دانلود کتاب صوتی کشتی سفید با صدای افشین اعتماد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کشتی سفید اثر چنگیز آیتماتف

دانلود و خرید کتاب صوتی کشتی سفید

معرفی کتاب صوتی کشتی سفید

کتاب صوتی کشتی سفید رمانی از نویسنده قرقیزستانی، چنگیز آیتماتف است. که با ترجمه منصور صفوتی و با صدای افشین اعتماد، شهر روحی و شهره روحی منتشر شده است. این کتاب روایت مردم قرقیزستان است.

درباره چنگیز آیتماتف نویسنده کتاب صوتی کشتی سفید

 او از بارزترین چهره‌های ادبیات و نثر معاصر شوروی سابق است. چنگیز با وجود داشتن چندین جایزه دولتی و نشان لنین در دوران اقتدار شوروی سابق که باعث شهرت و محبوبیت او در کشورهای شوروی سابق و مخصوصا در آسیای میانه شد، در هر فرصت و موقعتی که می‌توانست در قالب داستان‌ها و افسانه‌های ملی قرقیزستان، از مفاسد حکومت توتالیتر و جبار حاکم و گماشتگان ستم‌پیشه آن سخن گفته است و انحرافات اجتماعی و اخلاقی موجود را زیر ذره‌بین گذاشته است.

داستان‌های «چهره به چهره»، «جمیله» و «بدرود گل سری» از دیگر آثار این نویسنده است. چنگیز آیتماتوف در آثار خود به مفهوم زندگی در برابر مرگ و این که چه چیزی در زندگی بشری از اهمیت برخوردار است و تلاش در راه یافتن پاسخی برای این مسائل اساسی، می پردازد.

او برای مردم قرقیز همچون تولستوی برای ملت روس است و در بزرگداشت و جمع‌آوری آثار این نویسنده منتقد و جامعه‌شناس، تلاش زیادی می کنند.

درباره کتاب صوتی کشتی سفید

پسر کوچکی که از والدین خود نا امید است خود را در دنیایی غریب و سیاه تنها می‌یابد. والدین او مایل به نگهداری از او نیستند و پسر که با پدربزرگش زندگی می‌کند در اتفاقات روزمره زندگی هر دفعه دچار دردسرهای تازه‌ای می‌شود در میان این سختی‌ها پسر برای تسکین خود به داستان‌ها و افسانه‌های ملی روی می‌آورد. زمانی پدربزرگ پسر در یک میهمانی شکار مجبور به کشتن ماده‌گوزنی می‌شود که برای او مقدس است و این کار پسر را که از خشم و نفرت پر شده وادار به کاری می‌کند که پدربزرگ فکر کند پسرک او را وادار کرده عشق و دلسوزی‌ای که نا امیدانه می‌جسته است را به وی بدهد.

داستان «کشتی سفید» آیینه تمام‌نمای زندگی مردم نقاط دورافتاده قرقیزستان و جور و ستمی است که برآنها می‌رفت. در این کتاب افسانه‌ها و اسطوره‌های قرقیزی بار ویژه‌ای دارند اما این به هیچ وجه به معنای رجوع تحسین‌آمیز به فولکلور نیست بلکه گنجینه گذشته است که به نقد کشیده می‌شود.

نظرات کاربران

فواد انصاری
۱۴۰۱/۰۵/۱۰

چه تراژدی تلخی بود، کشتن رویاهای بچگی، دلم برای پسر بچه سوخت.

زمان

۸ ساعت و ۱ دقیقه

حجم

۲۲۳٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۸ ساعت و ۱ دقیقه

حجم

۲۲۳٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۷۲,۵۰۰
تومان