دانلود و خرید کتاب زن آندروس تورنتون وایلدر ترجمه علیرضا دوراندیش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زن آندروس اثر تورنتون وایلدر

کتاب زن آندروس

انتشارات:نشر نیماژ
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زن آندروس

رمان پرفروش زن آندروس نوشته تورنتون وایلدر، نویسنده و نمایش‌نامه نویس آمریکایی است. بستر این رمان رویدادهای پیشاز میلاد مسیح است در یونان باستان است.

خلاصه کتاب زن آندروس

کرایسس یک زن روسپی، مرموز و مطرود با زیبایی و هوشی خیره‌کننده است. کرایسیس با تشکیل گردهمایی‌هایی با مردان جوان و مجرد جزیره، در پی یافتن مفاهیم ارزشمند زندگی است. این‌که انسان واقعاً در این دنیای خشن چطور زندگی می‌کند، چطور عشق می‌ورزد و در نهایت، چطور می‌میرد محور اصلی داستان زن آندروس است.

وایلدر در اثرش به‌طور ضمنی اشاره می‌کند که خاص‌ترین و متعالی‌ترین عشق، عشقی است که فداکارانه و صادقانه باشد.او اعتقاد دارد نیازی نیست که این عشق لزوماً عشقی رمانتیک میان یک زن و مرد باشد. عشق، عشق است و می‌تواند به همهٔ هستی پیشکش شود، حتی به آن‌چه از نگاه انسان سخت و دردناک است.

بخش نخست این رمان بر اساس نمایشنامهٔ آندریا، یکی از کُمِدی‌های تِرَنس است، که کُمِدی او هم بر مبنای دو نمایشنامهٔ یونانیِ دیگر نوشتهٔ مِناندِر بوده است.

خواندن کتاب زن آندروس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به داستان‌های تاریخی به‌ویژه داستان‌هایی درباره عشق و هستی انسان.

درباره تورنتون وایلدر

تورنتون وایلدر، نمایشنامه‌نویس و نویسندهٔ آمریکایی، هفدهم آوریل ۱۸۹۷ در مدیسونِ ویسکانسین (آمریکا) به دنیا آمد. نوشتن در خانوادهٔ وایلدر موروثی بود. پدرش، آموس، روزنامه‌نگار و مادرش، ایزابل، شاعر بود.

وایلدر اولین رمانش به نام «کابلا» را در سال ۱۹۲۶ نوشت. دومین رمان او «پل سَن لوییس رِی»، جایزهٔ پولیتزر سال ۱۹۲۸ را دریافت کرد. «روز پانزدهم مارس» (۱۹۴۸) و «هشتمین روز» (۱۹۶۷) از دیگر رمان‌های او هستند که جایزهٔ کتاب ملی در سال ۱۹۶۸ برای «هشتمین روز» به او تعلق گرفت. 

وایلدر نمایشنامه‌نویس برجسته‌ای نیز بود. نمایش «شهر ما» (۱۹۳۸) که نگاهی به زندگی در شهر کوچکی در آمریکاست برای او جایزهٔ پولیتزر نمایش را در سال ۱۹۳۸ به ارمغان آورد. او این جایزه را بار دیگر به خاطر نمایش «پوست دندان‌های مار» در سال ۱۹۴۳ به دست آورد. یکی از موفق‌ترین آثار وایلدر نمایش «سلام عروسک» است که به‌صورت یک کمدی موزیکال بارها روی صحنه رفته است. از دیگر آثار وایلدر می‌توان به «تاجر شهر یانکرز» (۱۹۳۹)، «کودکی» (۱۹۶۰) و «شیرخوارگی» (۱۹۳۰) اشاره کرد .

تورنتون وایلدر خودش را نخست یک معلم و بعد یک نویسنده می‌داند. اما مسلماً او در هر دو فعالیت تجربیات و موفقیت‌های قابل‌توجهی داشته. از طرفی محیط زندگی‌اش هم به‌شدت در شکل‌دهی علایق او نقش داشته است. او از یک خانوادهٔ کاملاً تحصیل‌کرده می‌آید که چندین نویسنده را در خود پرورده. وایلدر در سال ۱۹۹۵ در سن نودوهشت‌سالگی درگذشت.

جملاتی از کتاب زن آندروس

کرایسیس، با دل و جان، این خوشی و عیش را به خودش هدیه می‌کرد، خوشیِ گفت‌وگو با این مردان جوان را. بیشترِ این خوشی فراتر از توان و دسترسِ آنان بود؛ اما امتناع او از لطف و تمکین، و فرض و تلقی‌اش که تحلیل و کاوشِ ایده‌ها و شاهکارهای ادبی اصل طبیعی و ذاتی این مردان است، آنان را هیجان‌زده می‌کرد. می‌دانست، که غیر از زیبایی‌اش، دیگر هیچ سنخیت و پیوندِ ویژه‌ای با این حرفه ندارد؛ او فاقد آن روحیات بالا و پُرشوری بود که مشتریان میان‌سال را راضی می‌کند؛ اما مردان جوان، که همیشه با تلنگُرِ ترس و بیم به عشق نزدیک می‌شوند، وقتی کارهای معمولی و متعارف را به سودازدگی، شأن و منزلت، و ادبیات آراسته بیابند، آن‌چنان که باید از آن‌ها سرخورده و نومید نمی‌شوند.

نظرات کاربران

محمدرضا شاه حسینی
۱۳۹۹/۰۱/۳۰

یک کتاب ادبی عالب

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
تأثیر حقیقی بر دیگری نه از راهِ زبان‌آوریِ آنی یا از طریقِ گزینشِ واژگانِ درست و به‌جا، بلکه از راهِ انباشتِ یک عمر افکارِ گِردآمده در چشم‌ها ناشی می‌شود.
محمدرضا شاه حسینی

حجم

۹۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۹۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان