دانلود و خرید کتاب زن تسخیرشده دونالد بارتلمی ترجمه شیوا مقانلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زن تسخیرشده اثر دونالد بارتلمی

کتاب زن تسخیرشده

انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زن تسخیرشده

کتاب زن تسخیرشده نوشته دونالد بارتلمی با ترجمه شیوا مقانلو توسط نشر چشمه منتشر شده است. کتاب زن تسخیرشده شامل چهارده داستان کوتاه است که با محتوایی خلاقانه و جذاب به مخاطب ارائه شده است.

درباره کتاب زن تسخیرشده

کتاب زن تسخیر شده دومین اثر از دونالد بارتلمی است که به فارسی ترجمه شده است و شامل داستان‌های «بعضی از ما دوست مان، کلبی، را تهدید کرده بودند»، «آغوش معرکه»، «زامبی ها»، «سلطان جاز»، «ظهور سرمایه داری»، «شهر کلیساها»، «نامه ای نوشتم»، «جدایی ها»، «نوازنده ی پیانو»، «مرد شنی»، «اولین کار بدی که بچه کرد»، «رگبار طلا»، «زن تسخیر شده» و «هیئت اعزامی» است. 

خواندن کتاب زن تسخیر شده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کسانی که کتاب زندگی شهری از این نویسنده را خوانده‌اند و با نثر و دنیای نویسنده آشنا هستند قطعا این کتاب برایشان جذاب و مناسب است.

درباره دونالد بارتلمی نویسنده کتاب زن تسخیر شده

دونالد بارتلمی در هفتم آوریل ۱۹۳۱ در فیلادلفیا، پنسیلوانیا، متولد شد؛ و در ۲۳ ژوئیه ۱۹۸۹ بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت. پدر و مادرش که از دانشگاهیان پنسیلوانیا بودند، به تگزاس نقل‌مکان کرده بودند تا پدرِ معمارِ دونالد در دانشگاه هیوستون به تدریس بپردازد. دونالد نیز در همان شهر، و تحت آموزه‌های کاتولیکی، بزرگ شد. از این‌رو تأثیرپذیری از فرهنگ تگزاسی و اشاراتی به کاتولیسیسم در خیلی از داستان‌هایش دیده می‌شوند. او نوشتن داستان و سرودن شعر را از دوران دبیرستان، و با سردبیری روزنامه مدرسه‌اش آغاز کرد. در ۱۹۴۹ وارد دانشگاه هیوستون شد و به تحصیل در رشته خبرنگاری پرداخت (نتیجه این تحصیل، فعالیت‌های پراکنده خبری تا سال ۱۹۵۷ بود). او در دانشگاه سردبیری مجله دانشجویی اکتا دیورنا را به عهده داشت و مجله ادبی فوروم را نیز در آن‌جا بنیان نهاد. بارتلمی در ۱۹۵۳ برای مدتی کوتاه به ارتش پیوست و در کُره و ژاپن خدمت کرد؛ سپس به محیط دانشگاهی برگشت و به عنوان منتقد و دبیر گروه نمایشی با نشریه پُست به همکاری پرداخت. او که در ۱۹۶۱ مدیریت موزه هنرهای معاصر هیوستون را به عهده گرفته بود، در ۱۹۶۲ به نیویورک عزیمت کرد و با اقامت در آن‌جا توانست به‌سرعت سبک و آوای ادبی ویژه خود را پیدا کند. بارتلمی کارش را در نیویورک به عنوان مدیر اجرایی مجلهٔ لوکیشن آغاز کرد و پس از چاپ نخستین داستانش در مجله نیویورکر در ۱۹۶۱، خیلی زود به یکی از نویسندگان دائمی آن نشریه تبدیل شد.

بخش‌هایی از کتاب زن تسخیر شده

نامه ای نوشتم به رئیس جمهور ماه و از او پرسیدم که آیا آن بالا محوطه های توقف ممنوع دارند یا نه. پلیس ماشین هوندای مرا چرثقیل کش کرده بود و از این موضوع ناراحت بودم. برگرداندنش برایم هفتاد و پنج دلار آب می خورد، به اضافه ی سلامت روان. هیچ دقت کرده اید که کامیون های جرثقیل دار چه طور به ماشین های کوچولوی ظریف گیر می‌دهند؟ هیچ دیده اید که یک کرایسلر امپریال را دنبال خودشان بکشانند؟ نه، ندیده اید.

رئیس جمهور ماه با احترام بسیار جواب داد که ماه هیچ رقم محوطه ی توقف ممنوع ندارد. و اضافه کرد که سلامت روان هم در کره ی ماه فقط یک دلار خرج برمی‌دارد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
پوچی خودش هم پوچ است.
پویا پانا
«زندگی فانی ما چنان سرشار از ضعف است که وقتی به آن دقیق می‌شویم، هیچ‌چیز نمی‌تواند تسلی‌مان دهد. گفتهٔ پاسکال است.»
پویا پانا
شک، شرط لازم هر فعالیتِ معنادار است. و در نهایت، ترس هم محرک اصلی است.
پویا پانا
خوابیدن، کمترین جنبهٔ عجیب زندگی موقتی ما با یکدیگر است. ساده‌تر از این دیگر نمی‌شود.
پویا پانا
نیچه می‌گفت آدم در نهایت فقط خودش را تجربه می‌کند. وقتی از دست رئیس‌جمهور عصبانی هستی چیزی که تجربه می‌کنی خودِ ــ عصبانی ــ از دستِ ــ رئیس‌جمهور تو است. و وقتی اوضاع بین‌تان روبه‌راه است چیزی که تجربه می‌کنی خودِ ــ هماهنگ ــ با ــ رئیس‌جمهور تو است.
پویا پانا
شما در مقابل بیماری که جهان را رضایت‌بخش نمی‌یابد، چه می‌کنید؟ جهان واقعاً رضایت‌بخش نیست، و فقط یک احمق می‌تواند با این نظر مخالفت کند.
پویا پانا
در این گیرودار مارتا هم عصبانی است، می‌گوید «روپرت، تو هیچی نیستی جز یه آدم بی‌خود! یک حیوون خونگی هم وقتی بخواد دل کسی رو به دست بیاره بیشتر از تو حس داره!» سعی می‌کنم برایش توضیح بدهم که این گناه من نیست، بلکه گناه سرمایه‌داری است.
مری

حجم

۴۹۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۴۹۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان