دانلود و خرید کتاب شعر معاصر عرب محمدرضا شفیعی کدکنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شعر معاصر عرب اثر محمدرضا شفیعی کدکنی

کتاب شعر معاصر عرب

معرفی کتاب شعر معاصر عرب

«شعر معاصر عرب» کتابی نوشته پژوهشگر و و ادیب ایرانی محمدرضا شفیعی کدکنی است. کدکنی در این کتاب نگاهی به شعر معاصر دنیای عرب زبان انداخته و آن را از نظر ویژگی‌های شعری با شعر فارسی مقایسه کرده است.

خلاصه کتاب «شعر معاصر عرب»

در کتاب «شعر معاصر عرب» با شعر عربی در یک نگاه کلی آشنا می‌شوید و پس از آن دگرگونی‌ها، ویژگی‌ها و درون‌مایه‌های آن را می‌شناسید و با برخی از شاعران بنام عرب زبان آشنا می‌شوید.

کتاب «شعر معاصر عرب» برای چه کسانی مناسب است

این کتاب مورد استفاده دانشجویان زبان و ادبیات فارسی و عربی و پژوهشگران ادبیات عرب خواهد بود.

درباره «محمدرضا شفیعی کدکنی»

محمدرضا شفیعی کدکنی ادیب، نویسند، شاعر و استاد دانشگاه ایرانی و خراسانی و متولد ۱۳۱۸ است. او پژوهش‌ها، کتاب‌ها و مقالات زیادی در عرصه ادبیات، نظریه ادبی و عرفان و مجموعه اشعار کلاسیک و نوی زیادی منتشر کرده است. او از جوانی شعر می‌‌سرود و با انتشار دفتر شعر «در کوچه‌باغ‌های نیشابور» نام‌آور شد.

زمزمه‌ها، شبخوانی، از زبان برگ، بوی جوی مولیان، از بودن و سرودن، مثل درخت در شب باران، هزاره دوم آهوی کوهی، صور خیال در شعر فارسی، موسیقی شعر، با چراغ و آینه (در جستجوی ریشه‌های تحول شعر معاصر ایران)، تصحیح اسرارالتوحید نوشته محمدبن منور، تصحیح تاریخ نیشابور نوشته حاکم نیشابوری، تصحیح آثار عطار نیشابوری، تصحیح مختارنامه، تصحیح مصیبت‌نامه، تصحیح منطق‌الطیر، تصحیح اسرارنامه، تصحیح دیوان عطار و ترجمه آفرینش و تاریخ نیز از جمله آثار محمدرضا شفیعی کدکنی است.






معرفی نویسنده
عکس محمدرضا شفیعی کدکنی
محمدرضا شفیعی کدکنی

محمدرضا شفیعی کدکنی در ۱۹ مهر سال ۱۳۱۸ هـ.ش در روستای کدکن – که امروزه شهری است در نزدیکی نیشابور و از توابع تربت حیدریه‌- در خانواده‌ای عالم که کشاورزی پیشه‌ کرده بودند، به دنیا آمد.

نظرات کاربران

مسلم عباسپور
۱۳۹۹/۰۵/۳۱

بسیار کتاب خوب و دقیق و جذابی ست برای درک جریان شعر و اندیشه شاعرانه عرب در دوران معاصر. در این کتاب بهتر با جبران خلیل و نزار قبانی آشنا می شویم. نزار قبانی بزرگ ترین شاعر عرب دوران معاصر در

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
تا تو، ای پرنده سبز من! معشوق منی، خدا در آسمان‌ها وجود دارد.
saaadi_h
وقتی با جنازه خواهرم ــ که از عشق خودکشی کرده بودــ راه می‌رفتم و پانزده ساله بودم، عشق با من قدم برمی‌داشت و دست بر شانه من می‌نهاد و می‌گریست.
saaadi_h
فی مرفأ عینیکِ الأزرقْ.. یتساقط ثلجٌ فی تمّوزْ و مراکبُ حبلی بالفیروزْ أغرقتِ البحرَ و لم تغرقْ..
Ali Yeganeh
من همانندِ او در لامکانم می‌مانیم و می‌رویم و پایانی نیست می‌مانیم و می‌گذریم و بقایی نیست وقتی به خمِ راه رسیدیم چنان می‌پنداریم که به پایان رنج رسیده‌ایم و آنگاه به تهی رسیده‌ایم.
saaadi_h
إسبانیا.. جسرٌ من البکاءْ.. یمتدُّ بین الأرضِ والسماءْ..
saaadi_h
در بندرِ چشمهای کبود تو چونان طفلی بر صخره‌ها می‌دوم بوی دریا را استشمام می‌کنم و همچون گنجشکی بالغ باز می‌گردم
saaadi_h

حجم

۲۴۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۶ صفحه

حجم

۲۴۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان