دانلود و خرید کتاب فلسفه برای زندگی و دیگر موقعیت‌های حساس جولز اونز ترجمه فاطمه حسینی سارانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فلسفه برای زندگی و دیگر موقعیت‌های حساس اثر جولز اونز

کتاب فلسفه برای زندگی و دیگر موقعیت‌های حساس

معرفی کتاب فلسفه برای زندگی و دیگر موقعیت‌های حساس

فلسفه برای زندگی و دیگر موقعیت‌های حساس کتابی به قلم جولز اونز درباره کمک گرفتن از فلسفه در زندگی مدرن است. جولز اونز در این کتاب سعی کرده از فلسفه کهن و مکتب آتن برای رفع مشکلات دوران مدرن چاره‌جویی کند. 

درباره کتاب فلسفه برای زندگی و دیگر موقعیت‌های حساس

در این کتاب جذاب اونز نشان می‌دهد که یک روز در مکتب آتن چگونه طی می‌شود و یک پیرو مکتب آتن چگونه روزش را با تمام چالش‌هایش سپری می‌کند. او با استفاده از تعالیم فلاسفه مکتب آتن، سقراط، افلاطون و ارسطو تلاش کرده است مشکلات و اختلالات روانی، عصبی‌،‌رفتاری و اجتماعی انسان امروزی را رفع و رجوع کند.

 خواندن کتاب فلسفه برای زندگی و دیگر موقعیت‌های حساس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های فلسفه و زندگی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب فلسفه برای زندگی و دیگر موقعیت‌های حساس

چگونه اشتباه در کنترل ما را می‌رنجاند

اپیکتتوس استدلال می‌کند بسیاری از رنج‌ها از این ناشی می‌شوند که دو اشتباه می‌کنیم: اول، سعی می‌کنیم کنترل حاکمیت مطلق خود را روی چیزی در محدودهٔ ۲ نشان دهیم؛ چیزی که در اختیار و کنترل‌مان نیست. سپس، زمانی که در کنترلش شکست می‌خوریم، احساس بیچارگی، بی‌اختیاری، عصبانیت، گناه، اضطراب، یا افسردگی می‌کنیم. دوم، مسئولیت محدودهٔ ۱، یعنی افکار و باورهای‌مان را که در کنترل‌مان هستند، برعهده نمی‌گیریم؛ درعوض، دنیای بیرون، والدین‌مان، دوستان‌مان، شریک زندگی‌مان، اقتصاد، محیط، یا سیستم طبقاتی را مسئول باورهای‌مان می‌دانیم و سپس دوباره کارمان به احساس ناراحتی، بیچارگی، فریفتگی، بی‌اختیاری و ناتوانی در برابر شرایط بیرونی می‌کشد.

بسیاری از بیماری‌های روانی و اختلالات هیجانی از این دو اشتباه سرچشمه می‌گیرند. این موضوع حتی دربارهٔ بیماری‌های روان‌پریشانه صادق است؛ بیماری‌هایی که اغلب به‌دلیل ناتوانی از برقراریِ حدودِ مناسب برای خود و درک این‌که چه‌چیزی در کنترل‌تان است و چه‌چیزی نیست آشکار می‌شود. برای مثال، بیماران دچار اسکیزوفرنی۱۱۵ اغلب خیالات بدگمانانه‌ای دارند دربارهٔ این‌که ذهن‌شان را نیروهای بیرونی، مانند اف‌بی‌آی۱۱۶، مافیا، بیگانگان فضایی، شیاطین و از این دست، کنترل می‌کند. ازسویی، آن‌ها از این‌که این نیروها به افکارشان هجوم می‌برند یا آن‌را در مالکیت خود می‌گیرند در هراس‌اند و برای افکارشان و صداهایی که می‌شنوند، قدرت مطلق قائل‌اند. ازسوی دیگر، همچنین آن‌ها ممکن است خیالات بلندپروازانه و منجیانه‌ای داشته باشند و خود را قادر به نجات دنیا از راه افکارشان بدانند. نوسان آن‌ها از قربانیِ بدگمان به خودبزرگ‌بینیِ منجیانه از این برمی‌آید که از تمایز واقع‌بینانه میان چیزی که در کنترل‌شان است و چیزی که نیست ناتوان‌اند

نظرات کاربران

vahidk
۱۳۹۸/۱۲/۰۷

خیلی دوست داشتم کتابی تو سبک «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» بخونم که دیدم یه صفحه معرفی کتاب، این کتاب رو معرفی کرده.

مریم ورکیانی
۱۳۹۹/۱۰/۰۱

کتابی کوتاه و موجز برای کسانی که به فلسفه علاقه دارند. پر از جملات عمیق. ارزش خوندن داره. مخصوصا برای افرادی که به خودشناسی، خودآگاهی، روانشناسی و فلسفه علاقه دارند.

Simin Parsaie
۱۳۹۹/۰۱/۳۱

با خواندن این کتاب به فلسفه علاقه مند شدم

Anahid
۱۴۰۰/۰۶/۰۴

کتاب از فلسفه ی رواقی در یونان شروع می شود تا به نو ارسطویی در قرن بیست و یک می رسد. در هر بخش مقایسه تفکر قدیم با عصر حاضر و همین طور کوشش های افراد برای احیای فلسفه ی قدیم

- بیشتر
Bahareh بهاره Torshizi ترشیزی
۱۴۰۲/۰۸/۲۶

فکر کنم من به این مدل اسکیزوفرنیا مبتلا هستم و معتقدم که کنترل میشم و کنترل گر هم هستم اما در عین جال با این ترفند که من یک معتاد لکلی روانپریش بیشتر نیستم و تمام آنچه درک میکنم تخیل

- بیشتر
majid001
۱۴۰۰/۰۱/۱۸

کتاب نگارش روان و شیرینی داره ...

سید حسین
۱۳۹۸/۱۲/۰۶

اگر50درصد تخفیف زدید چرا10هزارتومن شده7500تومن

Funny Coubs
۱۴۰۰/۰۲/۲۵

متن روانی داره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶۷)
ممکن است چیزی که برای‌مان اتفاق می‌افتد تقصیر ما نباشد، ولی این‌که چگونه به آن فکر می‌کنیم، برعهدهٔ خودمان است.
امیرحسین
اگر عقل‌تان را به کار ببرید تا بر وابستگی یا بیزاریِ ناشی از شرایط بیرونی غلبه کنید، می‌توانید در هر وضعیتی آرام بمانید؛ حتی اگر کشورتان اشغال شده باشد و ستمگری در حال شکنجه‌تان باشد، این کار ممکن است.
امیرحسین
فرد مبتلا به اضطراب اجتماعی نگران این است که باقی مردم چطور درباره‌اش فکر می‌کنند. چنین فردی عصبی، بدگمان، خشمگین و درمانده می‌شود و همهٔ این‌ها برای این است که تمرکزش را کاملاً روی نظر مردم می‌گذارد؛ روی چیزی تمرکز می‌کند که از کنترلش خارج است.
امیرحسین
تاب‌آوری و سلامت روانی از این برمی‌آید که در یک موقعیت روی چیزی تمرکز کنیم که در کنترل و اختیار ماست، بدون این‌که خودمان را بر سر چیزی که در کنترل‌مان نیست به دیوانگی بکشانیم.
امیرحسین
جای تأمل دارد که امروزه چه زندگیِ پرنعمتی داریم و باوجوداین هیچ‌وقت دست از شکایت برنمی‌داریم.
امیرحسین
بهتر است غذا را به‌چشم مواد مغذی برای نیروگرفتن ببینید؛ به آن از زاویه‌ای غیراحساسی نگاه کنید. چرا غذا می‌خوریم؟ به‌دلیل نیاز بدن غذا می‌خوریم. این کاری ضروری است، ولی هنگامی‌که از آن بیش از اندازه لذت می‌برید، این خطر وجود دارد که اجازه دهید شما را کنترل کند.
امیرحسین
«آشفتگی انسان‌ها از اتفاقات نیست، بلکه از نظرشان دربارهٔ آن اتفاقات برمی‌آید.
maryam
فهمیدم کارکرد دانشگاه بیش‌تر به کارخانه شبیه است: کارت ورودمان را می‌زدیم، مقاله‌مان را تحویل می‌دادیم، کارت خروج را می‌زدیم و بعد به حال خود رها می‌شدیم. به نظر می‌رسید برای بهزیستی یا این‌که دانشجویانِ دورهٔ کارشناسی تکاملِ شخصیتیِ بیش‌تری پیدا کنند، دغدغهٔ سازمانیِ کمی وجود داشت. (۱) همین‌طور دانشجویان نیز امید چندانی نداشتند که آن‌چه خوانده‌اند ممکن است واقعاً در زندگی‌شان کاربردی باشد، چه برسد به این‌که بتواند جامعه را بهبود دهد.
Ray
سنکا می‌نویسد باید هر روز از روح‌مان بخواهیم «شرحی از خود به ما بدهد.
امیرحسین
روزی وقتی آنا هفت‌ونیم‌ساله بود، تنها دو سال بعد از آغاز درمان، به دیدن بیل آمد و آماده بود که دربارهٔ آن تجربه و دیدگاهش دربارهٔ آن حرف بزند. بیل می‌گوید: ایده این است که به بچه راهکارهایی را آموزش بدهیم که بتواند در وضعیت زندگیِ واقعی آن‌را به کار ببرد؛ برای همین، به کنترل به‌عنوان یک راهکار نگاه کردیم. به او گفتم: «وقتی به اقیانوس نگاه می‌کنی و می‌بینی امواج به ساحل برخورد می‌کنن، می‌تونی به‌شون بگی دست از این کار بردارن؟» آنا گفت: «نه، هیچ‌کس نمی‌تونه موج‌ها رو متوقف کنه.» «این چطور؟ اگه تو یه گردش باشی و بارون بگیره، می‌تونی جلوی بارون رو بگیری؟» «نه. چرا ازم سؤال‌های احمقانه می‌پرسی؟» «خب، می‌تونی تصمیم بگیری برای مدرسه چی بپوشی؟» «آره، گاهی.» «می‌تونی انتخاب کنی چه برنامهٔ تلویزیونی‌ای رو نگاه کنی؟» «آره، گاهی.» «می‌تونی تصمیم بگیری چی نقاشی کنی یا درمورد چی بنویسی؟» «آره، معمولاً.» «و این‌که درمورد چی فکر کنی؟» «آره، معمولاً.»
امیرحسین

حجم

۳۸۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۳۸۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان