دانلود و خرید کتاب درباره‌ی حقیقت و ناحقیقت؛ نوشته‌های منتخب فریدریش نیچه فردریش نیچه ترجمه نیلوفر آقاابراهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درباره‌ی حقیقت و ناحقیقت؛ نوشته‌های منتخب فریدریش نیچه اثر فردریش نیچه

کتاب درباره‌ی حقیقت و ناحقیقت؛ نوشته‌های منتخب فریدریش نیچه

نویسنده:فردریش نیچه
گردآورنده:تیلور کارمن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درباره‌ی حقیقت و ناحقیقت؛ نوشته‌های منتخب فریدریش نیچه

«درباره‌ی حقیقت و ناحقیقت» منتخب نوشته‌های یکی از اثرگذارترین و پرمخاطب‌ترین اندیشمندان دنیا، فریدریش نیچه است. نیچه در این نوشته‌ها درباره ماهیت و ارزش حقیقت سخن می‌گوید.متن‌ها در این کتاب جوری طبقه‌بندی شده‌اند که سیر تکامل اندیشه‌های نیچه را به سوی دقیق‌تر شدن و پیچیده‌تر شدن نشان می‌دهند.به گفته تیلور کارمن، گردآورنده این متون، نظرات نیچه دربارهٔ حقیقت، از تردید شک‌اندیشانه دربارهٔ دست‌یافتنی بودن و حتی قابل فهم بودن آن، به سمت پرسش‌هایی عمیق‌تر و بدیع‌تر دربارهٔ ارزش حقیقت، حرکت کرده است.

 بخشی از کتاب:«چقدر شگفت‌انگیز و تازه و با این همه چقدر وهم‌آلود و کنایه‌آمیز! این‌گونه است احساس من نسبت به تمامت هستی؛ احساسی برخاسته از دانایی من. برای یاری رساندن به خودم دریافته‌ام که آدمیت کهن و حیوانیت کهن، در واقع، سراسر عصر نخستین و گذشتهٔ همهٔ موجودات احساس‌مند، پیوسته سروده‌اند، عشق ورزیده‌اند، کینه ورزیده‌اند، نتیجه‌گیری کرده‌اند – به‌ناگهان در میانهٔ این رویا از خواب بیدار شدم، اما تنها تا آن اندازه بیدار و هوشیار که می‌دانستم همچنان خواب می‌بینم و برای این که نابود نشوم باید همچنان خواب ببینم: درست همان‌گونه که آن‌کس که در خواب راه می‌رود، برای این که سقوط نکند باید همچنان در خواب بماند.»

معرفی نویسنده
عکس فردریش نیچه
فردریش نیچه
آلمانی | تولد ۱۸۴۴ - درگذشت ۱۹۰۰

فردریش نیچه فیلسوف بزرگ قرن نوزدهم میلادی و خالق آثاری مانند فراسوی نیک و بد است که اثری ویژه در تکوین اندیشه و روشنفکری روزگار نو در غرب گذاشت. او که ابتدا به لغت‌شناسی تمایل نشان داد، خیلی زود و در آغاز جوانی کرسی استادی دانشگاه بازل را در این رشته به خود اختصاص داد. او در همان سنین جوانی به فلسفه اشتغال یافت و آثار سترگ فلسفی خویش را برای اندیشه‌ی تشنه‌ی بشر در روزگار پسامدرنیته به ارمغان آورد. همچون شکوفایی‌اش، زوال عقل و خاموشی او نیز خیلی زود و در سن ۴۵ سالگی آغاز شد.

نظرات کاربران

محمد مهدی
۱۳۹۹/۱۲/۰۳

به نظر ترجمه خوبی است و انتخاب متنها نیز کارگشاست. آیا واقعا ما در پی یافتن حقیقت هستیم یا به دنبال گزینش حقایق سودمندیم و یا اساسا حقیقت ساخته اراده ماست؟

mohamadreza amirian
۱۴۰۰/۱۲/۱۶

محتوای کتاب از نوشته های منتخب نیچه هست در باب کتابهای مختلفش. من حس خیلی خوبی داشتم از خوندن این‌کتاب و خیلی خیلی لذت بردن از عمق نظراتش. نقطه ضعف این کتاب بنظرم ترجمش بود، نمیگم‌همه جای کتاب ضعیف بود اما

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۴)
سراسر تاریخ مذهبی نوع بشر تاریخ خرافه‌پرستی روح بوده است.
Faezeh
در میان انسان‌ها فریب، تملق، دروغ‌گویی و دغلکاری، بدگویی از دیگران، تظاهر، زیستن در زرق و برقی عاریه‌ای، نقاب به چهره زدن، پنهان شدن در پوشش آداب و رسوم، نقش بازی کردن در برابر دیدگان دیگران و خود – و در یک کلام، بال و پر زدن پیوسته گرداگرد شعلهٔ غرور - چنان قاعده و قانونی است که تقریباً هیچ‌چیز غیر قابل درک‌تر از این نیست که چگونه ممکن است در میان آدمیان انگیزه‌ای راستین و ناب برای کسب حقیقت به وجود آمده باشد. آن‌ها عمیقاً در اوهام و تصاویر برخاسته از خواب و خیال غرق شده‌اند
پروا
بنابراین پیش‌فرض این است: باید چیزی را درست قلمداد کنیم و نه این که چیزی درست است.
Faezeh
اما امروز، من فکر می‌کنم، ما دست‌کم فراسوی این بی‌شرمی مضحکیم که از زاویهٔ خودمان فتوا دهیم که تنها چشم‌اندازهای مجاز آن‌هایی هستند که از زاویهٔ ما شکل می‌گیرند.
پروا
فکر می‌کنیم زمانی که دربارهٔ درختان، رنگ‌ها، برف و گل‌ها سخن می‌گوییم، چیزی دربارهٔ خود اشیاء و موجودات می‌دانیم، اما با این وجود، تنها استعاره‌هایی برای اشیاء و موجودات در اختیار داریم که به‌هیچ‌روی با جوهر اصلی مطابقت ندارند.
پروا
زمانی کسی با غرور و با خویشتنداری، دیگری با اندیشه‌هایی ژرف و نفر سوم با شفقت، در سرای وجود گام برمی‌داشته اما همهٔ آن‌ها تنها یک درس از خود بجا گذاشته‌اند: او که زیباترین شکل زیستن را تجربه می‌کند، هم‌اوست که آن را چندان محترم برنمی‌شمرد.
pesarexoob80
معمولاً با حیرت می‌نگریم، گویی در آن چیزی به‌راستی ناممکن را تجربه کرده‌ایم. زمانی که درختی بلند می‌شکند، پریشان‌خاطر می‌شویم و فروریختن کوه ما را محزون می‌کند. در سراسر روزهای پایانی سال، راز تضادِ بودن و شدن را احساس می‌کنیم. اگرچه، آنچه که انسان اخلاق‌مدار را بیش از هر چیز می‌رنجاند، این است که لحظهٔ کمال اعلای عالمگیر باید بی‌آن‌که ردی از خویش بجا گذارد، ناپدید شود، چونان ستاره‌ای در حال سقوط که برای اخلاف خویش هیچ ردی بجا نمی‌گذارد.
pesarexoob80
آدمی تنها تا اندازه‌ای خواهان حقیقت است. او پیامدهای خوشایند حقیقت را که حافظ زندگی او هستند، می‌طلبد؛ آدمی نسبت به دانایی محضی که پیامدی ندارد، بی‌تفاوت است، او حتی با حقایقی که بالقوه پرگزند و ویرانگرند، دشمن است. و علاوه‌براین، جایگاه آن قراردادهای زبانی کجاست؟ آیا آن‌ها احتمالاً محصول دانایی و محصول حس شناخت حقیقت‌اند؟ آیا نام‌ها و چیزها همسانند؟ آیا زبان بیان کامل و رسای واقعیت‌هاست؟ تنها با فراموشی است که آدمی می‌تواند خیال داشتن آن اندازه از حقیقت را در سر بپروراند.
پروا
خواست حقیقت که همچنان ما را در مسیر مخاطراتی پرشمار قرار می‌دهد، خواست آن حق‌گویی بلندآوازه‌ای که تا امروز همهٔ فلاسفه با چنان احترامی از آن سخن گفته‌اند – این خواست حقیقت چه پرسش‌هایی که پیش روی ما قرار داده است! چه پرسش‌های شگفت‌انگیز، شیطنت‌آمیز و شک‌برانگیزی! داستانش طولانی است، اگرچه چنان به نظر می‌رسد که گویی هنوز آغاز نشده است. آیا شگفت‌انگیز خواهد بود اگر سرانجام بدگمان شویم، طاقت از کف بدهیم و با ناشکیبایی چشم از آن بپوشیم؟ آیا شگفت‌انگیز است که ما خود نیز چگونه پرسیدن را از این مجسمهٔ ابوالهول می‌آموزیم؟ کیست او که به‌راستی از ما می‌پرسد؟ چیست آنچه در ما به‌راستی در طلب «حقیقت» است؟ - در واقع، دیرزمانی پیش از پرسیدن دربارهٔ آنچه که زمینه‌ساز این خواسته است، درنگ کردیم – دست‌کم تا آن هنگام که پیش از پرسشی حتی بنیادین‌تر، کاملاً متوقف شدیم. ما دربارهٔ ارزش این خواسته پرسیدیم. فرض کردیم که خواهان حقیقتیم.
esrafil aslani
ناتوانی در مخالفت کردن نشانگر ناتوانی است و نه «حقیقت».
Faezeh

حجم

۸۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۸۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان