دانلود و خرید کتاب گل پنهان پِرل. اس. باک ترجمه عبدالله مولیانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گل پنهان اثر پِرل. اس. باک

کتاب گل پنهان

نویسنده:پِرل. اس. باک
امتیاز:
۲.۱از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گل پنهان

کتاب گل پنهان، نوشته‌ی پرل. اس. باک، اثری بی‌نظیر و روایت عشق ممنوع و زندگی دردناک دختر جوان ژاپنی و سربازی آمریکایی بعد از صلح ژاپن و آمریکا است. 

گل پنهان تا به‌حال جوایز معتبر زیادی از جمله نوبل ادبی را از آن خود کرده است. رمان زیبای گل پنهان را با ترجمه‌ی عبدالله مولیانی بخوانید. 

درباره‌ی کتاب گل پنهان

گل پنهان، داستانی خواندنی از ژاپن بعد از صلح است. صلحی که نتیجه‌ی کار سپاه صلح است؛ زمانی که جنگ جهانی دوم به انتها رسیده است و سربازان آمریکایی در شهرهای ژاپن جولان می‌دهند. وظیفه‌ی این سربازان البته این است که به همه شئون زندگی کشور مغلوب رسوخ کرده و بنیان‌های فرهنگی، اقتصادی و سنتی آن را در هم بریزند و بنیان‌های خود را جانشین آن‌ها کنند. آن‌ها در شهر با سرهای افراشته قدم برمی‌دارند و از سرک کشیدن به هرجایی، بیم ندارند. در این میان، در بحبوحه‌ی این آشوب‌های نادیدنی، افسری آمریکایی با دختری ژاپنی آشنا می‌شود. دختری که پانزده سالی را در آمریکا گذرانده است و آنقدر عشقش به فرهنگ آمریکا قوی است که او را وادار می‌کند تا روی غرور ملی و وطنی خود پا بگذارد و در مقابل خانواده‌اش بایستد. هرچند آتش عشق در ابتدا پر حرارت می‌سوزد، اما آیا این ازدواج می‌تواند دوامی ابدی داشته باشد؟

کتاب گل پنهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

دوست داران رمان‌ها خارجی و علاقه‌مندان به فرهنگ ژاپن از خواندن داستان زیبای گل پنهان لذت می‌برند. 

بخشی از کتاب گل پنهان

پدر جزئی‌ترین حرکات دخترش را زیر نظر داشت و حتی تُن صدا و حالت چهره و قدم برداشتنش را برانداز می‌کرد و حتی اگر می‌توانست ضربان قلبش و گرمای بدنش را هم کنترل می‌کرد و فکر می‌کرد تا این دختر شوهر نکند خودش هم آرامش نخواهد داشت. چنین تصور داشت تا بهاری دیگر اضطراب او دوام نخواهد یافت. داشتن دختر بار سنگینی است، خیلی سنگین‌تر و مهم‌تر از هر مسئولیت دیگر!

جوسویی هنگام غذا خوردن متوجه نگاه‌های پدرش به خود بود. او به کنه رفتار پدرش و دغدغه‌های او نسبت به خودش آگاه بود و غالبآ خودش را از تیررس این نگاه‌ها مخفی می‌کرد، ولی پدرش در واقع به افکار و اندیشه‌های دخترش واقف نبود، زیرا دختر رفتاری کاملا عادی از خود بروز می‌داد. پدر نسبت به دخترش گمان‌هایی داشت و بوئی برده بود که رفتار وی طبیعی نیست، لکن به او مظنون نبود. شاید پدر حق داشت، زیرا دختر شخصیتی دوگانه پیدا کرده بود. البته نارضایتی احساس نمی‌کرد، ولی در درون منقلب بود و فکر می‌کرد زندگی پانزده ساله‌اش در کالیفرنیا او را تحت تأثیر قرار داده است. او در آن‌جا تغذیهٔ معمولی مانند شیر گاو و سبزیجات و میوه و غلات و گوشت می‌خورد و جسمی پرانرژی و پرتحرک داشت و از روحیه‌ای قوی و عجیب برخوردار بود، بدین ترتیب او با دیگر دختران ژاپنی تفاوت‌هایی داشت. این دختران رنگ‌پریده و آرام به جوسویی گاه با تحسین و گاه با اکراه برخورد می‌کردند. آن‌ها او را آمریکایی تلقی می‌کردند. او این‌گونه طرز تلقی آن‌ها را انکار نمی‌کرد.

دوست او هارو می‌شی‌ما می‌گفت: «تو حتی مثل آمریکایی‌ها راه می‌روی!»

نظرات کاربران

kiana2011
۱۳۹۹/۰۹/۲۸

ترجمش رو دوست ندلشتم. ولی موصوع کتاب باعث شد آخر بخونمش

محسن
۱۳۹۹/۰۹/۲۳

مطلب اموزنده ای نداشت نه احساس داشت نه عاشقانه بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

حجم

۲۴۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰
۵۰%
تومان