دانلود و خرید کتاب خاطرات زن مطلقه هیفا بیطار ترجمه سیدمهدی حسینی‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خاطرات زن مطلقه اثر هیفا بیطار

کتاب خاطرات زن مطلقه

نویسنده:هیفا بیطار
انتشارات:نشر نیماژ
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۵از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خاطرات زن مطلقه

خاطرات زن مطلقه نوشته هیفاء بیطار، نویسنده معاصر سوری داستان یک زن مطلقه سی‌ساله را با مشکلات روحی و اجتماعی‌اش بازگو می‌کند.

خلاصه کتاب خاطرات زن مطلقه

زن قهرمان داستان یک پزشک است که در سی‌سالگی با یک فرزند دختر از همسرش جدا شده و با پدرو مادر پنجاه و چند ساله‌اش زندگی می‌کند. همسر او به دلیل این که زنش اهل خانه داری نیست و به او احترام نمی‌گذارد تقاضای طلاق کرده است و زن هم به دلیل رفتار بد همسرش خواهان طلاق است. در کل کتاب ما داستان زندگی او و مشکلاتش و چگونگی جدایی او از همسرش را با روایت خودش می‌خوانیم.

خواندن کتاب خاطرات زن مطلقه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم.

علاقه‌مندان به رمان و به خصوص رمان‌هایی با محوریت حقوق زنان از این اثر لذت خواهند برد.

درباره هیفاء بیطار

هیفاء بیطار پزشک و نویسنده زن سوری است. پدر و مادرش هر دو فرهنگی بودند. هیفاء در زادگاهش وارد دانشکده پزشکی شد و تخصص چشم‌پزشکی گرفت. او تاکنون ده رمان و یازده مجموعه داستان منتشر کرده است که در دنیای عرب محبوبیت زیادی دارند. بیطار چند جایزه معتبر ادبیات عربی را هم در کارنامه دارد، از جمله جایزه ابوالقاسم الشابی کشور تونس.

جملاتی از کتاب زن مطلقه

پدرم که در طول زندگی‌اش با همهٔ مردم خوب بود و عرف و هنجارهای اجتماعی را به‌خوبی اجرا می‌کرد، او هرچند که بسیاری از رفتارهای مردم را نقد می‌کرد ولی این فقط در حد سخن بود، در طول زندگی با هیچ کسی گلاویز نشده بود یا هرگز کسی را از خود نرنجانده بود، او مرد نیکوکار و محبوب جامعه و مردم بود. اما پدرم هرگز فکر نمی‌کرد دختر بزرگش که بیشتر از سایر بچه‌هایش شبیه او بود سرکش شود و خلاف شرایط او و خودش به یک زن منحرف تبدیل شود، هرگز به ذهن آن استاد توانا که در طی سی سال فقط خوش‌نامی و اعتبار کسب کرده بود خطور نمی‌کرد توسط رفتار دخترش که عاشق مردی دیگر شده بود در حالی که زن مردی دیگر بود طعنه بخورد و سرافکنده شود، او می‌داند که دخترش سال‌ها در تنهایی و سرگردانی به سر می‌برد، نه شوهر داشت و نه طلاق گرفته بود، و می‌توان با آدم‌هایی که فکرشان باز است این مسئله را درمیان گذاشت و آن‌گونه اشخاص هم حقی را برای این قائل شوند و بگویند او هم آدم است، او هم مثل همهٔ آدم‌ها از گوشت و خون است و عشق‌ورزی به مردی دیگر پاسخی تند به آن‌همه سال پر از ظلم و درد و درگیری است. و ممکن است بگویند این زن ناگهان و به‌اشتباه این کار را کرده است و غلط است که برای سال‌های طولانی زوج‌های جوان همدیگر را رها کنند و این تنهایی غیرانسانی راه را برای خطا و اشتباه باز می‌کند.

سقوط از خویش
مهرنوش صفایی
پیچ
زهرا شاهی
یخ در جهنم
نسترن هاشمی
یک فنجان محبت گرم
زهره مرشدی
جایی بالاتر از رنجیدن
مهرنوش صفایی
سرگذشت شاهزاده خانم ایرانی
زهرا تاج‌السلطنه
قصابی بلوچی
مجتبی موسوی کیادهی
انگل های بیگانه (جلد اول)
مرتضی حجت‌زاده
در انتظار تاریکی، در انتظار نور
ایوان کلیما
چیزها
پیمان چهرازی
زیر نگاه پدر
مهرماه فرمانفرماییان
خاطرات ثریا پهلوی
ثریا اسفندیاری بختیاری
لاک‌پشت‌های نینجا؛ قسمت پنجم
کوین ایستمن
بنویس تا اتفاق بیوفتد
هنریت آن کلاوسر
مدرسۀ زیبایی کابل
دبورا رودریگز
آذرخش
لیلا رعیت
آسپازیا
تیلور کالدول
اینجا شب‌هایش بلند است
بهمن کامیار
دختران کارخانه
لسلی تی. چانگ
کتابخانه نیمه شب
مت هیگ
مغازه خودکشی
ژان تولی
آبنبات هل دار
مهرداد صدقی
رویای نیمه‌شب
مظفر سالاری
آب‌نبات پسته‌ای
مهرداد صدقی
دختری که رهایش کردی
جوجو مویز
پنج قدم فاصله
ریچل لیپینکات
مغازه خودکشی
ژان تولی
ملت عشق (اجرای جدید)
الیف شافاک
بیمار خاموش
الکس مایکلیدیس
سرگذشت آب و آتش؛ مهرگان
بهار برادران
یک عاشقانه آرام
نادر ابراهیمی
کیمیاگر
پائولو کوئیلو
مردی به نام اوه
فردریک بکمن
جزء از کل
استیو تولتز
سمفونی مردگان
عباس معروفی
آبنبات هل‌دار
مهرداد صدقی
هری پاتر و سنگ جادو
جی.کی. رولینگ
سایه باد
کارلوس روئیت ثافون
چایت را من شیرین می‌کنم
زهرا بلنددوست

نظرات کاربران

Parisa Kalantari
۱۳۹۸/۰۹/۱۸

تنها نکات مثبت کتاب یکی بازگو کردن یک تابو در جوامع جهان سومی بود که آن هم بسیار سطحی و رقیق مطرح شده، و دیگری احساسات خالص یک مادر تنهاست که نسبتا قابل لمس بیان شده. در کل شبیه دفتر

- بیشتر
ام باقر
۱۳۹۸/۰۹/۱۷

ترجمه خوب نبود کتاب فقط میتونه یک آشنایی خیلی سطحی از شرایط طلاق در کشور سوریه به شما بده کلا خیلی سطحی بود بیشتر ادبی بود و پر از استعاره

فاطمه
۱۳۹۸/۰۹/۱۵

ترجمه افتضاح بود و به شدت کتاب رو سخت خوان کرده بود.

شیما
۱۳۹۸/۰۹/۱۵

کتابی فوق العاده زیبا و دردناک و واقعی...

سیمرغ
۱۴۰۰/۰۹/۰۹

خط داستان و اتفاقات موجود در قصه بسیار ملموس بود.

zahrajafarian
۱۳۹۹/۰۵/۳۰

یکم متنش ادبیه ولی راحت فهمیده میشه و محتوای قشنگش ارزش خوندن داره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
تنها گناهی که مرتکب شدم این بود که من تلاش کردم طبق تفکراتم زندگی کنم، همان‌گونه که حرف می‌زنم همان‌گونه هم زندگی کنم، دو وجود متناقض در یک زن نباشم. اتفاق سنگینی ک
Mo0onet
چرا بعضی از آداب و سنت‌های ما ظالم و ستمگر هستند، چرا بعضی از عادت‌ها و آداب و رسوم ما در حق زنان ظلم می‌کنند، مادرم با زیرکی می‌گفت جامعه به‌تدریج پیشرفت و تغییر می‌کند، این آداب و رسوم با گذر زمان عوض می‌شوند،
Mitra Hashemi Olia
پس از سه سال جنگ و مبارزه با کینه، دیر از خواب بیدار شده بودم و لبخند بر لب پنجره را باز کردم و از اعماق وجود نفس کشیدم، از هوای تمیز و روح‌بخش سپیده‌دم نفس کشیدم، هوا بوی عسل می‌داد، حیرت کردم که این رایحه چطور در این هوای افسردهٔ پاییزی مرا در بر گرفت، به رایحهٔ زیبایی که آن را می‌بوییدم متمرکز شدم، بله بوی عسل می‌داد، مثل کسی که مریض است و دارد خوب می‌شود از جایم برخاستم و پریدم. حنجره‌ام با صدای تازه‌ای فریاد کشید، آن رایحه رایحهٔ شفا بود، دیدم خبری از نقطه‌های قرمزی نیست که زیر پوستم ایجاد شده و همهٔ وجودم را در بر گرفته بود، بالاخره معجزه رخ داد و بر نقطه‌های کینه پیروز شدم، بالاخره بر شعله غلبه کردم و رایحهٔ شفا و بهبودی که مثل عسل خوشبو بود در همه‌جا پیچید و اطرافم را غرق در خود کرده بود، بی‌توجه به سرما در ایوان ایستاده بودم، درک کردم اولین حقیقتی که کینه آن را از جلوی چشمانم برده بود جوانی بود.
ا.م
شب چقدر برای آدم‌های نگران سخت است، شب برای آن‌ها به یک کشتی گمشده در یک دریای بزرگ بی‌ساحل تبدیل می‌شود،
ا.م
کشف حقیقت می‌تواند مهم‌ترین هدفی باشد که انسان برایش تلاش می‌کند چون ما بیرون از دایرهٔ حقیقت و در سراب زندگی می‌کنیم، زندگی می‌کنیم ولی گول خورده‌ایم از این رو است که بهت‌زده می‌شویم، درد می‌کشیم و غافل‌گیر می‌شویم. اما وقتی همهٔ حقیقت را تجربه می‌کنیم چیزی غافل‌گیرمان نمی‌کند، چیزی وجودمان را به درد نمی‌آورد مگر این‌که خود حقیقت خیلی تلخ باشد و خودش ما را غمگین کند.
ا.م
کشف حقیقت می‌تواند مهم‌ترین هدفی باشد که انسان برایش تلاش می‌کند چون ما بیرون از دایرهٔ حقیقت و در سراب زندگی می‌کنیم، زندگی می‌کنیم ولی گول خورده‌ایم از این رو است که بهت‌زده می‌شویم، درد می‌کشیم و غافل‌گیر می‌شویم. اما وقتی همهٔ حقیقت را تجربه می‌کنیم چیزی غافل‌گیرمان نمی‌کند، چیزی وجودمان را به درد نمی‌آورد مگر این‌که خود حقیقت خیلی تلخ باشد و خودش ما را غمگین کند.
ا.م

حجم

۷۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۷۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان