دانلود و خرید کتاب گاو بنفش ست گودین ترجمه بهار صادقیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گاو بنفش اثر بهار صادقیان

کتاب گاو بنفش

معرفی کتاب گاو بنفش

کتاب گاو بنفش اثر ست گودین و کتابی که با آموزش طراحی و فروش محصولات جدید رشد کنید، راهکارهایی جدید است که می‌توانید در بازار کارتان استفاده کنید، خواندن این کتاب تضمینی همیشگی برای شرکت و یا به‌روز کردن خودتان است.

درباره کتاب گاو بنفش

در این شرایط سختی‌های زیادی برای شروع یک بازار کار یا یک کسب و کار جدید وجود دارد، چون برای شروع هر کاری، قبلا افرادی آن را امتحان کرده‌اند و بیشتر آن‌ها نیازی به رقیب ندارند، برای همین نیاز به ایده‌های جدیدی داریم تا موجب شکست در کسب و کارمان نشود. البته خیلی از افراد با همین روش مشغول به کار شده‌اند، پس نمی‌توان گفت نباید هیچ قدمی برداشت و قطعا راه‌حلی هم وجود دارد.

نظریه‌ی گاو بنفش به ما یاد می‌دهد که متفاوت عمل کنیم، تفاوت‌هایی که باعث می‌شود در ذهن مشتری مانده و در بین انتخاب‌های زیاد بازار، محصول ما را انتخاب کنند، باید با خلاقیت زیاد خود چیزی به مشتری بدهیم که حتی فکرش را هم نمی‌کنند. مشتری بدون بررسی کالا، به سراغ معروف‌ترین و پرسابقه‌ترین فروشنده رفته و خرید می‌کنند. راهکار‌های قدیمی برای فروش محصولمان دیگر فایده‌ای ندارد، تنها راه نجات خود در این بازار شلوغ آغاز تبلیغات خلاقانه است. ما در این راه سخت باید تک و خاص باشیم، باید گاو بنفش باشیم! البته برای موفق شدن تنها تبلیغات کافی نیست، باید تفاوتی کاملا جدی با رقیبان‌مان در این راه داشته باشیم، و با خواندن این کتاب از تبلیغات‌های میلیونی خلاص شویم.

چرا باید کتاب گاو بنفش را بخوانیم؟

ست گودین در کتاب گاو بنفش تمام دست‌اندرکاران فروش را مجبور به استفاده از راه‌های جدید برای تبلیغات محصول خود می‌کنند، او معتقد است با جایگزین کردن روش‌هایی باعث نجات تجارت و شرکت‌تان می‌شوید. ما نیز با خواندن این کتاب می‌توانیم از این راهکارها بهره‌مند شویم.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب گاو بنفش اثر ست گودین برای کسانی که کسب‌و‌کار جدیدی راه انداخته‌اند و یا قصد دارند شروع تازه‌ای داشته باشند و کار خودشان را رونق ببخشند و به موفقیت در کار برسند حتما پیشنهاد می‌شود.

درباره ست گودین

ست گودین کارآفرین، نویسنده و معلمی آمریکایی متولد سال ۱۹۶۰ است. در دانشگاه تافتس فلسفه و علوم کامپیوتر خوانده و بعد از آن در رشته‌ی ام بی ای در دانشگاه استنفورد تحصیل کرده است. تمام شهرت او به خاطر کتاب‌ها و سخنرانی‌هایش است، با این حال سابقه‌ی شغلی فوق‌العاده‌ای دارد. او در جوانی‌اش یک شرکت تبلیغاتی اینترنتی به اسم یویودین تاسیس کرده و آن را در سال ۱۹۹۸ با قیمت ۳۰ میلیون دلار به یاهو فروخت. شرکت دیگری را در سال ۲۰۰۶ با نام اسکوئیدو تاسیس کرد که در سال ۲۰۱۸ در لیست ۵۰۰ سایت برتر دیده شد، البته او این شرکت را نیز ۹ سال بعد به هاب‌پیجز واگذار کرد.

کتاب گاو بنفش اثر ست گودین

ست گودین نویسندگی را با نوشتن یک مجموعه‌ی ۱۰ جلدی با نام جهان‌های قدرت برای کودکان شروع کرد، او در هر جلد یک بازی ویدیویی را بررسی کرده است. او ۱۹ کتاب با موضوع کسب‌و‌کار و بازاریابی نوشته که بیشتر کتاب‌هایش در لیست پرفروش‌ها قرار داشته‌اند. برای مثال کتاب گاو بنفش در سال ۲۰۰۴ کتاب مجله‌ی کسب‌و‌کار فوربس شد و کتاب مهره حیاتی در سال ۲۰۱۵ در فهرست ۲۰ کتاب برتر متفکران کسب‌و‌کار به انتخاب مجله‌ی بلومبرگ بیزنس‌ویک قرار گرفت. کتاب‌هایی دیگر از جمله: شیب، بازاریابی اجازه‌ای، فریب ایکاروس و همه‌ی بازاریاب‌ها دروغگو هستند و ... نیز در سابقه‌اش دارد. این نویسنده را به خاطر متفاوت بودنش می‌شناسند، او همواره در حال یادگیری و بیان افکارهایش است.

ست گودین وبلاگ‌نویس حرفه‌ای نیز محسوب می‌شود، او اعتقاد بر این دارد که وبلاگ‌نویسی روزانه ‌بر موفقیت آن فرد تاثیر دارد، او در سال ۲۰۰۹ در لیست ۲۵ وبلاگ برتر سال قرار گرفت.

تکه هایی از کتاب گاو بنفش

افتادن در دام تبلیغاتی که از بالا تا پایین ردیف شده‌اند، بستن پاپیون سبز و تبلیغات را با منابع مفتضح پرکردن کار آسانی است. بی‌نزاکتی شاید گاهی به طور اتفاقی به‌کار آید اما نمی‌تواند یک راهبرد باشد. این کار ناامید کننده است. غیر‌منصفانه، فانتزی، خیالی یا هرچه که باشد، باید هدفی داشته باشد و نیاز است که درون محصول ساخته شده، ریشه داشته باشد.

پروازی به آن سوی کشور داشتم، در این پرواز زن شصت ساله‌ای را دیدم که تیشرتی از شرکت هورتز به تن داشت که این شعار روی آن نوشته شده بود:«کهنگی‌اش دلپذیر، در عین حال کثیف هم هست.» چیزی که در ارتباط با بی‌نزاکتی یا فانتزی بودن شرکت هورتز وجود دارد، این است که توانسته آن قدر فانتزی باشد که برای این خانم، خاص باشد تا این تیشرت را بدون هیچ نگرانی بپوشد.... آیا هرکسی پوشاک هورتز را می‌پسندد؟ نه هرکسی، و این بخشی از کار است که آن را فوق العاده می‌سازد. اگر همه، کارهای آن‌ها را می‌پسندیدند، کسالت بار می‌شد.

یادآوری: مهم نیست که شما چگونه آن را بیان می‌کنید، مهم سخنی است که می‌گویید. شما با رفتارهای بد برای مدت کوتاهی می‌توانید توجه افرادی را که فکر می‌کنید به شما توجه ندارند، جلب کنید، اما این کار چندان دوام نخواهد داشت و راهبرد طولانی مدتی نیست. بی‌نزاکتی به تنهایی کاری از پیش نمی‌برد زیرا عطسه کنندگان سخن مثبتی درباره‌ شما نخواهند گفت.

شما احتمالا از اینکه خیلی خجالتی باشید احساس گناه می‌کنید، اما از جسارت زیاد نه. برای رنجاندن، جسارت کنید. تمرین خوبی است. اما خیلی این کار را انجام ندهید زیرا معمولا کاری از پیش نمی‌برید، اما روش خوبی است تا احساس کنید در مرز هستید. احساس داشتن هیجان و یا انجام کاری خاص.

در کتاب آمده است:«چند سال پیش که همراه خانواده‌ام در فرانسه، با اتومبیل به گردش رفته بودیم، از دیدن صدها گاو که مثل تصوایر برجسته‌ی کتاب‌های قصه در مراتع کنار بزرگراه در حال چریدن بودند، به وجد امده بودیم. تا کیلومترها همچنان خیره به بیرون نگاه می‌کردیم و از آن همه زیبایی در شگفت بودیم.

پس از بیست دقیقه تماشای گاو ها را رها کردیم. این گاوها هم مثل همان گاوهای قبلی بودند که دیده بودیم و آنچه که زمانی برای ما شگفت انگیز بود، کاملا عادی و معمولی به نظر می‌رسید. چیزی بدتر از معمولی، خسته کننده بود.

بعد از اینکه مدتی گاوها را می‌بینید، برای شما هم خسته کننده میشوند.آنها شاید گاوهای کامل، جذاب، باشخصیت و یا گاوهای زیبایی باشند. اما بازهم خسته کننده خواهند شد .

و حالا یک گاو بنفش، شاید جالب به نظر برسد.»

نظرات کاربران

alifa
۱۳۹۹/۰۱/۰۳

کتابراه 8900 میده شما 12900. با اونکه مشتری ثابت طاقچم اما قیمت مسلما برا همه مهمتره

سجاد
۱۳۹۹/۰۲/۲۹

خیلی بد ترجمه شده متاسفانه

امید
۱۳۹۹/۰۹/۲۰

ترجمه خیلی ضعیفه. خود کتاب هم از اول تا آخرش اینقدر یه چیزو تکرار میکنه که اعصابت خورد میشه. یه ایده ی کلی هست که گاو بنفش داشته باشیم همین و همین.

apotheosis
۱۳۹۹/۰۱/۱۰

کلا نویسنده ی عالی است. موضوع اصلی کتاب بسیار ساده و ابتدایی به نظر میرسه اما نویسنده در ادامه به ما کمک میکنه که دیدگاه بهتری نسبت به پیاده سازی ایده ی اصلی او پیدا کنیم و موفق بشیم

mohamadmilanifar
۱۴۰۰/۰۳/۳۱

ترجمه خیلی بدی داره که نمیشه با متن خوب ارتباط برقرار کرد

سلاله سادات علوی پور
۱۴۰۱/۱۲/۱۶

ترجمه کتاب خوب نیست. خیلی سخته ازش چیزی رو متوجه بشی

emad.rezaeian
۱۴۰۱/۰۳/۲۵

به نظرم با توجه به متن روون و مثال‌های خوبی که در کتاب اومده خیلی می تونه خوب و آموزنده باشه. اما واقعیت اینه که هدف اصلی نویسنده رو شاید بشه تو 5 صفحه خلاصه کرد و در واقع به

- بیشتر
کاربر ۶۶۸۰۲۴۷
۱۴۰۲/۰۵/۰۷

ترجمه به شدت نامفهوم و غیر روان!

Mriq Sezar
۱۴۰۲/۱۰/۱۸

کتاب رو بصورت چاپی از نشر کتیبه پارسی ترجمه افسانه درویشی مطالعه کردم که البته ترجمه و شیوایی خوبی نداشت . کلیت کتاب در خصوص ایجاد تفاوت و خاص بودن ایده ها و محصولات و ریسک پذیری در خلق آنها

- بیشتر
ریحانه
۱۴۰۱/۰۴/۰۶

نمیدونم مشکل چیه که تا حالا کلی کتاب دیدم از دور علامت طاقچه بینهایت روشه وقتی میزنم روش پولی میشه.... اینم از هموناست. لطفا رسیدگی شود هر چه سریعتر...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
فقط چهار نوع شخصیت وجود دارد (مشتری احتمالی، مشتری، مشتری وفادار و مشتریان سابق) و اینکه مشتریان وفادار اغلب خوشحال می‌شوند که پول بیشتری برای خرید محصول شما خرج کنند.
K B
هدف من در گاو بنفش این است که روشن کنم خطرپذیری امن‌تر است، اینکه تمایلتان را برای انجام‌دادن حقیقی امور جالب تقویت کنید
Ali7750

حجم

۹۱۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۹۱۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۹۰۰
۲۴,۹۵۰
۵۰%
تومان