دانلود رمان غرور و تعصب ترجمه الهام رحمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غرور و تعصب اثر جین آستن

کتاب غرور و تعصب

معرفی کتاب غرور و تعصب

جین آستن، نویسنده‌ انگلیسی است که با آثارش ادبیات غرب را تحت تأثیر قرار داد. شناخت او از زندگی زنان و مهارتش در گوشه و کنایه‌ها، او را به یکی از مشهورترین رمان‌نویسان عصر خودش تبدیل کرده‌ است. «غرور و تعصب» از مشهورترین آثار جین آستین است و در زمره صد اثر برتر جهان شناخته می‌شود. این اثر با ترجمهٔ الهام رحمانی در انتشارات پر چاپ شده است.

درباره کتاب غرور و تعصب

کتاب غرور و تعصب اثر زیبا و ماندگار جین آستن، داستانی زییا از عشق، غرور و پیش‌داوری‌هایی است که عشق را آلوده می‌کنند. از غرور و تعصب بارها، فیلم‌های سینمایی و سریال‌هایی ساخته شده که آن را در تمام دنیا محبوب کرده است. یکی از معروف‌ترین نسخه‌های آن سال ۲۰۰۵ با بازی کیرا نایتلی (در نقش «الیزابت») و مَتیو مَک‌فادین (در نقش «آقای دارسی») بوده‌است. نسخه کلاسیک آن هم با بازی لارنس اولیویه ساخته شد. سال ۲۰۰۴ هم بالیوود برمبنای این کتاب، فیلم عروس و تعصب را با بازی آیشواریا رای ساخت.

غرور و تعصب یک داستان عاشقانه است و از عشقی می‌گوید که میان دو خواهر و دو مرد شکل می‌گیرد. دو دختر بزرگ خانواده بنت، جین و الیزابت که به دو تن از مردان ثروتمند دل می‌بازند اما به دلیل غرور و همچنین پیش‌داوری‌های اشتباهی که می‌کنند، وصال آنان سخت می‌شود. اقتباسی سینمایی از غرور و تعصب به کارگردانی جو رایت انجام شده است. نایتلی بازیگر انگلیسی‌تبار هالیوود برای بازی در این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

خانواده‌ بنت پنج دختر دارند و پسری ندارند. مادر دخترها هیچ فکری به جز ازدواج کردن دخترهایش در سر ندارد. او نگران است چون قرار است املاک آن‌ها بعد از مرگ آقای بنت به مرد دیگری برسد و همین موضوع باعث شده است تا نگرانی خانم بنت به اوج برسد. وقتی آقای بینگلی جوان و زیبا به محل زندگی آن‌ها می‌آید، خانم بنت تصمیم می‌گیرد تا هر طور شده است، یکی از دخترهایش را به عقد آقای بینگلی درآورد و البته در این مورد هم بخت با او یار است. بینگلی جوان به جین زیبا دل می‌بازد اما ناگهان همه چیز به‌هم می‌ریزد...

جین آستین در میان کارهایش، کتاب غرور و تعصب را از بقیه بیشتر دوست دارد.

کتاب غرور و تعصب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

غرور و تعصب را به تمام کسانی که دوست دارد داستانی عاشقانه و زیبا بخوانند و از عاشقانه‌های کلاسیک لذت می‌برند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جین آستین

جین آستن نویسنده‌ مشهور انگلیسی در ۱۶ دسامبر ۱۷۷۵ در همپشر انگلستان متولد شد. شناخت او از زندگی زنان باعث شد آثاری را خلق کند که ادبیات غرب را به شدت تحت تاثیر قرار بدهد. از جین آستن شش رمان باقی مانده است که همگی به زندگی زنان و دغدغه‌های آنان می‌پردازد. هرچند خودش هیچگاه ازدواج نکرد. غرور و تعصب، عقل و احساس، اِما، منسفیلد پارک، ترغیب و نورثنگر ابی از آثار او هستند. او به شدت روی آثارش حساس بود و هرکدام از کتاب‌هایش را پیش از انتشار، بارها بازخوانی و اصلاح می‌کرد. او در میان آثارش غرور و تعصب را از همه بیشتر دوست داشت. جین آستن در ۱۸ ژوئیهٔ ۱۸۱۷ درگذشت.

بخشی از کتاب غرور و تعصب

‌احسنت به این همه دور‌اندیشی‌ات. قطعاً شناخت دو هفته‌ای کافی نیست و آدم بعد از دو هفته باز هم نمی‌داند که او واقعاً چه جور مردی است، اما اگر ما قدم پیش نگذاریم، کس دیگری این کار را می‌کند. با وجود این، خانم لانگ و دخترهایش می‌خواهند شانس‌شان را امتحان کنند، چون خانم لانگ انتظار دارد به او لطف کنی و اگر تو این وظیفه را به عهده نگیری، خودم از عهده آن بر‌می‌آیم."

دخترها به پدرشان خیره شدند. خانم بنت فقط گفت: "‌بی‌منطق، بی‌معنی!"

آقای بنت فریاد کشید: "‌منظورت از این همه اصرار چیست؟ به نظرت، معرفی شدن به این آقا و اهمیّت دادن به این موضوع کار بی‌منطقی است؟ در این مورد اصلاً با تو موافق نیستم. دخترم، مری نظر تو چیست؟ تو که دختر جوان و ژرف‌اندیشی هستی نظرت را بگو، می‌دانم کتاب‌های خوبی می‌خوانی و مطالب جالبی از آن‌ها درمی‌آوری."

مری می‌خواست جمله معقولانه‌ای بگوید اما نمی‌دانست چه بگوید.

پدرش ادامه داد: "‌تا مری جمله‌هایش را آماده می‌کند خب، برگردیم به موضوع خودمان آقای بینگلی".

همسرش بلند گفت: "‌دیگر از صحبت در مورد آقای بینگلی حالم به هم می‌خورد."

"‌چه حیف که این را می‌شنوم. چرا قبلاً نگفتی؟ اگر این را قبلاً می‌دانستم مطمئناً امروز صبح به دیدنش نمی‌رفتم. عجب بدشانسی، به هر حال من به دیدنش رفتم و حالا هم نمی‌توانیم وانمود کنیم که همدیگر را نمی‌شناسیم."

قصد آقای بنت شگفت‌زده کردن خانم‌ها بود و حالا خانم بنت از همه مشتاق‌تر شده بود. هر چند هنگامی که اولین سروصدای شادمانی خانم‌ها فروکش کرد، خانم بنت گفت که این همان چیزی بود که انتظارش را داشت.

"‌آقای بنت عزیزم، تو چقدر خوبی! می‌دانم که بالاخره توانستم متقاعدت کنم و مطمئن بودم که تو هم آن‌قدر دخترهایت را دوست داری که از این آشنایی نمی‌گذری. ای وای که چقدر از این موضوع خوشحالم! البته خوب سر به سرم گذاشتی و در حالی که امروز صبح به دیدن آقای بینگلی رفته بودی، حتی یک کلمه هم به من حرفی نزدی."

آقای بنت گفت: "‌کیتی، حالا هر چقدر می‌خواهی سرفه کن."‌و در حالی که از شور و شوق همسرش خسته شده بود این را گفت و از اتاق بیرون رفت.

معرفی نویسنده
عکس جین آستن
جین آستن

جین آستن نویسنده‌ی مشهور انگلیسی است که برای اولین بار از طریق رفتارش با مردم عادی در زندگی روزمره‌ی آن‌ها، شخصیت کاملا مدرن خود را در رمان‌هایش بازتاب داد. او در طول زندگی خود چهار رمان منتشر کرد: عقل و احساس، غرور و تعصب، منسفیلد پارک و اما. در این رمان‌ها و همچنین رمان‌های ترغیب و نورثنگر ابی (که پس از مرگ او در سال ۱۸۱۷ منتشر شدند)، آستن زندگی طبقه‌ی متوسط​​ انگلیسی را در اوایل قرن نوزدهم به تصویر کشید. رمان‌های او به آثار کلاسیک جاودانی تبدیل شدند که بیش از دو قرن پس از مرگ او، همچنان موفقیت‌های مختلفی کسب می‌کنند.

نظرات کاربران

ZaRa
۱۳۹۷/۰۹/۰۷

من فکر می‌کنم برای درک بهتر غرور و تعصب (یا به عبارت صحیح‌تر، غرور و قضاوت) باید شرایط خاصی (طبیعتا شرایط خاص ذهنی) موقع خوندن ایجاد کنیم تا نهایت لذت رو ببریم. با این که راوی ماجرا سوم شخصه، اما

- بیشتر
farez
۱۳۹۶/۱۲/۲۴

داستان این کتاب مثل تمام آثار کلاسیک مملو از جملات سنکین و هجو و... است. باید رسما انکلیسیت خوب باشه تا اصطلاحات رو بفهمی.مثل دوست دا گ سوییتک توی جنگ چهارشنبه ها هستم(وقتی جین ایر رو میخوند) وقتی این کتابهارو

- بیشتر
sᴍMahdi Ziaei
۱۳۹۷/۱۲/۰۷

* لطفا مثل آقای کالینز نباشین!* - ژانر: رمانس ویکتوریایی/داستان ادبی - ترجه قابل قبول بود ولی ویراستاری جای کار داره. - داستان از نگاه سوم‌شخص روایت میشه و بصورت خطی هم دنبال میشه. سرعت پیش‌روی حوادث مناسبه. متن خیلی توصیفی نیست

- بیشتر
Mehrnaz Yousefi
۱۳۹۷/۰۷/۲۵

چطور میشه به ادبیات کلاسیک علاقه داشت و این کتاب رو نخوند؟ برای من که عاشق اون برهه زمانی هستم این کتاب یک نعمته واقعا،بنظرم از بهترین کتاب های ادبیات کلاسیک انگلیسه

shayestehbanoo
۱۳۹۸/۰۸/۰۷

جزو معدود کتاب هایی که نسخه ی سینماییش از خود کتاب بهتر هستش ، توصیه میکنم بعد از خوندن کتاب نسخه ی سینماییش رو حتما ببینید

Nika
۱۳۹۷/۰۲/۲۷

خیلی خوبه این کتاب! نقطه تلاقی عشق و جداییه،اصلا ی چیز عجیبی! وقتی که میزاریش زمین یه چیزی عین خوره میره رو ذهنت و مجبورت میکنه تا تهش بخونیش:) خیلی زیباست... یه رمان عاشقانه ی فوق زیبا.

متین ژاله آرا
۱۳۹۹/۰۴/۲۱

یک رمان به تمام معنا "اصیل" انگلیسی! در تک‌تک کلمات، جملات و سطرهای این رمان حال و هوای انگلستان قرن هجدهم به چشم می‌خورد. خواندنش با توجه به شخصیت‌پردازی بی‌نقص، سیر داستانی جذاب و غافلگیرکننده آن، ترجمه زیبای خانم رحمانی

- بیشتر
مایلزِ آلاسکا
۱۴۰۱/۰۲/۲۳

عالییییی

selenophile
۱۳۹۹/۰۹/۰۶

خلاصه کتاب: جنگ خونین بر سر پیدا کردن شوهر😂 و در آخر همه شوهر میکنند

•Pinaar•
۱۳۹۸/۰۲/۲۲

در حال خوندن نسخه چاپی این کتاب به ترجمه رضا رضایی هستم..بد نیست داستان چندان جذابی نداره، تنها مزیت این کتاب اینه که نویسنده سعی کرده بین ویژگی ها و رفتار های خوب و بد تعادل برقرار کنه.یعنی ادم تا

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴۹)
خانم‌ها خیال می‌کنند که هر کسی از آن‌ها تعریف و تمجید می‌کند منظوری فراتر دارد و شاید علاقه‌ای در کار باشد.
sᴍMahdi Ziaei
شخصیت‌های پیچیده سرگرم کننده‌ترند. آن‌ها حداقل این برتری را دارند که جالب‌تر باشند.
sᴍMahdi Ziaei
البته، تکبّر و غرور کاملاً با هم فرق دارند، هر چند این واژه‌ها هم معنا به کار می‌روند. شخصی ممکن است بدون داشتن تکبّر، مغرور باشد و غرور، برداشت ما از خودمان است و تکبّر، برداشتی است که دیگران در مورد ما دارند."‌
golmohammad10
هر چه که می‌گذرد از دنیا ناراضی‌تر می‌شوم و هر روز باورم در مورد بی‌ثباتی شخصیّت همه آدم‌ها بیشتر می‌شود
B-vafa
غرور، برداشت ما از خودمان است و تکبّر، برداشتی است که دیگران در مورد ما دارند.
B-vafa
خوشبختی در ازدواج کاملاً شانسی است
Somayeh
"‌کاملاً حقّ با توست، فاش کردن اشتباهات ویکهام ممکن است او را برای همیشه نابود کند شاید حالا از کارهایی که کرده متأسف باشد و بخواهد شخصیتش را از نو بسازد، ما نباید ناامیدش کنیم."
sᴍMahdi Ziaei
دارسی به طرف دیگر اتاق رفت و الیزابت هم که با نگاهش او را دنبال می‌کرد، به هر کسی که دارسی با او مشغول گفت و گو می‌شد حسادت می‌‌ورزید.
sᴍMahdi Ziaei
مری استعداد و سلیقه چندانی نداشت اما از مطالعه کتاب کمالاتی به دست آورده بود که باعث فضل فروشی و رفتار خودپسندانه‌اش می‌شد و همین رفتارها مانعی بود که نتواند در زمینه‌های دیگر پیشرفت کند.
~ɢʟᴀꜱꜱ ꜰᴀɢɴᴇʀ
هیچ چیز لذّت‌بخش‌تر از کتاب خواندن نیست! هر چیزی ممکن است زود آدم را خسته کند اما کتاب نه!
|هیـچِ‌مطلقـ|

حجم

۳۷۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۳۷۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان