بهتر شدن پیش می‌روند. بیونگ چول هان در کتاب تقلای اِروس از این می‌گوید که عشق چگونه در معرض خطر است و دارد تهدید می‌شود. اگر نخواهیم قبول کنیم که عشق مرده است پس باید بپذیریم که به شدت بیمار است. بیونگ چول هان در کتاب تقلای اروس به سراغ این پرسش رفته است که چه چیزهایی زمینه‌ساز نابودی عشق شده‌اند؟ در این کتاب با نگاهی همه‌جانبه به این موضوع عشق را در قالب پدیدار شناسانه بررسی می‌کنیم.

کتاب تقلای اِروس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از مطالعه‌ی کتاب‌های فلسفی با موضوع عشق لذت می‌برید، کتاب تقلای اروس را حتما بخوانید.

بخشی از کتاب تقلای اِروس

در فیلم مِلونکولیا آسمان آخرالزمانی، همان فلک تهی موریس بلانشو است که در کودکی او حکم مهمی داشته است، نشان‌دهندهٔ ناکجای تمامیت دیگری است که ناگهان توسط همسان دچار گسست شده: «چنین فرض کنید که کودکی هفت یا احتمالا هشت‌ساله کنار پنجره ایستاده، پرده را کنار می‌زند و از پنجره نگاه می‌کند... چه اتفاقی می‌افتد؟ آسمان، همان آسمان ناگهان باز می‌شود، سیاهی مطلق و تهی خودش را نشان می‌دهد... آنچنان تهی است که به نظر می‌رسد همه‌چیز از همان ازل پوچ بوده... معرفت سردرگم‌کننده‌ای که به تو می‌گوید چیزی آنجا نیست و چیزی ورای آن هم نیست. امری که انتظارش را نداریم... احساس خوشبختی‌ای که درجا کودک را در خود فرومی‌برد، چنان خوشی ویرانگری سراغش می‌آید که فقط می‌توان با گریستن و سیل بی‌پایان اشک شاهدش بود... او چیزی نمی‌گوید، مِن‌بعد در خفا زندگی می‌کند و دیگر اشک نمی‌ریزد.»

کودکی که بلانشو توصیف می‌کند، مسحور بی‌کرانی آسمانی عقیم می‌شود، از لاک خود بیرون آمده و در دل ناکجایی بیرون از خانه، خود را تهی کرده و زوال می‌یابد (entinnerlicht). رخداد هولناک (Ereignis) که همانا هجوم موجود بیگانه و تمامیت دیگری است، با خود سلب مالکیتی (Entignis) دارد که ابطال و بی‌اثر کردن «مالکیت» را همراه می‌آورد؛ یعنی عین مرگ عمل می‌کند: «تهی بودن آسمان: فاجعه‌ای است به مثابهٔ استرداد به بیرون از اقامتگاه ستارگان آرمیده.» و در همین حین فاجعه کودک را با «شوری کشنده» در بر می‌گیرد، که در واقع شادمانی از نیستی است: این دیالکتیک فاجعه است، ساختار فیلم مِلونکولیا هم همین است؛ فاجعه‌ای که باعث هلاکت است، ناگهان تبدیل به رستگاری می‌شود.

نقادی نقد عقل محض
مهدی محمدی اصل
لایب‌نیتس
نیکولاس جالی
لودویگ ویتگنشتاین: پژوهش‌های فلسفی
حسن عرب
فلسفه‌ی رالز
رابرت بی‌تالیس
جامعه شناسی فرهنگ
روبرت وُسنو
سورن کیرکگور: پاره‌های فلسفی
سی. استیون اونز اِونز
رخداد، سوژه و حقیقت در اندیشه سیاسی آلن بدیو
پوریا پرندوش
چپ داروینی
پیتر سینگر
پاره های انسان شناسی آنارشیستی
دیوید گریبر
بوطیقای ناسیونال‌سوسیالیسم؛ شرحی بر کتاب «نبرد من» هیتلر
آلبرشت کوشارکه
روح تروریسم
ژان بودریار
اینترنت ما؛ اطلاعات زیاد و فهم کم در عصر کلان‌داده
مایکل پاتریک لینچ
گراند هتل پرتگاه
استوارت جفریز
جامعه‌شناسی و الهیات؛ پیوند و تعارض
دیوید مارتین
روشنفکران جهان عرب
مسعود فکری
درآمدی بر متافلسفه
سورن اورگارد
روان‌سیاست؛ نئولیبرالیسم و تکنولوژی‌های جدید قدرت
بیونگ چول هان
بیماری فراگیر در عصر نئولیبرال
آلن بدیو
پایان جهان آن گونه که آن را می شناسیم
امانوئل والرشتاین
گفت و‌ گو‌هایی درباره خشونت
ریچارد برنستین

نظرات کاربران

Ali Saffar
۱۴۰۱/۰۱/۳۱

نویسنده در سوگ زجرکش شدن عشق در دنیای مبتذل امروز می‌سراید. از غم فقدان عشقی سخن می‌گوید که حالا فقیر و غنی ، جهان یک و دو و سه، سیاه و سفید را اسیر دور حماقت کرده است. شنیدن این

- بیشتر
hossein
۱۴۰۰/۱۰/۱۲

شما میتونید حرف کلی کتاب رو متوجه میشید و در پایان پیام کتاب رو دریافت میکنید ولی وقتی وارد جزئیات میشید یه پیچیدگی فلسفی داره که بنظرم اگه قبلش مطالعه فلسفی در این مورد داشته باشین بهتر این کتاب رو

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
استثمار سرخود تأثیرگذارتر از استثمار با نظارتی نزدیک است، چون استثمار سرخود با احساس آزادی همراه است. این امر استثمار بدون سلطه را ممکن می‌کند.
وحید
بشر اقتصادی وقتی دارد خودش را استثمار می‌کند، فکر می‌کند آزاد است.
وحید
در جامعهٔ کامیاب، فعل می‌توانم به طور کامل حاکم است، درست در مقابل جامعهٔ انضباطی که چیزهایی را منع می‌کرد و فعلِ باید را در مقابلش قرار می‌داد. بعد از حد مشخصی از بهره‌وری، فعل باید به نهایت خود می‌رسد. برای افزایش بهره‌وری، فعل می‌توانم جایگزین شد. مجاب کردن به داشتن انگیزه و ابداع و طرحی نو، بهره‌کشی را مؤثرتر از شلاق و دستور می‌کند. سوژهٔ کامیاب به عنوان کارآفرین خویش تا جایی آزاد است که تحت سلطه و استثمار دیگری در نیاید. هرچند سوژه واقعا آزاد نیست، چون حالا گرفتار خوداستثماری است. این کار را هم با ارادهٔ آزاد خودش انجام می‌دهد. استثمار سرخود تأثیرگذارتر از استثمار با نظارتی نزدیک است، چون استثمار سرخود با احساس آزادی همراه است. این امر استثمار بدون سلطه را ممکن می‌کند.
hossein
نئولیبرالیسم دارد جامعه را به طور کل به مدد جایگزینی اروس با روابط جنسی و هرزه‌نگاری سیاست‌زدایی می‌کند.
hossein
نظام نئولیبرالیستی ساختار اجباری خودش را در پس آزادی ظاهری فرد پنهان می‌کند؛ فرد دیگر درک نمی‌کند سوژهٔ چیز دیگری شده، بلکه فکر می‌کند دارد وضعیت خود را در فرایند خودشناسی (entwerfendes Prijekt) می‌بیند. ترفند این است که بگویم حالا هرکسی که ناموفق می‌شود، تقصیر خودش است و باید به‌تنهایی گناهش را تحمل کند. هیچ‌کس دیگری را نمی‌تواند برای شکست سرزنش کند. امکان کفاره و بخشیدن و تسکین هم در کار نیست. این‌طوری نه‌تنها بحران دِین به خود از راه می‌رسد، بلکه بحران رضایتمندی از خود هم همراهش می‌آید.
☆Nostalgia☆
روح، که در معنای اصلی‌اش به مفهوم ناآرامی و بی‌قراری است، شور و حال و زنده بودنش را مدیون بار منفی‌اش است. دانش داده‌محور مثبت نه عمقی تولید می‌کند و نه واقعیتی. اطلاعات فقط برای آگاهی یافتن است. ولی آگاهی یافتن به مفهوم بازآگاهی نیست؛ بازآگاهی یعنی درون‌بینی و بصیرت داشتن. اطلاعات چون مثبت‌اند، قابل‌جمع‌بندی و انباشت هستند. اطلاعات به علت خاصیت مثبتشان نه چیزی را تغییر می‌دهند و نه چیزی را اعلام می‌کنند و به‌شدت کم‌اهمیت هستند. در مقابلش بصیرت نوعی بار منفی است. مدبرانه و انحصاری و بدیع است. بصیرتِ مقدم بر تجربه قابلیت تکان دادن کلیت وضع موجود و دادن حق حیات به تمامیت دیگری را دارد. ولی ادراک مداوم مانع بازشناسی می‌شود. جامعهٔ اطلاعت‌زدهٔ ما، جامعهٔ تجربه است. تجربه کردن (Erlebnis) هم جمع‌پذیر است هم قابل‌انباشت. این چیزی است که از تجربهٔ دگرگون‌کننده (Erfahrung) متمایزش می‌کند، تجربهٔ دگرگون‌کننده‌ای که معمولا یک بار رخ می‌دهد. این جامعهٔ اطلاعاتی هیچ دسترسی‌ای به تمامیت دیگری ندارد. این جامعه تهی از اروس است، اروسی که مایهٔ دگرگونی است
hossein
سرمایه‌داری دارد با کالاسازی و به نمایش گذاشتن همه‌چیز وضعیت هرزه‌نگارانهٔ جامعه را وخیم‌تر می‌کند. سرمایه‌داری‌ای که استفاده‌ای جز این برای تمایلات جنسی نمی‌شناسد، دارد اروس را بی‌ارج کرده و به هرزه‌نگاری تبدیل می‌کند.
☆Nostalgia☆
«سرمایه‌داری، هرزه‌نگاری جامعه را وخیم‌تر کرده؛ همه‌چیز را کالا می‌کند و آن را به نمایش می‌گذارد. از جنسیت استفادهٔ دیگری نمی‌تواند بکند، مگر اینکه با بی‌ارج کردن اروس آن را به هرزه‌نگاری تبدیل کند.» عشق به‌تنهایی اجازه می‌دهد اروتیسم یا نزدیکی، به آیین تبدیل شود، ولی در عوض در جامعهٔ سرمایه‌داری در معرض نمایش گذاشته می‌شود. به همین سبب رازآلودگی دیگری حتی در عریانی هم حفظ می‌شود، که البته خودنمایی‌های معاصر آن را به یک قلم جنس بی‌خاصیت برای مصرف کردن تبدیل است.
☆Nostalgia☆
ابزار جدید ارتباطات قابل‌توجه است، ولی باعث به وجود آمدن سروصدایی بسیار شده.
hossein

حجم

۶۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۶۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان