دانلود و خرید کتاب دوست اعجوبه من النا فرانته ترجمه فریده گوینده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دوست اعجوبه من اثر النا فرانته

کتاب دوست اعجوبه من

نویسنده:النا فرانته
انتشارات:نشر لگا
امتیاز:
۳.۳از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دوست اعجوبه من

النا فرانته زادۀ ۱۹۴۳در ناپل، یکی از نویسنده‌های مطرح و محبوب جهان است. «چهارگانۀ ناپلی» با نام‌های «دوست اعجوبۀ من» (۲۰۱۲)، «داستان یک نام جدید» (۲۰۱۳)، « آنان که می‌روند و آنان که می‌مانند» (۲۰۱۴)، و «داستان کودک گمشده» (۲۰۱۵) از مهم‌ترین رمان‌های فرانته است.

رمان «دوست اعجوبۀ من»، نخستین کتاب از چهارگانۀ ناپلی فرانته است. در این رمان دوستیِ دو زن، به نام‌های لی‌لا و لینو صادقانه به تصویر کشیده شده است و نویسنده در آن به کشف پیچیدگی‌های این دوستی پرداخته است. دوستی‌ای که برای خود زنان هم سرزمینی ناشناخته است. فرانته کلیشۀ «دوستیِ زنان همیشگی، پایدار، ساده و بی‌آلایش‌ است» ‌‌را به‌هم می‌ریزد.

«قبل از این‌که دبیرستان و یونانی‌خواندن من شروع شود او خواندن یونانی را شروع کرده بود؟ فکرش را هم نمی‌کردم که در تعطیلات تابستان شروع به خواندن یونانی بکند. چرا همیشه کارهایی را که قرار بود من انجام دهم او قبل از من و بهتر از من انجام می‌داد؟ آیا مرا دنبال خود می‌کشاند و نزدیک خود نگاه می‌داشت، تا فریبم دهد و از من جلو بزند؟

عصبانی بودم و تصمیم گرفتم تا مدتی او را نبینم. به کتابخانه رفتم تا یک کتاب گرامر یونانی بگیرم، اما فقط یک جلد از این کتاب در کتابخانه بود که آن هم مدت‌ها بود در امانت خانوادهٔ چرولو بود. برای اولین‌بار فکر کردم شاید باید همان‌طور که یک نقاشی را از روی تخته سیاه پاک می‌کنند، من هم لی‌لا را از ذهنم پاک کنم. احساس ناتوانی و بی‌پناهی می‌کردم، نمی‌توانستم وقتم را صرف دنباله‌روی از او یا فهم این‌که او دنباله‌روی من است یا نیست، بکنم. احساسات دیری نپاییدند. به دیدنش رفتم. گذاشتم که به من رقص گروهی یاد دهد.»

در این کتاب، فرانته تمایلاتی متناقض را آشکار می‌کند که در عین ناهمخوانی، ذر کنار یکدیرگ زندگی می‌کنند. دنیای خانگی را مانند میدان جنگی نشان می‌دهد و جنبۀ بی‌زرق‌وبرق زنانه را نشان می‌دهد. زنانی که در عین صمیمیت، یکدیگر را زمین می زنند. این کتاب سرشار از جزئیات و احساس‌ها و دریافت‌های دوگانه‌‌ای مانند درد و لذت، سردرگمی و وضوح و محدودیت و آزادی است.

کتاب‌های فرانته تاکنون به چندین زبان از جمله؛ انگلیسی، فرانسه، آلمانی، هلندی، اسپانیایی، و فارسی در بیش از ۳۹کشور ترجمه شده‌اند. خوانندگان کتاب‌های فرانته، دربارۀ هویت، تمایلات سرکش، عشق، خانواده، دوستی، قدرت به درک تازه‌ای می‌رسند.

معرفی نویسنده
النا فرانته

اولین چیزی که باید در مورد النا فرانته دانست این است که او وجود خارجی ندارد. بله، این اسم مستعار است. اسم مستعار نویسنده‌ای ایتالیایی که دوست دارد در سایه بماند؛ نویسنده‌ای که در سال‌های اخیر آثار پرطرفدار و خواندنی‌اش به سرتاسر جهان سفر کرده‌اند و طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند.

نظرات کاربران

rayeheh jafari
۱۴۰۰/۰۵/۰۳

من سریالشو دیوم و انقدر چذاب بود که بعد از سالها منو به دنیای رمان داره برمیگردونه... این ترجمه به نظرم خیلی خوبه.

Saeed
۱۳۹۸/۰۴/۱۳

به نظر من ترجمه این مترجم، به مراتب بهتر از ترجمه های دیگه از این کتاب است.

محمد شکرلیان
۱۳۹۹/۰۱/۱۹

کتاب و داستان بسیار خوب پر از پستی و بلندی از النا فرانته و ترجمه خوب خانم گوینده ، حتما پیشنهاد میشه

mahboubeh k
۱۴۰۱/۰۳/۲۱

شیوه روایت کتاب و موضوع کتاب برام جالب و دلنشین بود. انقدر جذاب بود که با وجود مشغله زیاد ۳ روزه خوندمش

sarabanoo13
۱۴۰۲/۱۱/۰۶

چهار گانه ناپلی جز کتاب هایی بود که دلم نمی اومد یک آن اون رو زمین بذارم... عالی بود...

@keysandara7476fan
۱۴۰۰/۰۵/۱۵

جالب بود

کانیماه
۱۳۹۹/۰۵/۲۰

خیلی بده یه چیز خوب بزارین اه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
«وقتی عشق وجود ندارد، نه‌فقط زندگی مردم بلکه زندگی شهرها هم بیهوده است.»
HaleH.Eb

حجم

۳۳۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۱۶ صفحه

حجم

۳۳۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۱۶ صفحه

قیمت:
۱۴۵,۰۰۰
تومان